מטפלים מומלצים ברפואה משלימה

אילת נוי חיימוביץ

מערכת אלטרנטיבלי
כתבה על אילת נוי חיימוביץ', תושבת רחובות, מטפלת בשיטת 'איזון חיים' ו'ניקיון התודעה', שאף כתבה ספר רוחני בשם 'אגם האהבה' שהתפרסם בשלוש שפות וגם באמזון- ברחבי העולם.

אילת נוי חיימוביץ – אגם האהבה. במסגרת מדור המומלצים של אלטרנטיבלי, אנו שמחים להציג את אילת נוי חיימוביץ', תושבת רחובות, מטפלת בשיטת 'איזון חיים' ו'ניקיון התודעה', שאף כתבה ספר רוחני בשם 'אגם האהבה' שהתפרסם בשלוש שפות וגם באמזון- ברחבי העולם.

אילת מגדירה את עצמה כמי ש"אוהבת את החיים ובני אדם", מקדמת בריאות ושמחה, ומזמינה את כולם "להתחבר לבריאה וליקום דרך המימד הרוחני, להתרחב ולראות את היופי של כל הדברים".

סיפורה האישי של אילת בדרך הרוחנית, התחיל לפני שנים רבות… בשעת משבר קשה בחיים. "בגיל עשרים וחמש מצאתי את עצמי לבד, אישה גרושה עם תינוק חולה אפילפסיה וחובות גדולים בבנק… עזבתי את עבודתי בהיי-טק ועברתי לעבודה גמישה יותר שתאפשר לי לטפל בבני. למרות כל התרופות וניסיונות הרופאים לסייע, ההתקפים המשיכו ולכן התחלתי לחפש פתרונות אחרים. מבחינתי, כבת לאימא אחות במקצועה (המתמחה בטיפול בתינוקות) ואבא- מרצה בבית ספר לרפואה, חוקר ומדען, זה היה תהליך לא פשוט. אבל… אני הייתי מוכנה לעשות ולנסות הכול כדי לעזור לבן שלי. כך הגעתי, בין היתר, לטיפולים על פי הפילוסופיה האינדיאנית (שלמדתי אצל זאב סופה) באמצעותה יוצרים חיבור עם התדר של חיית הטוטם האישית". 

למרות שאין לכך הסבר 'לוגי' מובהק, השיטה עבדה. הרווחים בין התקף אחד למשנהו הלכו וגדלו והזמן עבר… בהמשך, אילת גם עודדה את בנה לעסוק בספורט ובגיל העשרה אף הגיע להיות הקפטן של נבחרת ישראל בסופט בול. במקביל, גילתה אילת את שיטת 'איזון חיים' בה היא עוסקת עד היום בקליניקה שלה, בטיפולים וגם בהכשרת תלמידים חדשים. 


את מסעך הרוחני תיעדת בספר בשם "אגם האהבה". על מה כתבת?
"הספר אגם האהבה, נכתב בעקבות 'שיעורי בית' שקיבלתי לאחר טיפול מדר' ג'ף לוין… בתחילה החלטתי 'לשכוח מזה' כי הרי ממילא אף פעם לא הכנתי שיעורי בית וזה לא יהיה יוצא דופן אם אני לא אעשה את מה שאומרים לי לעשות גם הפעם אבל…. בסופו של דבר הספר פורסם בהוצאת קונטנטו דה-סמריק, ובו אני מתארת את החוויות שעברתי והאתגרים איתם התמודדתי, מתוך החיים האישיים שלי. זה ספר על חיים ועל אהבה והוא מכיל סיפורים קצרים ותובנות מעוררות השראה רוחנית – פנימית. הספר 'אגם האהבה' מתאר את המפגש שלי עם עולם המיסטי והמסתורין תוך כדי איזון עם המציאות של כאן ועכשיו, איך ריפאתי את הבן שלי וכיצד הפכתי להיות מטפלת".

ומהי שיטת איזון חיים?
"השיטה מתבססת על בדיקת שריר ושחרור חסימות המתבצע על ידי גישה הוליסטית לאדם באשר הוא ודיאלוג המתקיים עם האינטליגנציה הגבוהה של הגוף- מקום בו נמצאות כל התשובות. אחרי שמבינים איפה התחיל הקושי, מתי זה קרה ואיך, 'מקשיבים לגוף' ועובדים לפי ההנחיות המתקבלות מהמטופל עצמו. מספר המפגשים אינו קבוע אלא מותאם לצרכיו של המטופל. האמצעים בשיטת טיפול זאת הם אנרגטיים בעיקרם אולם לעיתים גם משלבים שיחה וורבלית המעצימה את שחרור החסימה… מה מקור השיטה? השיטה פותחה על ידי דר' ג'ף לוין בתחילת שנות ה-90 בדרום אפריקה. פגשתי את ג'ף באופן אישי בשנת 1995 ולמדתי ממנו את כל שלבי השיטה, שכאמור, היא הכלי הטיפולי העיקרי בקליניקה שלי. בנוסף- הוכשרתי גם להיות מורה בשיטה זאת. התלמידים שלי הם אנשים שרוצים לרפא את עצמם וגם מטפלים המעוניינים לרכוש כלי עבודה נוסף ייחודי ויעיל. גיליתי שזאת שיטה שהופכת לדרך חיים והיא פועלת ממש כמו קסם, גם אם לא מאמינים ולא ממש מבינים איך זה עובד".

תוכלי לתת דוגמה?
"כן. אתן שתי דוגמאות המאפשרות להבין איך השיטה פועלת: לפני זמן מה, הגיעו אליי שתי נשים עם בעיה 'דומה' בזוגיות. שתיהן רצו להתגרש וביקשו לקבל חיזוק לתהליך… אחרי שעשינו טיפול, התברר שהאישה הראשונה אכן צריכה לעזוב את בעלה בהקדם. עודדתי אותה לזרז את התהליך מתוך הבנה וביטחון ש'זה נגמר' ושהיא תקבל את הגט במהירות ובתנאים הטובים ביותר עבורה. בדיעבד התברר שקשר הנישואין אכן היה הרוס לגמרי, שהייתה ב'תמונה' אישה נוספת (מאהבת של הבעל שכבר נכנסה ממנו להיריון) ושאכן היה עדיף לסיים התהליך מהר ככל האפשר. לעומת זאת, אצל האישה השנייה, למרות שבעלה כבר עזב את הבית ושכר לעצמו דירה, התקבלה הנחייה לנסות לשקם את הקשר. למרות שהיא הרגישה התנגדות פנימית לפעול בכיוון הזה, החליטה לנסות ואכן… זה עבד. אחרי זמן קצר, הבעל חזר הביתה וכיום יש להם זוגיות טובה יותר מאשר בעבר".

מלבד טיפולים את גם עוסקת בסדנאות ומלמדת. מה בעצם את מציעה?
"אני מנחה סדנאות לטיפול בשיטת 'איזון חיים' המיועדות לקהל הרחב ולמטפלים. לדעתי, כל אימא ואבא צריכים ללמוד את השיטה, המהווה כלי יעיל לטיפול בילדים והתמודדות בחיים בכלל".


ומה זה שיטת 'ניקיון התודעה'?
"אצל רבים מאתנו, המיינד (התודעה) שלנו מלאה במחשבות, רעיונות, אנרגיות ועומס שמזיקים לנו וגורמים לנו להרגיש חוסר אונים, בלבול וחולשה. התודעה מתמלאת, כל פעם מחדש ב'חומרים' שליליים ואם אין לנו שליטה עליהם, היא 'רודפת' אחרינו לכל מקום, חוסמת והורסת את היכולת לחיות מתוך שמחה. לאנשים שרוצים ללמוד איך לשפר את איכות החיים, אני מציעה קורס קצר בן ארבעה מפגשים הכוללים התכווננות, מדיטציה ודמיון מודרך המיועדים לתת כלים יישומיים וקלים (לשימוש יומיומי) לניקוי התודעה. הצעד הראשון והחשוב ביותר הוא השינוי בתפיסה המנטאלית ממקום של חוסר אונים למצב בו יש לנו גישה והשפעה על ה'תכולה' של התודעה. הבחירה היא תמיד בידיים שלנו: אנו יכולים לבחור לחוות תחושות ורגשות של שמחה, סיפוק, נחת, אהבה, פיוס וקבלת השונה, במקום מגוון רגשות שלילים שחוסמים ומשתקים אותנו. מלבד הקורס הראשוני, יש גם לימודי המשך, (למי שמעוניין בכך)- קורס מורחב למתקדמים הכולל עשרה מפגשים".

אילת חיימוביץ' מטפלת בשיטת 'איזון חיים' ו'ניקיון התודעה', מנחה סדנאות בקליניקה שלה ברחובות וגם בקבוצות קטנות ברחבי הארץ (לפי הזמנה מיוחדת). היא אוהבת יופי, בריאות והרפתקאות. מתלהבת מהחיים ומאנשים. מזמינה אתכם להתחבר לבריאה וליקום דרך המימד הרוחני, להתרחב ולראות את היופי של כל הדברים.
 
◆◇◆  ◆◇◆ ◆◇◆  ◆◇◆
ליצירת קשר חייגו עכשיו: 072-2285606
◆◇◆  ◆◇◆ ◆◇◆  ◆◇◆

לאזור האישי שלי באלטרנטיבלי

מידע נוסף על איילת נוי חיימוביץ

מאמרים קשורים

Back to top button