מטפלים מומלצים ברפואה משלימה

ד"ר אבי שני

מערכת אלטרנטיבלי
כתבה על ד"ר אבי שני – ד"ר לרפואה משלימה, נטורופת, מאמן תזונה. ד"ר אבי שני, נמנה בעבר על צוות המרצים בבית הספר לרפואה משלימה "רידמן", נטורופת, דוקטור לרפואה אינטגרטיבית ומאמן תזונה.

אבי שני – לרפואה משלימה, נטורופת, מאמן תזונה.

אבי שני – תמיד בריא. מנסים לרזות וזה פשוט לא הולך? סובלים מעייפות יתר? לא ישנים בלילה? לקיתם במחלה כרונית כמו כאבי פרקים, סוכרת או לחץ דם? יש פתרון! אבי שני, נמנה בעבר על צוות המרצים בבית הספר לרפואה משלימה "רידמן", נטורופת, דוקטור לרפואה אינטגרטיבית ומאמן תזונה. הוא עובד בירושלים ובראשון לציון ופועל לטובת מטופלים הסובלים ממגוון בעיות בריאותיות.

מה בדיוק אתה עושה?
"אני מטפל, מנחה קבוצות ומעביר סדנאות. אני מסייע ומנחה אנשים לעבור תהליכי הבראה ואיזון. בין אם מגיע אליי אדם לצורך טיפול בבעיה בסיסית של ירידה במשקל, ובין אם מגיע אלי חולה סוכרת או עם כל מחלה כרונית אחרת, אני בודק ומנחה אותו לתהליך, כולל של שיפור אורח החיים".

איך הגעת לתחום זה?
"לפני שתיים עשרה שנה, שקלתי 127 קילוגרם אך חשבתי שאני בריא לגמרי עם כי היו לי כמה סימפטומים לא נעימים כמו עצבנות יתר… (אבל מי שם לב), לאחר ביקור שיגרתי אצל רופא המשפחה וקבלת התוצאות של בדיקות הדם, קיבלתי שיחת טלפון מהרופא שלי, הוא הכריז באוזני שאני לא רק 'סתם שמן' אלא גם חולה ".

איך ביצעת את השינוי?
"התחלתי לנהל אורח חיים בריא יותר והצטרפתי לחברה המשווקת תוספי תזונה. התחלתי להשתמש בתוספים שהיו נחוצים לי ואכן לאחר שלושה חודשים חל שיפור במצבי. עברתי השתלמויות הקשורות באותם תוספי תזונה וכן קורסים בהם הוסמכתי  לאימון תזונה אישי וקבוצתי ואני חייב לציין שאלו היו קורסים נהדרים.
למרות זאת, הפריע לי שהלימודים התבססו והתמקדו על המוצרים של החברה עצמה בלבד והרגשתי שחסר לי ידע נרחב יותר. נרשמתי ללימודים ב"קולג' לרפואה משלימה" ולמדתי נטורופתיה, רפלקסולוגיה, אירידיאולוגיה, טיפול בצמחי מרפא ועוד. התחלתי להרחיב את הקבוצות והסדנאות בהם העברתי את המוטו האישי שלי ועם הזמן נקלטתי והפכתי לחלק מצוות המרצים של 'רידמן'".

מה המוטו שלך? במה אתה מאמין ועל מה אתה מתבסס בעבודתך?
"אני מאמין בתיאוריה שגוף האדם יודע לטפל בעצמו. העבודה שלי מתבססת על אבחון מדויק המסתמך בין היתר, על תשאול, בדיקות דם, בדיקה רפלקסולוגית, (התבוננות בכף הרגל), בדיקת ציפורניים, לשון והתבוננות במטופל. למשל, נפיחויות מתחת או מסביב לעיניים עלולים להצביע על בעיית כליות. גם צבע עור הפנים, צבע ותצורת הלשון וסימנים שונים על הציפורניים, מעידים על בעיות בריאותיות שונות, לעיתים לפני שהן מתפרצות על פני השטח. הטיפול שלי מותאם לכול אדם באופן אישי, על סמך התופעות מהן הוא סובל וגם כמובן- מקורם. עיקר הטיפול מבוסס על תזונה נכונה וצריכה של תוספי תזונה מסוימים שיעילותם הוכחה מעל כול ספק. למשל אומגה 3".

למה אתה פועל דווקא בירושלים ובראשון לציון?
"אומרים ש'אין נביא בעירו' וכך יצא שהתחלתי להעביר סדנאות באזור ירושלים ורק לאחר מכן עם צבירת המוניטין, התחלתי לקבל מטופלים גם בראשון לציון".

מה זה דוקטור לרפואה אינטגרטיבית?
"את הדוקטורט שלי קיבלתי מאוניברסיטת MIND- BODY בקליפורניה וזה הפך אותי למומחה המשלב את הרפואה הקונבנציונאלית עם הרפואה המשלימה. אני לא מתחיל טיפול אם אדם לא מציג בפני בדיקות דם קונבנציונאליות וכו'".

איזה קורסים וסדנאות אתה מעביר?
"אני מעביר קורסי תזונה, מלמד ומעניק כלים רבים בנושא תזונה, ניקוי רעלים, ירידה במשקל ובהיקפים, כל זאת בדרך לבריאות ומשקל תקינים. כל זמן מתאים לירידה במשקל, אין דבר כזה מאוחר מדי! אני גם מלמד תזונה כאורח חיים לכל המשפחה, כי המזון שאנחנו מכניסים לגופינו משפיע על כל המשפחה הן מבחינה התפתחותית והן מבחינה בריאותית, כמו כן רפלקסולוגיה לתא המשפחתי."

מה לדעתך חוקי הבסיס לאכילה נכונה?
"אינני בעד שום צורת תזונה קיצונית, אלא זאת המאפשרת ליהנות ממנה ולהתמיד בה לאורך זמן. באופן אישי, איני אוכל בשר, מוצרי חלב, תפוחי אדמה, אורז וקמח לבן וכו'. מצד שני, איני מטיף לצמחונות או לטבעונות אלא מתאים את צורת התזונה לכול אדם לפי הרגליו ולפי מידת שיתוף הפעולה שלו. אני ממליץ, בין היתר, על אכילת ירקות ופירות, אורז בסמטי, שיבולת שועל וכוסמת, העדפה לגבינות עיזים או כבשים ועוד. אגב, במחקר שערכתי, מרבית האנשים שהפסיקו לצרוך מוצרי חלב פרה, השתחררו מעצבנות יתר, לחצים מיותרים בקיבה, נפיחויות וגזים".

מי קהל היעד שלך?
"בעיקרון ניתן לומר שלמרבית האוכלוסייה, יש צורך ללמוד ולשפר את צורת התזונה המודרנית המקובלת על הרוב. יש אנשים שלא ניתן לשכנע אותם לעשות שינוי כי 'הם יודעים הכול' ובאלה איני מוכן לטפל, כי כעובדה, הם הגיעו לצורך בייעוץ ואינם מוכנים לשמוע. אני מקבל לטיפול אנשים שרוצים להצליח ולהבריא ואז ההישג אפשרי ומשותף לשני הצדדים. תהליך נמשך כחודשיים- שלושה, בשלבים כאשר בכול 'סיבוב' מאבדים 5-8 קילו ומבריאים את הגוף והנפש. הצלחת התהליך תלויה ברצון שני הצדדים, במפגשים השבועיים הקבועים וכן בשימוש בליווי הטלפוני הצמוד".

אבי שני, לרפואה אינטגרטיבית, נטורופת ומאמן תזונה, יכול לסייע לכם לרדת במשקל ובעיקר – להבריא ולהיפטר משלל בעיות בריאות של הגוף והנפש כאחד. ריפוי עצמי הוא תהליך שניתן להניע אותו על ידי אכילה נכונה ואורח חיים בריא.
◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆
ליצירת קשר ופרטים נוספים על אבי שני חייגו עכשיו: 072-2285832
◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆

לאזור האישי שלי באלטרנטיבלי

מידע נוסף על אבי שני

מאמרים קשורים

Back to top button