מיסטיקנים מומלצים

לימור שלום

מערכת אלטרנטיבלי
כתבה על לימור שלום מראשון לציון, שעוסקת ברוחניות והתפתחות אישית לכל הגילאים. בנוסף עוסקת בהנחיית ולימוד קבוצות בתחום הנומרולוגיה, דמיון מודרך ומדיטציה.

לימור שלום – מורה לחיים. במסגרת מדור המומלצים של אלטרנטיבלי, אנו שמחים להציג את לימור שלום מראשון לציון, שעוסקת ברוחניות והתפתחות אישית לכל הגילאים ומגדירה את עצמה – מורה לחיים.

המוטו של לימור שלום הוא "אני תמיד פה בשביל לתמוך בך"! היא מטפלת פרטנית, יועצת ומדריכה במגוון שיטות ומנחת קבוצות.
לימור עובדת בראשון לציון וגם באילת (היא מגיעה לשם מידי שבועיים) ועוסקת בהנחיית ולימוד קבוצות בתחום הנומרולוגיה, דמיון מודרך ומדיטציה. מנחה קורסים לנומרולוגיה בשני שלבים: שלב ראשון כולל חמישה מפגשים בהם לומדים את יסודות השיטה ומיועד למעשה לשימוש אישי. השלב השני, מיועד למי שרוצים לפתח את התחום ולהתמקצע בו. שלב זה כולל עשרה מפגשים שאחריו התלמיד יכול לעבוד כנומרולוג. לאחרונה, השיקה לימור שלום מוצר חדש ומהפכני: מארז הכולל דיסק שמע ייחודי לגילאי גן עם מדיטציה מונחית וגם חוברת הסבר להמשך עבודה מעשית בדמיון מודרך עם הילדים. הדיסק משווק ומיועד לשימוש אישי ולמוסדות חינוך, כאשר ברכישה של שלושים ערכות, לימור מגיעה לתת הדרכה אישית – חינם.
את מלמדת ילדים דמיון מודרך תוכלי להסביר איך זה עובד ואיך הדמיון המודרך משמש ככלי להעצמת ילדים?
ילדים קטנים תמיד היו מדהימים בעיניי, ילדי האלף השלישי מדהימים אפילו יותר. הם רגישים ואינטואיטיביים יותר מהרגיל ופעמים רבות, כשסביבתם אינה מותאמת להם, עולים אתגרים לא פשוטים. עבודה מגיל צעיר על הערכים ועל וויסות הרגשות של הילדים תעזור להם להיות בטוחים יותר בעצמם, וביחס ישיר, כאלה שאינם נגררים אחרי אחרים. באני מאמין שלי, עבודה בדמיון מודרך תעזור לנו לעזור להם ותעצים את התהליך.

יכולתנו להשפיע על מציאות חיינו נחקרת כבר שנים רבות, אני בהחלט מאמינה שדמיון יוצר מציאות ושעבודה נכונה עם ילדים תעזור להביא לרוגע, לחידוד החושים, לשיפור יכולת ההקשבה, להעצמת הביטחון והדימוי העצמי והכי חשוב, לחיבור הילד אל עצמו ואל מלוא הפוטנציאל המיוחד לו.

התכנים של הדמיון המודרך אותו אני יוצרת קצת שונים ממה שהכרתי עד היום. הרעיון הבסיסי הוא שככל שאני 'קרוב אצל עצמי', מחובר לעצמי באמת, ככל שהסיפור 'הפנימי' שלי שלם יותר, כך ייראו גם שיקופיי חיי (הקרדיט לנועה יהושוע אביוני, מחברת שיטת חיבורים NYE). מסיבה זו, אין הכרח לעבוד על הסיפור החיצוני (קרה לי ככה וככה… או, עשו לי ככה וככה או אני מפחד מ…) וההכוונה היא לעבודה הפנימית. כלי עזר נוספים אותם אני מביאה הם מדיטציה מוקלטת וחוברת עם תרגילים נוספים לשירות הגננת או ההורה.
הדרך שלי היא דרך של העשרה המביאה איתה בעקיפין אלמנט טיפולי. אני מאמינה שככל שנגיע אל יותר ילדים דרך המבוגרים שבחייהם (גננות, הורים, מורים, סבא וסבתא), נוכל לגדל דור של ילדים שלווים, בטוחים בעצמם ויצרניים, שיגדלו להיות מבוגרים כאלה.

למה ילדי הגן צריכים לעשות מדיטציה?
"אני מאמינה שילדי האלף השלישי המגיעים אלינו הם ילדים מיוחדים, אינטואיטיביים ורגישים מאוד והם זקוקים להכוונה והדרכה כדי להתפתח בתקופה מאתגרת זאת בה הם גדלים עם אנשי האלף השני- אנחנו. מבחינתי זאת שליחות של ממש להשפיע על הדור הבא וזאת גם הסיבה שכאשר פנתה אלי, חברה טובה שלי בשם מיקי פרימן, גננת במקצועה (שעוסקת אף היא במדיטציה וכיום היא חלק בלתי נפרד מהפרויקט) ואתגרה אותי, יצרתי את המארז המיוחד שמיועד לשימוש ביתי וקבוצתי במסגרות החינוך. הדיסק מרגיע בצורה נעימה וזורמת ומפתח את הדמיון של הילדים. כמו כן, מעבר לפיתוח היכולות של הילדים בצורה מאוזנת, דמיון מודרך תורם להעמקת וחיזוק הקשר עם ההורים (בשימוש ביתי) והסביבה, באופן חיובי".

מה הכוונה?
"במהלך השנים, מאז שנחשפתי לראשונה לתהליכי מדיטציה ודמיון מודרך ולפוטנציאל הטמון בהם, גיליתי עולם שלם: תרגול כזה מאפשר לנו לזמן ולהזמין לעצמנו התנסויות מעניינות מאוד ש'במציאות' היומיומית נראות רחוקות ואף בלתי אפשריות להגשמה. כבר נאמר ש'אם אדם יכול לדמיין משהו- הוא יכול להשיג אותו גם במציאות'… היום, אני יודעת לייצר תרגילים בדמיון מודרך כמעט לכל נושא וממליצה לכל אחת ואחד להתנסות. מדיטציה של דמיון מודרך מאפשרת 'להפליג למחוזות רצויים', להירגע, להשתחרר מהמתח והרעש הסביבתי ולהזמין לחיים שלנו את מה שנחוץ לנו באמת. התרגול מתאים למבוגרים בכלל ולילדים בפרט כי ילדי העידן הזה זקוקים להכוונה וחיבור לעולם הפנימי, יותר מתמיד. אפשר לומר שמדיטציה ודמיון מודרך הם כלים שימושיים ואפילו חיוניים עבורם".

את מגדירה את עצמך 'מורה לחיים'. למה הכוונה?
" כלי העבודה שלי כוללים יעוץ והכוונה פרטני וקבוצתי, אני מאבחנת נומרולוגית ומלמדת נומרולוגיה, מטפלת ברייקי, ב-NLP ובדמיון מודרך ובימים אלה משלבת גם את שיטת 'חיבורים', שפותחה על ידי נועה יהושע אביוני. אני מאוד אוהבת את עבודתי ורואה בה ייעוד ושליחות גם יחד. כשאני אומרת מורה לחיים אני מתכוונת לזה שמטופלים ותלמידים שלי יכולים גם בתום ההתקשרות בינינו להתקשר ולהתייעץ ואני עוזרת באהבה".

מה הייתה הדרך שלך להגיע לתחום זה?
"מגיל צעיר התעניינתי בתחומים אלה ותמיד הייתי זאת שכולם פנו אליה לקבל עצה… עברו שנים עד שהרשיתי לעצמי ללמוד ולהקדיש את כל זמני לעיסוק שמאז ומתמיד משך אותי. במהלך השנים, למדתי נושאים רבים החל מרייקי, מודעות עצמית, כירולוגיה, דמיון מודרך ועוד. בשונה מהרבה אחרים, התחלתי דווקא בהנחיה קבוצתית ורק אחר כך פרטנית. אני מאמינה גדולה בעבודה קבוצתית".

מה את מלמדת?
"נומרולוגיה למתחילים ולמתקדמים, מדיטציה, דמיון מודרך ומודעות – כל מה שמאפשר שינוי גישה לפרשנות של מצבי חיים מתוך הבנה, קבלה והכלה עצמית, מנחה סדנאות בדמיון מודרך,
מנחה גננות, מורות וקבוצות הורים בנושא דמיון מודרך לילדים."

מה החזון שלך?
"שכל גננת והורה בישראל ידעו לחבר את הילדים לדמיון מודרך ולעבודה פנימית, ומטרה נוספת – באתר של האגודה למלחמה בסרטן אחת ההמלצות היא לעשות מדיטציה. אני רוצה שכל חולה אונקולוגי ידע שבאתר שלי יש מדיטציות חינמיות להאזנה שיוכלו לעזור לו/ה להירגע ולהחלים"

לימור שלום, יועצת ומטפלת, מדריכה פרטנית וקבוצתית, מעניקה ומלמדת כלים להתמודדות מוצלחת יותר עם אתגרים בחיים.
◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆
ליצירת קשר חייגו עכשיו: 072-2285533
◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆
לאזור האישי שלי באלטרנטיבלי
מידע נוסף על לימור שלום

מאמרים קשורים

Back to top button