מטפלים מומלצים ברפואה משלימה

יוסי שר

מערכת אלטרנטיבלי
כתבה על יוסי שר, מטפל בטאי-צ'י ובשיטת אלכסנדר, תושב ובעל קליניקה ברחובות, הפועל גם באזור קיבוץ נען ונס ציונה.

יוסי שר – קום, תתיישר, תעמוד, תזדקף, תשחרר, לך לדרכך… במסגרת מדור המומלצים של אלטרנטיבלי, אנו שמחים להציג את יוסי שר, מטפל בטאי-צ'י ובשיטת אלכסנדר, תושב ובעל קליניקה ברחובות, הפועל גם באזור קיבוץ נען ונס ציונה. 

יוסי שר שקורא לעסק שלו בשם UP STAND (בתרגום חופשי: קום, עמוד ישר- זקוף) מעיד על עצמו כיצד הגיע לעיסוקו זה: "הרבה שנים חיפשתי אומנויות לחימה שיתאימו לי… בתאילנד נפגשתי עם הטאי-צ'י, עוד לפני שבארץ הכירו את השיטה. לימים, זכיתי ללמוד ולתרגל במשך למעלה מעשרים שנה, עם מאסטר ניר זלצמן-מלחי מבית חלקיה. ניר הוא אישיות מיוחדת במינה והוא גם היה הראשון שפתח בישראל בית ספר ומרכז ללימודי טאי-צ'י, שם גם לימד את השיטה. כך- בסך הכול אני עוסק בתחום כבר למעלה משלושים שנה. לשיטת אלכסנדר הגעתי כעשר שנים מאוחר יותר. למדתי אצל אורי עשת, שייקה הרמליין, דן ערמון ויוסי תור. זאת הייתה זכות גדולה כי כל אחד מאותם אנשים מופלאים העניקו לי את הסגנון האישי שלהם בתוך השיטה וזאת מתנה ענקית".


איך כל הידע הזה הפך למקצוע?
"לפני כעשרים וחמש שנה, התחלתי ללמד ולהדריך קבוצות בתרגול טאי-צ'י. במהלך השנים עבדתי עם קבוצות מגוונות, החל מילדים עם הפרעות קשב וריכוז (עוד לפני שהמושג הזה הפך למקובל ונפוץ), נוער ומבוגרים כולל בני הגיל השלישי. טאי-צ'י הוא כלי יישומי המתאים למגוון אוכלוסיות. כיום, הקליניקה שלי נמצאת ברחובות ובה אני מנחה קבוצות לתרגול טאי-צ'י בכל האזור וגם מלמד את שיטת אלכסנדר באופן פרטני".

מה לדעתך הייחוד שלך?
"אני חושב שהייחוד שלי הוא שירות מקצועי ואישי ברמה גבוהה. עם השנים רכשתי ניסיון רב וידע מקצועי, סבלנות ויכולת לדייק ולהתאים אישית, לכל אדם שמגיע אליי, את מה שמתאים לו, מתוך הקשבה לצרכיו. המוניטין שלי מופץ על ידי התלמידים הוותיקים ש'הולכים איתי במשך שנים' וממליצים עלי ומצד שני אני גם שומר על עקרון הרחבת מעגלים וצירוף חברים חדשים לקבוצות הקיימות".


מה כל כך מיוחד בטאי-צ'י ובשיטת אלכסנדר?
"מתוך ה'סופרמרקט' האינסופי כמעט של שיטות הקיימות ברפואה המשלימה, לתפיסתי, שתי השיטות הללו הן מיוחדות ויעילות במיוחד וזאת גם הסיבה שאני דבק בהן שנים רבות כל כך! מה הכוונה? הגישה בבסיס השיטות הללו אומרת שהאדם המטופל צריך לקחת אחריות, לקבל ולהבין שהוא זה שיצר בעצמו את הבעיה (באופן לא מודע כמובן) במשך כך וכך שנים… כאשר אדם מבין ומודע, זאת כבר התחלה והתקדמות משמעותית בדרך לריפוי! את המטופלים שמוכנים להיות שותפים לתהליך – אני מדריך, נותן 'שיעורי בית', מלמד כיצד להעצים את כוחות הריפוי הטבעיים של הגוף וכיצד לטפל באופן עצמאי בבעיות גב, צוואר, מפרקים, שיווי משקל וכו'".

מבחינתו של יוסי שר, טאי-צ'י (צ'ואן) וטכניקת אלכסנדר מהווים לא רק עיסוק מקצועי אלא בעיקר דרך חיים. התרגול המתמשך לאורך זמן, מפתח יכולת מיוחדת להתמודד טוב יותר עם מצבים בחיים, ליישם תגובות הולמות לאירועים, גירויים, מכשולים והנאות. את הידע שרכש הוא מעביר לסוגים שונים של אוכלוסיות, החל מקבוצות עבודה עם ילדים ונערים הזקוקים לשיפור בטחון עצמי, הקשבה והבנת משמעת וסדר בהתנהלות היומיומית. קהל יעד נוסף הם מבוגרים בני כל הגילאים כולל בני גיל הזהב הזקוקוים לשיפור יציבה ושינויים בהרגלי הליכה. יעילותן של שיטות אלה, נעוץ בעובדה שהן מאפשרת לכל אחד מאתנו "להתיישר", "ללכת זקוף", "להיות גמיש", לשנות הרגלים ותגובות ובכך לאמץ יכולת שליטה עוצמתית בעצמו – מבחינה גופנית ורגשית-נפשית. 

◆◇◆  ◆◇◆ ◆◇◆  ◆◇◆
ליצירת קשר חייגו עכשיו:
072-2285967  
◆◇◆  ◆◇◆ ◆◇◆  ◆◇◆

לאזור האישי שלי באלטרנטיבלי

מצא מידע נוסף על יוסי שר

מאמרים קשורים

Back to top button