מורים רוחניים מומלצים

בריג'יט קשטן

מערכת אלטרנטיבלי
כתבה על בריג'יט קשטן, פסיכולוגית קלינית בכירה בעלת ניסיון וותק רב בתחום משנת 1977. בריגי'ט קשטן היא מרצה באוניברסיטה, מנחה קורסים וסדנאות ומציעה טיפולים ייחודיים לכל מי שמרגיש שנשמתו ונפשו זקוקים למזור.

בריג'יט קשטן – התעלות. אנחנו שמחים לראיין במסגרת מדור המומלצים של אלטרנטיבלי את בריג'יט קשטן, פסיכולוגית קלינית בכירה בעלת ניסיון וותק רב בתחום משנת 1977. בריגי'ט קשטן היא מרצה באוניברסיטה, מנחה קורסים וסדנאות ומציעה טיפולים ייחודיים לכל מי שמרגיש שנשמתו ונפשו זקוקים למזור. היא גם הקימה אקדמיה וירטואלית בשם 'אקדמית התעלות' ושידרה תוכניות רבות ברדיו – טלוויזיה האינטרנטי ‘רדיו החיים הטובים'.
 

שילוב של מזרח ומערב, חדש ועתיק
שיטות העבודה של בריג'יט משלבות ידע מהפסיכולוגיה המערבית – מודרנית עם שיטות שמבוססות גם על ידע עתיק מחוכמות העולם, כמו שחזור גלגולים, חיבור לשלווה הפנימית ולפוטנציאל המלא, דמיון מודרך, עבודה עם הקולות שבתוכנו, מוסיקה, מדיטציה וקטעי שירה. בריג'יט היא מהחלוצות בזרם הפסיכולוגיה הרוחנית – טרנספרסונאלית, שחזור גלגולים וטיפולים ברגרסיה בישראל. כיום היא נחשבת למומחית ותיקה בתחומים אלה.

"הטיפולים שלי מיועדים להביא כל אדם 'מעבדות לחירות' כמה שיותר מהר, לאפשר לו להשתחרר מ'כבלי העבר', להתחבר למהותו הפנימית ולשליחותו בחיים, ובכך לאפשר לו לצאת לחיים של זרימה, חירות פנימית, מודעות ובחירה". כך מסבירה בריג'יט את עיקרי עבודתה. 

שיחת הראיון נמשכת עוד ועוד והיא מסבירה בפרוטרוט את התהליכים: "אני עובדת בארבעה מעגלים: טיפולים פרטניים המוגדרים כפסיכולוגיה רוחנית ומסעות בתודעה, הרצאות שאני מעבירה בארץ ובחו"ל על נושאים אלה הכוללים מטאפיסיקה, רוחניות ופסיכולוגיה, ארבעה תקליטורים שמכילים מוסיקה ושירה רוחנית שלי, כאשר שניים מהם מיועדים למדיטציה מודרכת, בעברית ובצרפתית. את התקליטורים הלחנתי בעצמי ואת ההשראה להם אני מקבלת בחיבור עם נשמתי. והמעגל אחרון – ניהול אקדמיה וירטואלית להתעלות רוחנית ונפשית הפועלת גם דרך הפייסבוק והיו-טוב במטרה להפיץ ידע וחוכמה, למען העצמה אישית וחברתית, ליצירה המתועלת לטובת הכלל, ידע וחוכמה התואמים את האמת הנצחית ואת הערכים האוניברסאליים של אמת, אהבה, שלום, עשייה נכונה, לשם יצירת אושר, יופי, הרמוניה והעצמה ברמה האישית והחברתית.”


איך הגעת לתחום זה?
"נולדתי וגדלתי בבלגיה וצרפת למשפחה נוצרית קתולית. הנושאים הקשורים לנפש האדם, מהות החיים ודרכים להגשמה עצמית תמיד משכו ועניינו אותי מאוד, כבר מגיל צעיר. לאחר סיום לימודי בפקולטה לפסיכולוגיה קלינית באוניברסיטה בפריז ולימודי פילוסופיה באוניברסיטת סורבון, הגעתי לביקור בישראל, פגשתי בחור ישראלי, מי שהפך מאוחר יותר לבעלי ואב ילדי, והתגיירתי. עבדתי במשך שנים כפסיכולוגית קלינית קונבנציונאלית. בין היתר הייתי פסיכולוגית בתחנה לייעוץ לסטודנטים ומרכזת מחקר באוניברסיטת חיפה, ובבית החולים הפסיכיאטרי בטירת הכרמל, בו עבדתי במשך שתיים עשרה שנים, בתפקיד פסיכולוגית של מחלקה. במשך השנים, גם עבדתי כמדריכה בפסיכותרפיה וכפסיכולוגית ראשית האחראית על כל צוות הפסיכולוגים.

בשנת 1991, אחרי שהוכחתי את עצמי גם בתחום הקונבנציונאלי, התפטרתי מתפקידי השונים ובחרתי לעבוד כעצמאית בקליניקה פרטית. כיום יש לי שלוש קליניקות אחת בקיבוץ חוקוק, בחיפה וסניף נוסף במרכז הארץ. במשך כל השנים המשכתי ללמוד וללמד שיטות וכלים נוספים כדי לעזור לאנשים לממש את הפוטנציאל שלהם".

מה מייחד אותך?
"הטיפולים שונים מהמקובל, קצרים ויעילים הרבה יותר מטיפולים פסיכולוגיים רגילים. המפגשים נמשכים כשלוש שעות. בשעה הראשונה מנהלים שיחה 'רגילה' בה מתקיים ראיון מעמיק של המטופל. אני שואלת שאלות על ההיסטוריה שלו, על בעיותיו ומצבי תקיעות בחיים, וגם על השקפת עולם, אמונות, רוחניות, והגדרה של מטרת הטיפול. בסופה של השעה הראשונה, מחליטים מה עושים הלאה. המטופל יכול לבחור מתוך מספר שיטות את מה שהכי מתאים לו, כאשר במרבית המקרים בוחרים בתהליך של שחזור גלגולים".

למה זה טוב? מה זה יכול להועיל למצבי חיים מורכבים ולמשברים?
"שיטת הרגרסיה ושחזור גלגולים היא תהליך שדורש בכל פעם כשעתיים של עבודה מיוחדת, מאד מקצועית ומעמיקה. התהליך מאפשר התחברות לחוויות מתקופות קודמות (ילדות, לידה, טרום לידה או חיים קודמים) והמודעות להן מאפשרת גילוי 'שורשים' של בעיות שונות בחיים הנוכחיים. ברגע שאדם חווה ומבין מה ה'סיפור מאחורי הקלעים', יכול להתרחש תהליך של ריפוי עמוק ושחרור חסימות פסיכולוגיות". 

מה בדיוק קורה? איך עושים את זה?
"בהתחלה נכנסים למדיטציה עמוקה של כעשרים דקות בעזרת הנחייה מתוך אחד הדיסקים שלי למדיטציה מודרכת הנקרא 'סולם יעקב'. בהמשך, מקשיבים לדיסק נוסף שלי, כרקע להדרכה הישירה שלי: הדיסק נקרא 'שירת אל' ומכיל מנגינות ווקאליות (ללא מילים) שהצלילים שלהם בעלי תדר מיוחד ומסייעות לחיבור לרובד ה'על מודע' ולעבר הרחוק… התהליך כולל הובלה של האדם במעלה 'סולם יעקב' למימד של 'החלק ההכול יודע' או 'הספרייה הקוסמית'. בשלב זה, האדם עובר חוויה מעברו הקרוב או הרחוק. אחריה מתרחש תהליך של ריפוי המקום הפגוע שהשלכותיו ניכרות גם בהווה. בסיום השלב השלישי, מגיעים לחלק הרביעי והוא שיחה מסכמת על התובנות והפרשנות המחודשת של אירועי חיים. התהליך עמוק מאוד וחשוב כיוון שהוא מאפשר חיבור והבנת הגורמים המפריעים בחיים, שחרור מפוביות ופחדים, תופעות פסיכו-סומאטיות, אי מימוש פוטנציאל אישי, קשרים טעונים , קושי בזוגיות או בכניסה להריון, פחד ממות, וכו’. במקביל, אדם בתהליך כזה עובר מסע שמחבר אותו למקורות הכוח הפנימי שלו, מתוודע מחדש לכישורים ולכישרונות שלו ומגלה מה השליחות והיעוד שלו בחיים".

איך זה מתאפשר?
"לכל אדם יש פוטנציאל אישי. כאשר אין מימוש מלא מתרחש תהליך של תסכול וחוסר נחת פנימיים. הדימוי שאני נוהגת לתת הוא נורה של 2000 ואט שמאירה באור של 200 וואט בגלל 'כבלים פנימיים' כאלה ואחרים… האדם עובר תהליך של שחרור ותובנה לגבי מה שהוא רוצה באמת ומה הוא צריך לעשות כדי להגיע להגשמה עצמית, קודם כל לעצמו ואחר כך- במשפחה, קהילה ובעולם". 

באיזה שיטות נוספות את משתמשת?
"אני משתמשת במספר שיטות המשלימות אחת את השנייה לקראת אותה מטרה. בין היתר, שיטת 'הולודינמיקה' שגם היא שיטה יעילה ביותר, וניתן להמשיך ולהשתמש בה לבד בבית. זאת בעצם טכניקה קלה ליישום המאפשרת חיבור לשקט ושלווה, תוך הזמנת ה'פוטנציאל המלא' של האדם, ושל 'יועצים פנימיים' שדבריהם מהדהדים את התשובות הנכונות והמתאימות בעיתוי הנוכחי. שיטה זו מאפשרת לאדם להתחבר למלוא הפוטנציאל שבו, כמו שהפרפר מתפתח ממצב של זחל לפרפר בוגר ומרהיב ביופיו שעף חופשי בחלל".

בריג'יט קשטן, פסיכולוגית קלינית ורוחנית, אישה בעלת אנרגיות מדהימות, בעלת ידע וניסיון מקצועי רב שנים, מטפלת בכל סוגי הבעיות הרגשיות והנפשיות: חרדות, פוביות, טיפול בהפרעות אכילה ועוד. היא מאפשרת לכל אדם, בכל מצב, לגלות כיוון חדש בחיים, להשתחרר מכבלי העבר ולפרוח לתוך מציאות חדשה. בריג'יט מטפלת באנשים שאיבדו טעם בחיים וחוו ניסיונות התאבדות, כאלה שחווים 'מעצור' או תקיעות בחיים, בזוגות שנקלעים למשבר ושואפים לפרום את ה'פלונטר' בדרך חדשנית ומהירה, לנשים שלא מצליחות להיכנס להיריון, לאימהות שכולות המבקשות להתנחם ו'לפגוש' את נשמת יקירם שכבר איננו בין החיים, וגם בליווי רגשי ורוחני של אנשים בדרכם האחרונה ושל בני משפחותיהם, תוך כדי הכנה למוות הבלתי נמנע- מתוך מקום של קבלה ושלווה. בריג'יט הינה גם מדריכה רוחנית אשר מסייעת למטופלים להתחבר ליכולות רוחניות כמו תקשור, להבין את עצמם לעומק בצורה משמעותית ולאפשר חיבור למקום הפנימי בו נמצאות התשובות לכל השאלות…


חוויה אישית
ככל ששיחת הטלפון ביני ובין בריג'יט הולכת ומתארכת, אני הולכת ומתהפנטת מהגוון והצבע של קולה המרגיע והמנחם. אני מרגישה צורך הולך וגובר לפגוש אותה פנים מול פנים וכשהיא מזמינה אותי להגיע לקליניקה להתנסות אישית על מנת לכתוב את הכתבה באופן הכי אותנטי שאפשר – אני לא מהססת ומסכימה מיד. בהתרגשות רבה אני נוסעת לביתה, נהנית מהנוף שבדרך ומצפה בקוצר רוח למפגש. ביתה של בריג’יט מרוהט בסגנון אתני מיוחד במינו ומשרה אווירה של שלווה ושקט. קירות הבית מעוטרים בציורים צבעוניים ורוחניים. שילוב העבודות עם הנוף והמרחב, האנרגיות המרגיעות והמכילות של בריג'יט, מהוות כבר פתיחה טובה של המפגש האישי והאינטימי הצפוי. היא מובילה אותי לחדר הטיפולים…
פעילות נוספת שבריג׳יט עוסקת בה היום, הינה התנדבותה לקהילה, בתחום חינוך מטפח ערכים הומאניים אוניברסאליים על פי סאטיה סאי.
בריג׳יט מנהלת חמישה דפים בפייסבוק, בהם ניתן למצוא פרטים נוספים.
את הרצאותיה המרתקות ניתן לשמוע בארוץ היוטוב שלה.

אני 'מבלה' שם זמן רב, בתחושה שהזמן עמד מלכת. אחרי שיחת היכרות, אני בוחרת לחוות תהליך של שחזור גלגול קודם (חוויה מיוחדת במינה המתאפשרת אחרי מדיטציה של רגיעה שמימית שכמותה לא חשתי שנים) ואחריה התנסות בהולודינמיקה. מתוך הדמעות והכאב שצף ועולה מזיכרונות העבר הרחוק, אני נעה בין ערנות מוחלטת לתחושת ריחוף (מצב תודעה המאופיין בגלי אלפא שנוצרים במוח כמו בזמן הדמדומים ממש לפני הירדמות). תמונות שונות מתגלמות מול עיני העצומות, כמו 'סרט' שאני בו השחקנית הראשית…היא שואלת שאלות ואני שומעת את עצמי מספרת סיפור של חיים קודמים תוך ציון פרטים שונים שאין לי מושג מאיפה הם מגיעים לתודעה. המילים כמו מרחפות בחלל החדר ותוך כדי השיחה עם בריג'יט, אני מגיעה לתובנות שונות בנוגע לחיי הפרטיים. בסופו של התהליך אני קמה מחויכת עם תחושת הקלה עצומה. שיחת הסיכום מותירה אותי שלווה וחזקה. כך אני יוצאת לדרך חזרה מתוך תחושת תודה עמוקה לבריג'יט ולשיטות הטיפול שלה.

ליצירת קשר ופרטים נוספים מוזמנים לפנות אליי באמצעות טופס השארת הודעה – לחצו כאן, ואשמח לענות לכל שאלה שלך
וליצור איתך את הקשר הטלפוני.

לאזור האישי שלי באלטרנטיבלי

מאמרים קשורים

Back to top button