מטפלים מומלצים ברפואה משלימה

ד"ר אסנת סגל – קלינאית תקשורת בפתח תקווה

מערכת אלטרנטיבלי
כתבה על ד"ר אסנת סגל, העוסקת בטיפול בתינוקות וילדים בנושאים של התפתחות, תקשורת, שפה ודיבור. .

אנחנו שמחים לראיין במסגרת מדור המומלצים של אלטרנטיבלי את אסנת סגל, העוסקת בטיפול בתינוקות וילדים בנושאים של התפתחות, תקשורת, שפה ודיבור.

אסנת קלינאית תקשורת ומטפלת בעזרת שיטת בובט, בעלת וותק וניסון רב בתחום למעלה מעשרים שנה. בנוסף, מעבירה הרצאות בנושא-'התפתחות, תקשורת, שפה ודיבור' להורים וצוותים פארה-רפואיים ומייעצת במספר אתרי אינטרנט בנושא התפתחות תקשורת, שפה ודיבור אצל תינוקות וילדים.

מרצה בכירה באוניברסיטת תל אביב ומשתתפת בסדרת מחקרים מיוחדים העוסקים בהתפתחות כישורי שפה אצל תינוקות שומעים, לקויי שמיעה ותינוקות עם קשיים התפתחותיים.

במה עוד את עוסקת?
" אני מטפלת בתינוקות וילדים כבר למעלה מ-20 שנה. אני עוזרת לפעוטות וילדים עם בעיות התפתחות שונות בעזרת שיטת בובט. אני גם קלינאית תקשורת ומטפלת בבעיות שונות כמו קשיי תקשורת, דיבור ושפה. בנוסף, מרצה בכירה באוניברסיטת ת"א בחוג להפרעות בתקשורת, מוסמכת בגישת בובט
(Neuro Development Treatment) המציעה חשיבה והסתכלות רב-תחומית כגישה של פתרון בעיות התפתחותיות של התינוק והילד. מעבירה הרצאות בנושא-'התפתחות, תקשורת, שפה ודיבור' להורים וצוותים פארה-רפואיים, מייעצת במספר אתרי אינטרנט בנושא התפתחות תקשורת, שפה ודיבור אצל תינוקות וילדים".

ומהי שיטת בובט?
"בובט היא גישה טיפולית, המיועדת לילדים שנולדו עם שיתוק מוחין, כאלה הסובלים מליקויים בתפקוד בתחומים מגוונים: תנועה, תחושה ותפיסה, כשהמקור הוא נזק במערכת העצבים המרכזית.

השיטה פותחה ע"י דר' קארל בובט, פסיכיאטר ונוירולוג, יהודי מאנגליה שחי בשנות הארבעים של המאה הקודמת. על פי גישה זאת, קיים פוטנציאל שיקומי אצל ילדים עם נכות נוירולוגית לכל אורך החיים. שיטה זאת נפוצה ומקובלת ברחבי העולם כגישה טיפולית כוללנית, המציעה חשיבה והסתכלות רב תחומית של אנשי מקצועות הבריאות – פיזיותרפיסטים, מרפאים בעיסוק, קלינאי תקשורת ורופאים. היא מבוססת על בנייה ויישום של תכנית התערבות טיפולית, תוך מיקוד על פיתוח יכולות תפקוד עצמאי. בובט היא גישה דינאמית, עם מבט קדימה לחיים תפקודיים בעתיד. הגישה הולכת ומתעדכנת כל הזמן, בהתאם לתחומים המשיקים לה".

אסנת סגל עוסקת במחקר בנושא תפיסת דיבור- השלבים הראשונים ברכישת שפה.
"אני עוסקת בתחום מחקר צעיר וחדש בארץ – תפיסת דיבור אצל תינוקות. אנו כמעט ולא חושבים על כך, אבל תינוקות לומדים שפה כבר בשנה הראשונה לחיים, עוד לפני הופעת המילים הראשונות. כיצד הם עושים זאת? מה מנחה אותם להאזין לדיבור? איך הם מפרקים את זרם הדיבור למילים? האם הם מבחינים בין מילים? אם כן, בעזרת אלו רמזים? שאלות אלה ורבות נוספות, מעסיקות אותי. על מנת לענות עליהן, השתתפתי בהקמת מעבדת מחקר לתפיסת דיבור אצל תינוקות, הראשונה מסוגה בישראל, באוניברסיטת ת"א, החוג להפרעות בתקשורת, בהנחיית פרופ' ליאת קישון-רבין. במחקר במעבדה אנו בודקים תינוקות שומעים, לקויי שמיעה ובעלי קשיים התפתחותיים".

בתקופה האחרונה, אסנת נוטלת חלק במחקר חשוב העוסק בהתפתחות השפה בקרב ילדים צעירים-תינוקות שההתפתחות שלהם תקינה. מטרת המחקר: להבין לעומק תהליכי התפתחות אלה ולפתח הליכים שיעזרו להעריך התפתחות של ילדים לקויי שמיעה ובעלי קשיי התפתחות.
"השתתפות במחקר תהווה תרומה ענקית לקהל לקויי השמיעה ובעלי קשיי התפתחות בישראל. המעבדה נבנתה בהתאם למודלים שקיימים בחו"ל והיא ראשונה מסוגה בישראל. אנו מנסים להבין את תפיסת הדיבור עוד לפני שהתינוק מוציא את המילה הראשונה, איך התינוקות מבחינים בין הצלילים, כיצד הם מושפעים מהסביבה, האם השפעה זאת מצטברת, כיצד התינוקות מבדילים בין דפוסי דיבור, מקצבים וטעמים וכו'".

איך הגעת להשתתף במחקר?
"הדוקטורט שלי נכתב על השלבים הראשונים של התפתחות השפה. כמרצה בכירה באוניברסיטה בחוג להפרעות בתקשורת ועבודה מתמשכת בטיפול באוכלוסיות מגוונות עם לקויות שונות, זה עניין אותי מאוד לקחת חלק במחקר חשוב זה".

אסנת סגל, קלינאית תקשורת, מטפלת בילדים בעלי לקויות שמיעה ודיבור שונות במגוון שיטות.
מטפלת בילדים שנולדו עם שיתוק מוחין, ילדים הסובלים מליקויים בתפקוד בתחומים מגוונים: תנועה, תחושה ותפיסה, כשהמקור הוא נזק במערכת העצבים המרכזית.
אני כאן כדי לעזור לתינוקות ולילדים שלכם להתפתח ולממש את עצמם.
מזמינה אתכם ליצור איתי קשר.

◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆
ליצירת קשר חייגו עכשיו: 072-2285539
◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆

לאזור האישי שלי באלטרנטיבלי

מידע נוסף על אסנת סגל

מאמרים קשורים

Back to top button