מטפלים מומלצים ברפואה משלימה

רוני בן דוד

מערכת אלטרנטיבלי
כתבה על רוני בן דוד מגבעת שאול בירושלים, עוסקת ומטפלת בעזרת נטורופתיה, תזונה, תוספי מזון, צמחי מרפא, פרחי באך וארומתרפיה. מטפלת בנשים וילדים.

– שמחים להכיר לכם את רוני בן דוד – עוסקת ומטפלת בעזרת נטורופתיה, תזונה, תוספי מזון, צמחי מרפא, פרחי באך וארומתרפיה. מטפלת בנשים וילדים. בעלת וותק וניסיון רב בתחום.

מכינה ומוכרת קרמים ומשחות טבעיות על בסיס חומרים טבעיים ושמנים ארומתיים – למגוןן רחב של בעיות פיזיות/רגשיות.

איך מפיקים 'תרופות' מפרחים? זאת בדיוק השאלה ששאל את עצמו באך, רופא והומיאופת שחי באנגליה בסוף המאה ה-19 עד תחילת המאה ה-20.

באך היה בין החלוצים בתחום הרפואה המשלימה וטען לקשר הדוק בין הגוף לנפש. הוא הגדיר שלושים ושמונה מצבים רגשיים – נפשיים והכין מספר זהה של תמציות פרחים שיכולות לשפר ולטפל בהם. באך האמין שזאת דרך פשוטה וטבעית לטיהור וסילוק רגשות שליליים, כמו גם שינוי תפיסת חיים, תרומה לשלוות נפש ולתחושות שמחה ורוגע. הוא האמין שתמציות הפרחים עשויות לסייע במקרים של חוסר ביטחון עצמי, רגשות דיכאון ואשמה, כעסים וחרדות וכו'. 


איך בדיוק זה עובד? התמציות פועלת על איזון תדרים אנרגטיים ורגשיים. למרות שעד היום לא הוכחה במחקרים יעילותן המדעית של התמציות, הרי שמיליוני בני האדם שמשתמשים בהן, טוענים להטבה במצבם ללא קשר לגילם או לסוג הבעיה. עדות גורפת זאת מאפשרת לאנשים רבים להיעזר בדרך טבעית זו, ללא תופעות לוואי במגוון בעיות ועל כך נאמר: אל תבלבלו אותי עם עובדות כי התוצאות מדברות בעד עצמן.

"עבדתי שנים רבות במשרד המשפחתי של בעלי ושלי – בירושלים. בשלב מסוים, החלטתי לקחת שנת שבתון וללמוד משהו 'בשביל הנשמה'. במקרה התוועדתי לנושא של פרחי באך והוקסמתי מהרעיון של טיפול טבעי וטהור בבעיות הקושרות בין בריאות הגוף והנפש. במקביל, התחלתי ללמוד אימון אישי, תזונה ועוד נושאים שהידע הטמון בהם משלים את ארגז הכלים של עבודתי. סיימתי לימודי נטורופתיה. כיו אני עוסקת בטיפולים בעזרת תזונה, תוספי מזון, צמחי מרפא, פרחי באך וארומתרפיה.אני מטפלת בנשים וילדים. בעלת וותק וניסיון רב בתחום. 

אני רוקחת קרמים ומשחות טבעיות על בסיס חומרים טבעיים ושמנים ארומתיים – למגוןן רחב של בעיות פיזיות/רגשיות. בהמשך, הודעתי ל'בוס' שלי (בעלי) שאני לא חוזרת למשרד ומשם הכול היסטוריה".

מה היתרון שלך לעומת מטפלים אחרים בתחום? מה נותן השילוב בין אימון אישי לפרחי באך?

"החזון של באך היה ליצור שיטת טיפול עממית ופשוטה שתהיה בכל בית ושבאמצעותה כל אישה ואימא תוכל לטפל בילדיה ובני משפחתה, בהתאם לצורך. השיטה פשוטה ויעילה בכל גיל ובכל מצב. עד היום, כל פעם מחדש, אני נפעמת מהתוצאות המשמעותיות והמהירות. לגבי השילוב של אימון אישי, פרחי באך ועוד שיטות בהן אני משתמשת: היתרון הוא בחיזוק רגשי- נפשי – גופני המתרחש בקצב מהיר יותר ומהווה שילוב מנצח".

למשל…

"למשל בתחום ניהול זמן, מיקוד וריכוז, יש תוצאות טובות כבר אחרי שלושה- ארבעה מפגשים. התמציות מזרזות לתהליכים ומקדמות את האדם למקום אליו הוא שואף להגיע. אם אדם מגיע 'רק' לקבל תמצית ומחליט להישאר לשיחה, הרי שהתהליך הופך להיות עמוק ומשמעותי יותר, כי מעלים נושאים מעיקים למודעות ובכך תורמים להתפתחות האישית ולהבנה טובה יותר של מה מניע אותנו".

פרחי באך גם משמשות לטיפול בילדים. תוכלי לתת דוגמה?

"הגיעה אליי אימא מודאגת שסיפרה שלבת שלה (ילדה בת 3) יש בעיה חברתית בגן וגם בבית, היא מסתגרת בחדרה לפרקי זמן ארוכים, במיוחד אם יש אורחים. האם הודתה שבזמן ההיריון עברה טראומה מסוימת ולדעתה, הילדה קיבלה 'רגישות יתר' שגורמת לה להתרחק ככל האפשר מחברת בני אדם. נתתי לילדה תמציות להורדת חרדה ולהעלאת הביטחון העצמי. תוך זמן קצר דיווחה לי האימא על שיפור משמעותי, גם בבית וגם בגן הילדים. לאחר שלושה חודשים הטיפול נגמר בהצלחה. במקרה אחר, הגיעה אישה עם תינוקת בת פחות משנתיים שסבלה מפריחה מוזרה בכל הגוף. למרות שההורים ביקרו אצל מספר רופאי עור באזור מגוריהם, הם לא קיבלו אבחנה ברורה או טיפול הולם. כששאלתי את האימא לגבי תקופת ההיריון התברר שהיה לה קשה מאוד וגם הלידה היוותה חוויה לא נעימה במיוחד, שמן הסתם השפיעה על הילדה. התאמתי לילדה תמציות שעובדות על שחרור טראומות. כיוון שילדים צעירים לא יודעים איך להתנסח ולבטא את עצמם, חשוב לטפל בהם בשיטה כזאת שמשחררת את המחסומים העמוקים ביותר שנמצאים בתת מודע. אצל מבוגרים לעומת זאת, התמציות עשויות לגרום לחלומות או 'פלש בק' שמביאים לסף ההכרה את הטראומה המקורית שגורמת לבעיות שונות בגיל מבוגר יותר".

למה צריך להעלות זיכרונות קשים למודעות? אולי עדיף להשאיר אותם בעולם השכחה?

"רגשות שליליים בעקבות טראומות מחלחלים לכל רובד בחיים ומרעילים אותנו. הם יכולים לפרוץ בכל מיני צורות של מחלות גוף ונפש. אם לא מטפלים בצורה הדרגתית ונכונה, זה עלול להתפרץ יום בהיר אחד בצורה לא מבוקרת ולגרום למשבר הרבה יותר רציני. כאשר אדם בוחר לחקור ולמצוא את הדרך להחזיר לעצמו את האיזון – הוא מבריא".


לסיכום

רוני בן דוד, בעלת תשובה, מטפלת רק בנשים וילדים הסובלים משלל בעיות רגשיות ופיסיות כולל טיפול  קשיים חברתיים, חוסר ביטחון עצמי, פחדים וחרדות, טיפול בטראומות ופוסט טראומה, הרטבת לילה, קשב וריכוז, דיכאון, אלרגיות, הרזיה ותזונה נכונה, כאבים, דלקות, בעיות בדרכי הנשימה, סכרת, לחץ דם, מחלות ובעיות בעור, נשים – בעיות הורמונאליות, כאבי מחזור וגיל המעבר, תשישות וחסר אנרגיה, הפרעות אכילה ועיכול, מיגרנות ועוד.

היא גם מעבירה סדנאות בנושא של "טיפול במשפחה באמצעות פרחי באך" מה שיכול לסייע לכל אישה ואם לטפל בבני משפחתה. 

רוני גם מקיימת ומנחה ערבים חווייתיים שיכולים ליצוק תוכן מרתק לכל מפגש חברתי, מסיבה או כל אירוע אחר.

◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆
ליצירת קשר חייגו עכשיו: 072-2285497
◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆

לאזור האישי שלי באלטרנטיבלי

מידע נוסף על רוני בן דוד

מאמרים קשורים

Back to top button