מטפלים מומלצים ברפואה משלימה

נימי יצחקי

מערכת אלטרנטיבלי
כתבה על כתבה על נימי יצחקי מתל אביב , פסיכותרפיסטית בעלת תואר שני, בעלת וותק של למעלה מעשרים וחמש שנה. נימי עובדת במסגרת ציבורית לבריאות הנפש ובמקביל- מנהלת קליניקה פרטית בה היא מקיימת טיפולים פרטניים, זוגיים ומשפחתיים.

נימי יצחקי – מזור לנפש – לרכוש מיומנויות להתמודדות עם בעיות ומשברים. במסגרת מדור המומלצים של אלטרנטיבלי, אנו שמחים להציג את נימי יצחקי מתל אביב, פסיכותרפיסטית בעלת תואר שני, בעלת וותק של למעלה מעשרים וחמש שנה. נימי עובדת במסגרת ציבורית לבריאות הנפש ובמקביל- מנהלת קליניקה פרטית בה היא מקיימת טיפולים פרטניים, זוגיים ומשפחתיים.

למה צריך פסיכולוג?
"מטרת הטיפול הפסיכולוגי לעזור לאדם להתמודד עם מצב נפשי דרך מפגש אינטימי של האדם עם עצמו. אנשים מגיעים לטיפול עם מצבים רגשיים שונים כמו בלבול, חרדה, דיכאון, משברים ביחסים הזוגיים, קשיים ביחסים בין הורה-ילד, משברים בעבודה, הימנעויות שונות ומצבי חיים מאתגרים כמו קושי להיכנס להריון אצל זוג צעיר, אובדן אדם יקר, מחלות קשות, אימוץ ילד וכו'.

אז מה קורה בטיפול?
"הטיפול הוא קודם כל מסגרת הכוללת – מקום, יום ושעה קבועים – בה האדם הבוגר, הנער או הנערה, יכולים 'להביא את עצמם' ולעשות לעצמם מקום בו הם נראים ונשמעים… במקום הזה, המטפל נוכח וקשוב ויש לו את הכלים להראות לאדם זוויות ראייה חדשות, ממש כמו להאיר בפנס נקודות שהמטופל לא חשב עליהן קודם לכן. המטרה היא להביא את האדם להתבוננות בעצמו, לפתח מודעות לכוחות ולחולשות שלו, להיות מודע יותר למי שהוא ולקחת אחריות על היבטים שונים של עצמו כדי לעשות בחירות שיטיבו עמו".

מי קהל היעד שלך ולמה יש אנשים באותו מצב שזקוק ל'ליווי' וטיפול יותר מאחרים?
"אנשים שפונים לטיפול, לעיתים קרובות מרגישים קושי להכיל רגשות שונים או מצב רגשי שגורם להם מועקה פנימית כמו חוויית 'קורבן' בנסיבות מסויימות ללא כל תלות בגיל.
גם ילדים בבית הספר חווים תחושות מתסכלות כגון- 'המורה תמיד כועסת עלי', 'הילדים תמיד מרביצים לי' וכו'. בגיל בוגר יותר זאת יכולה להיות תחושה של 'אני אף פעם לא מצליח בקשרים הזוגיים שלי', 'אי אפשר לסמוך על אף אחד', 'אין לי אמונה באנשים' וכו'. לא מעט אנשים סובלים מבעיות בזוגיות, כמו חרדות שמתעוררות בקשר או בהיעדרו. למשל, אישה שחוששת מנטישת בן זוגה ו/או חשדות למיניהן בין בני הזוג. כמו כן, יש לקוחות שחווים קשיים הקשורים ליחס לדמויות סמכות אם בצבא בעבודה ובחיק המשפחה מצבים שגורמים להם לחיות בהרגשה של מאבק כוח מתמיד ומתיש על מעמדם".

אז מה עושים?
"כל המצבים הרגשיים שמקשים על חיים שקטים ומספקים ניתנים לטיפול שיפור ושינוי בחיי המטופל ובהתייחסותו לעצמו ולסביבה. ישנן גישות טיפוליות שונות.
הגישה הקלאסית הדינאמית של חקירת הנפש על הדינאמיקה הפנימית שלה – מסע למודעות עצמית שמביא לכך שאדם מבין את עצמו יותר וללקיחת אחריות. יש גם גישות חדשות, קצרות מועד יותר, שעוזרות לאדם לאתגר את האמונות האישיות שלו, אשר אינן מיטיבות עמו, ולהמירן באמונות חלופיות שיעזרו לו להתמודד. טיפול זה נקרא טיפול קוגניטיבי התנהגותי- CBT. טיפול כזה יעיל מאוד בטיפול בחרדות אצל ילדים, נוער ומבוגרים. אני מתאימה את הגישה והשיטה הטיפולית לפי הצורך: טיפול פרטני, זוגי או משפחתי".

האם באמת טיפול זוגי יכול לשנות מצבי משבר עמוק בזוגיות?
"בטיפול זוגי ניתן להגיע לתוצאות מרחיקות לכת! אני רואה את הזוגיות כ'מקום' להתפתחות של כל אחד מבני הזוג וכמנוף לצמיחה. הבחירה בבן/ת זוג מסוים/ת, אינה מקרית ולכן גם הקושי הוא הזדמנות לגדילה".

מה הייחוד שלך?
"יכולת התבוננות מערכתית בין אישית ופרטנית. מטפלת גם משפחתית גם זוגית וגם פרטנית. בעבודה עם ילדים ההסתכלות המערכתית משפחתית מאוד חשובה ופעמים הפיתרון למצב רגשי אצל ילד טמון בהקשר המשפחתי שלו, וההתערבות הטיפולית שלי מושפעת מהאבחון של הילד ושל המערכת המשפחתית. רק אז מחליטה במי הכי נכון לטפל .כלומר מי תהא היחידה הטיפולית הילד? האם? האב? ההורים? אם ילד? אחים?

דבר נוסף זו המכוונות שלי לשינוי וחיבור לכוחות של המטופל. היבט נוסף שמייחד אותי זה החיבור בין המזרח למערב.

משלבת כלים מהגישה הבודהיסטית מהקבלה היהודית, מיינדפולנס, מדיטציות, דמיון מודרך ואיתם ודרכם מגיעים ועובדים על הדינאמיקה האישית של הפרט, בנוסף באמתחתי כלי אבחוני טיפולי שלעיתים אני משתמשת בו (לפי בקשת האדם ושיקול דעתי) הוא אסטרו-פסיכולוגיה. דרך ניתוח המפה האסטרולוגית האישית אני רואה את אישיות האדם, החזקות והחולשות שלו, דפוסי התנהגות שלו במערכות היחסים ובמקומות עבודה ובכך- עוזרת לו באופן ממוקד. המטרה? זאת תמיד אותה מטרה: להגיע למצב שאדם יכיר את עצמו ויתחבר לכוחות שלו ומכאן ליכולת שלו לבחור את הבחירות המיטביות ביותר עבורו".

מה המוטו שלך?
"רואה את החיים כמסע עם הרבה אתגרים בדרך. המסע אל תוך עצמנו, פנימה, הוא חיוני למסע שלנו בחיים בצורה שתביא אותנו להגשמה סיפוק יצירה והרמוניה.
שני משפטים שמדברים אלי ומנחים אותי בעבודתי הם: 'אדם, דע את עצמך'… 'הילכו שניים יחדיו בלתי עם נועדו'… אני כמובן מאמינה מאוד באדם וביכולת שלו להתפתח".

במהלך חיינו הצעירים והבוגרים, כולנו חווים תקופות משבר (קלות יותר ומורכבות) במגוון תחומי החיים. יש אנשים המסוגלים להתמודד ולצאת מהמשברים בכוחות עצמם ויש כאלו הזקוקים לסיוע מקצועי שדרכו ירכשו מיומנויות וילמדו כיצד להתגבר על האתגרים בדרך נכונה להם ולהמשיך הלאה…

נימי יצחקי, פסיכותרפיסטית מתל אביב, תוכל לעזור לכם במסע זה אל עצמכם פנימה ומכאן אל עוצמתכם.

◆◇◆  ◆◇◆ ◆◇◆  ◆◇◆
ליצירת קשר חייגו עכשיו: 072-2285928
◆◇◆  ◆◇◆ ◆◇◆  ◆◇◆
לאזור האישי שלי באלטרנטיבלי

מידע נוסף על נימי יצחקי

מאמרים קשורים

Back to top button