מטפלים מומלצים ברפואה משלימה

ד"ר נילי יוסף סלע Ph.D

מערכת אלטרנטיבלי
כתבה על נילי יוסף סלע, תושבת שוהם, מטפלת ברפואה סינית וצמחי מרפא

נילי יוסף סלע Ph.D – אהבת האדם כערך מקודש. נילי יוסף סלע, תושבת שוהם, מטפלת ברפואה סינית וצמחי מרפא, מדריכה רוחנית ומלווה, החליטה להקדיש את עבודת הדוקטורט שלה באוניברסיטת באר שבע, לבחינת הנושא הטעון של 'חולי סרטן סופניים ומשפחותיהם והאפשרות לעזור להם באמצעות רפואה משלימה'. במהלך עבודתה נילי ראיינה 90 משפחות והגיעה למסקנות מדהימות.

מבית החולים לקליניקה פרטית
"עבדתי כאחות בית חולים כעשרים וחמש שנים ולאחרונה במרפאות בקהילה. למעשה, שאפתי מלכתחילה ללמוד רפואה קונבנציונאלית, אבל זה לא הסתדר ולכן 'התפשרתי' על לימודים בבית ספר לאחיות. במשך השנים, עבדתי במחלקות שונות, כולל מחלקה פסיכיאטרית ואחר כך- אונקולוגית. במהלך עבודתי בבית החולים איכילוב, במחלקה האונקולוגית, 'נפרדתי' מהרבה חולים שנפטרו".


למה בחרת להישאר במקום קשה כזה כל כך הרבה שנים? איך התמודדת?
"כנראה שזאת הקארמה שלי. זה קשור באיזה שהוא אופן לחיים שלי ואני מרגישה שזה המקום הנכון עבורי. במשך התקופה הארוכה הזאת, הגעתי להרבה תובנות וחשתי רצון עז לעזור לחולים סופניים בדרכם האחרונה. הרגשתי שאין לי את הכלים המתאימים ולכן בשלב מסוים, החלטתי ללכת ללמוד בקולג' לרפואה משלימה. למדתי מספר שיטות תוך התמקדות ברפואה סינית. התחלתי לטפל באנשים חולים בקליניקה הביתית שלי במקביל לעבודתי כאחות בבית החולים בשעות הבוקר. עם הזמן בשלה בי ההרגשה שמיציתי את העבודה בבית החולים והחלטתי לפרוש ולהתחיל בעבודה פרטנית כעצמאית. 'אמרתי שלום' למערכת הבריאות, אחרי עשרים וארבע שנים ופתחתי קליניקה פרטית".

מי מגיע אלייך? איך את עוזרת להם?
"מגיעים אליי חולי סרטן וגם חולים אחרים. אני מטפלת לא רק בחולי סרטן אלא גם באנשים הסובלים ממשברים שונים בחיים, מתחים נפשיים, בעיות פריון ועוד. אמצעי הטיפול שלי הם דיקור סיני, פורמולות צמחי מרפא על פי נוסחאות עתיקות, כוסות רוח ועוד. חלק חשוב מאוד מעבודתי הוא 'ייעוץ רוחני' המאפשר לחולים סופניים ומשפחותיהם להתמודד עם המצב ולהיפרד בצורה מכובדת וללא פחד. זה תהליך חשוב מאוד שבלעדיו כולם סובלים הרבה יותר… סוד ההצלחה? לפי דעתי, כל טיפול רפואי מבוסס על קשר איכותי ואישי בין המרפא לחולה. להרגשתי, זהו החלק הדומיננטי בכל תהליך ריפוי".

אם כך, מה מייחד אותך? איזה קשר את יוצרת עם מטפליך?
"אני באה ממקום של ידע רחב ביותר עם הרבה מאוד אהבה. עבורי אהבת האדם היא ערך מקודש וגישה זאת יוצרת תהליך עוצמתי המשפיע עמוקות על המטופל וסביבתו. כל התקשורת והמגע שיש לי עם אנשים מבוסס על אהבה וזאת גם הסיבה שאני חיה את חיי האישיים בצורה לא סטנדרטית. זה לא קל לחיות כך והיו ימים רבים בהם רק בכיתי… אבל אני מאמינה שאני יודעת ויכולה לעזור/ להדריך/ לרפא חולים המגיעים אליי ברבדים שונים ועמוקים. אני לא רואה את עצמי רק בתור מרפאה של סימפטומים פיסיים אלא קודם כל כמי שמלווה, מקשיבה, מחזיקה את היד של המטופל הסובל, מעודדת ומחזקת אותו בכל שלב ואם יש צורך מכינה אותו להיפרד מהחיים".

מאיפה באה כל האהבה העצומה הזאת?
"אני מרגישה שיש לי את זה מהילדות. גרתי עם הוריי בישוב בעמק יזרעאל בבית של סבתי. היא הייתה הדמות הדומיננטית שעיצבה אותי. סבתא הייתה אישה מדהימה ביותר עם המון חום ואהבה. כשהייתי בת שבע היא נפטרה ו'הורישה' לי את הגישה שלה לחיים. בזמנו חוויתי קרע עמוק אחרי הסתלקותה מן העולם, אולם בשנים האחרונות הבנתי שהיא איתי מבחינה רוחנית, כל הזמן. כיום אני מבינה שהיא מעולם לא נפרדה ממני והיא חלק מחיי. תמונה שלה תלויה בקליניקה שלי ואני מרגישה שהיא מלווה ומחזקת אותי כל הזמן".

תוכלי לתת דוגמאות למקרים בהם טיפלת?
"יש לי מטופלת כבת שמונים, ניצולת שואה. האישה הזאת סבלה הרבה מאוד בחיים. היא הופרדה מהוריה בילדותה ואיבדה את כל משפחתה שנספתה במחנות ריכוז. היא עצמה ניצלה והגיעה לישראל, כאן גם נישאה. המטען הרגשי הכבד וחיי הזוגיות הטראומתיים גבו את המחיר… עם הזמן היא חלתה בדיכאון עמוק והגיעה לאשפוזים תכופים וממושכים בבית חולים פסיכיאטרי. הכרתי אותה במרפאה לפני כעשר שנים והמלצתי לה לנסות להיעזר ברפואה סינית. היא הסכימה ומאז התחלת הטיפול לא אושפזה אפילו פעם אחת! היא קוראת לי 'המלאך שלי' ומסרבת להיפרד ממני ומהטיפולים למרות שכבר הרבה זמן היא חיה טוב ומתפקדת כראוי. במקרה זה, כמו במקרים רבים אחרים, אני נדהמת ומאושרת מהתוצאות ומהתרומה שלי לאיכות החיים של המטופלים שלי. במקרה אחר, הגיע אליי בחור בן 21 עם סרטן מפושט בכל הגוף. הוא היה במצב סופני וסבל מכאבים עזים. אמא שלו פנתה אליי וביקשה להקל עליו במידת האפשר בתקופה שנותרה לו לחיות. טיפלתי בו וליוויתי אותו בחודש האחרון, תוך כדי הדרכה והרגעה, ליווי וחיזוק תהליך הפרידה שלו מהעולם. הנחמה הגדולה ביותר הייתה שהוא נפטר בשלווה".


מה לגבי מקרים שאינם קשורים בסרטן או בעיות נפשיות?
"דוגמה נוספת ומדהימה במיוחד ליעילות הטיפול היא גבר בן 42 שהגיע לטיפול בגלל בעיית פוריות. ספירת הזרע שלו הייתה כמעט אפסית והעובדה הזאת העיקה מאוד על חיי הנישואין שלו, כיוון שהוא ואשתו רצו מאוד להביא ילדים לעולם. הוא טופל בדיקור וצמחי מרפא וכמובן גם בשיחות הדרכה. במהלך אחד הטיפולים, 'ראיתי' בעיני רוחי ילדה קטנה עם שיער אסוף בקוקיות מתקרבת אליי… הבחנתי שהיא דומה מאוד למטופל והבנתי שיש כאן מסר עבורו. באותו הטיפול, הוא סיפר לי בעצבות גדולה כי בביקור האחרון אצל הרופא נאמר לו ולאשתו שכל טיפולי ההפריה שנכשלו הוכיחו שהסיכוי שלהם להפוך להורים- שואף לאפס. הרגשתי את המצוקה העמוקה שלו והחלטתי לספר ב'עדינות' את מה שחוויתי, על מנת לחזק אותו ולתת לו שביב של תקווה. אחרי ששמע אותי, הוא בכה וחיבק אותי בהתרגשות. הוא גם אמר שהוא מאמין בי ולכן ימשיך לנסות… בניסיון הבא, התבצעה הפריית מבחנה כנגד כל הסיכויים. לאחר שלושה שבועות הוא הודיע לי בהתרגשות עצומה שאשתו נכנסה להיריון. אחרי תשעה חודשים -נולדה להם ילדה. מספר חודשים לאחר הלידה, כשהם באו לבקר אותי, זיהיתי בוודאות את אותה ילדה שראיתי בחיזיון. עד היום אנחנו שומרים על קשר ואני מאושרת שהצלחתי לעזור לזוג הזה להגשים את חלומם".

נילי יוסף סלע, מומחית לרפואה סינית, מסייעת לחולים להבריא מבעיות בריאות שונות שלא מצאו פתרון במשך תקופה ארוכה. 'חוד החנית' של טיפוליה הוא ליווי חולי סרטן סופניים ומשפחותיהם לקראת הפרידה הבלתי נמנעת.

◆◇◆  ◆◇◆ ◆◇◆  ◆◇◆
ליצירת קשר חייגו עכשיו: 072-2285530 
◆◇◆  ◆◇◆ ◆◇◆  ◆◇◆

לאזור האישי שלי באלטרנטיבלי

מידע נוסף על נילי יוסף סלע

מאמרים קשורים

Back to top button