פירוש קלפי טארוט קראולי

קלפי טארוט: קלף הקוסם

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, דר' שולמית רונן
כל המשמעויות, הרמזים, הסמלים והשאלות שאפשר לשאול קלף טארוט זה.

קראולי יצר 3 קלפי טארוט של קלף הקוסם. לשלשתם אותו המסר בצורות שונות. 
בהתבוננות שלי בהם, התחושה היא של מסרים מתרבויות עתיקות, כמו מצרים ויוון, ומעיזה לומר אפילו אספקטים יהודיים והקשרם לעץ החיים הקבלי. הצבעים השולטים בשלשת הקלפים הם: אדמדם/כתמתם, צהוב, זהב, ירוק, ירוק זית, טורקיז, כחול וכחול כהה, כחול בהיר, סגול, לבן ושקוף.

בשלושת קלפי טארוט הקוסם מופיעים ברגליים כנפיים צהובות ובאחד מהם כחולות, אשר מבטאות שהקוסם הוא שליח של הרוח הגבוהה, הטהורה, אשר המסר הוא מסר של תקשורת פנימית וחיצונית חזקה מאד.

שדר הצבעים ובעיקר הצהוב, מסמלים בשלשת הקלפים את הרצון, החוכמה והתבונה הנובעים מן החוכמה הפנימית, ואת "המילה" המדוברת שבאמצעותה אנו מבטאים את "האני" לעולם. בהירות זו באה לידי ביטוי באמצעות הצהוב. ישנה דואליות בקוסם, מחד – האמת הצרופה ומאידך – הלא אמיתי. הקוסם משתמש בכל הכלים שבאמצעותו בכדי להשיג את מטרותיו. זקוק לבחון עצמו תמידית בגלל הגבול הדק שבין הביקורתיות לכישוריו ובין יכולתו לשרת את הזולת ממקום של אהבה ואור. 

בשלושת קלפי הטארוט ישנו משחק אפשרויות בלתי מוגבלות הבאות לידי ביטוי בתקשורת,יש חיוך בפניהם  של שלשת הקוסמים, הבאים להביע, שתקשורת יכולה לבוא לידי ביטוי באמצעות הומור או ציניות. 


הקוף המופיע בשלושת קלפי הטארוט, מסמל את אלת החוכמה תות. אשר מאוחר יותר שונה שמה לאיזיס. האמירה של הקוף – שיש אין ספור אפשרויות לתקשורת.
המטבעות מסמלות את הגוף, הכספים ואת העניין בצד החומרי שהחיים.
האש מסמלת את ההשראה, הדינאמיות והטרנספורמציה.
המטה מסמל את הפילוסופיה, הרוחניות והדת.
החץ מסמל את היושר, התקשורת הגלויה, הנאמנות והגשמת המטרה.
המגילה מסמלת את היכולת הכתובה וההוצאה לאור.
הביצה עם הכנפיים מסמלת שהכל אפשרי, רגישות ותפיסה מיוחדת, איכויות טלפתיות.
בשלושת קלפי הטארוט מופיע הנחש, ובכל אחד במקום שונה. הנחש מסמל את הרגשות, מערכות יחסים, מיניות ואיכויות ריפוי והתחדשות.
החרב מסמלת את האינטלקט, את יכולת הניתוח והחשיבה האינטלקטואלית.

קלפי הטארוט הם באים לידי ביטוי בצהוב, זהב וירקרק, אולם הצהוב שולט בהם. הקוסם מקבל השראה מנשמת היקום, אשר המסרים  מובאים ומתפזרים באדמה. יש מהות מיוחדת הבאה בחוזקה לידי ביטוי באנרגיית הצבעים כחול/צהוב, אשר נכנסת דרך הראש, חודרת לגוף ומופיעה חזרה דרך הרגליים.
לקוסם, צורך להיות בקשר תמידי עם הכוחות הרוחניים של היקום. ניתן לומר במידת מה, שהקוסם מובל על ידי חוקים עליונים, וכאשר הקוסם מקבל ומכיר בחוקים, הוא פועל באמת הצרופה, הוא תומך בתוך בתוכו על נטילת האחריות להפצת האור לתוך החשכה של הבורות וחוסר ההבנה השוררת ביוניברס.
בכל אחד מהקלפים משמעות זו באה לידי ביטוי שונה, אולם המהות, היא אותה המהות בשלושתם.
בקלף אחד – מצטיירת צורה של שמונה שוכב מעל ראשו, בקלף שני – עינו של הורוס מעל ראשו, ובקלף שלישי – השמש במלוא עוצמתה עם כנפיים היוצרים צורת שמונה.

בהתבוננות בשלושת קלפי הטארוט, הצבעים מדברים בחוזקה, ובעיקר כאשר הצהוב שולט בשלושתם. יש בהם הרבה אור, המאפשר פעילות, מתוך כוח רצון ואנרגיה חיונית לגמישות התנועה. הקלפים מבטאים דחף חזק המניעים ודוחפים אותנו לעשייה מתוך אנרגיה בלתי פוסקת של תנועה.

בקלף הקוסם פרושה רשת של קרני זהב שנעלמים בקרקע ובשמיים הגבוהים. זוהי אמירה של המודע והתת – מודע, כפי שהמגן דויד מסמל, כמו בעליונים כך בתחתונים. יש בקוסם יכולת מופלאה להביא עצמו לאיזון כל פעם מחדש. 

מאחורי גבו של הקוסם יש מרחב פתוח, המאפשר מבט מעמיק לתוך הדמיון והמסתורין שמעבר למחשבה ההגיונית, בגלל צבעו השקוף, לבן, כחול בהיר. ניתן לומר, שהרקע הוא המציאות והמסביב הם הכלים המאפשרים לחיות במציאות. כפי שהנחשים מייצגים את החיים והמוות, האור והחושך, הנקבי והזכרי. ואולי, לא במקרה סמל הרפואה מיוצג על ידי נחש החיים. 

מאחורי ראשו של הקוסם פרוסה מניפה בצבע תכלת/טורקיז, ובשבילי מתפרש כך: שאנו כבני אדם יוצרים את המציאות שלנו באמצעות פעולותינו ובו זמנית יוצרות ההשפעות של פעילותנו את הזהות האישית של כל אחד מאיתנו.

לשיחה אישית עם קוראים בקלפים וקוראות בטארוט לחצו כאן!

לרכישת קלפי טארוט קראולי לחצו כאן!

לקבלת אוסף הטיפים הגדול מבית פורטל אלטרנטיבלי לחצו כאן!

הטורקיז – מאפשר את חוכמת הלב, תקשורת מן הלב אל הלב, וסוגי תקשורת בלתי אמצעית ממקום של אהבה המאפשרת פתיחות של הלב, מן הלב אל לב ליבו של הזולת. מצב זה, יוצר באמצעות הסמלים את האמון והאמונה הפנימית הנושא כל אחד מאיתנו ואשר אין באפשרותו של אף בן אנוש אחר לבקוע ולשבור, הכל תלוי בנו. הסמלים המופיעים ברקע הכחול, ואשר כולם בצבע צהוב/זהב, מתייחסים למעשים אשר אנו עושים על פני האדמה שבה אנו חיים, לרצון הפנימי, לרגשות ולמחשבות, כפי שארבעת העולמות, ארבעת היסודות – הסמלים מאפשרים את המרחב הפנימי, כחול + צהוב יוצר ירוק, ולכן המרחב מאפשר לקוסם למזג את כל התכונות ולהביאם לידי מצב מוחשי בכדי שנוכל להשתמש בהם, זה בא לידי ביטוי בסמלים, כגון: כוח רצון והבנה – צהוב וכחול, והירוק – הלב, אשר המניע אותו הוא הדם – האדום, והמרגיע אותו הוא הירוק, בגלל שהאדום והירוק הם שני צבעים המשלימים אחד את השני, והגוף – היכל הקדושה המכיל הכל, ובלעדיו אין לנו חיים. 

יש בקלפים חיפוש אחר אופקים חדשים שבאים לידי ביטוי בחץ, החץ בשבילי, היא הזמנה לאלוהות, לקדושה ולאור לרדת לאדמה, ולממש את האיכויות הרוחניות בקרקע ולאפשר מלבוש אחר ושונה למסתורין. הסגול הבהיר, מביא לנו את אפשרות ההתהוות והקיום, הבא לידי  מימוש מתוך עוצמה לחיים אלה. הקוף, במידת מה, מסמל בקלף את הצל, ואולי בעדינות רבה אומר, שהקוף העולה ממעמקי האדמה, יכול לסמל את האגרסיביות הפורצת, ואולי במצב זה, מלחמת האור בחושך. ובשפה שונה, זוהי תודעה שונה של הירוק זית, מרירות רבה, קיפוח ויהירות לעומת תודעה המאפשרת מנהיגות, רכות ונדיבות מתוך שיתוף פעולה ויצירת שפע.

מבחינת המזלות האסטרולוגים נמצא הקוסם במזל טלה – שמש ומרקורי. השמש – במובן הכוח, העוצמה והמגנטיות, מרקורי – בהקשר של זריזות ומיומנות.


לסיכום – הקוסם מאפשר לנו מימוש עצמי מתוך רצון הנובע מזהות עצמית מודעת ורצון ליצור ולשנות דברים ומצבים הבאים לידי ביטוי בחיינו. יש בקוסם החלטיות המאפשר לו להשיג את מטרותיו עם רק יאפשר לעצמו – בצבע הצהוב, צילו של הקוסם, הוא בחשיבת יתר, הנעשית בכוח המנטאלי שימוש יתר היכול לגרום לדיכאונות ולניכור מסביבתו, חוסר רצון ליצור מערכות יחסים וקשר הדורש מחויבות, והתכנסות פנימית אשר האדם אינו רואה אף אחד אחר מלבד את עצמו.

קלף טארוט הקוסם – הוא קוסם באמונתו ובנחישותו, ובתחושת כוחו ויכולתו לממש את שחפץ ליבו. במערכות יחסים יש בו היכולת למשוך אליו את האנשים האהובים אליו באמצעות כנותו ופתיחותו.יש בקוסם את  היכולת והכישרון לשלהב ולהלהיב אנשים, לעוררם לפעולה באמצעות העיתוי הנכון לאדם ולהביאו לידי בהירות, בגלל מיומנותו לשלב את כושר הביטוי וכושר הפעולה ולהביאם לידי מימוש. יש בקוסם הרמוניה בין המודע לתת מודע, יכולת מצוינת לנצל את מלוא הפוטנציאל האישי, אם רק יבחר בכך. הקוסם הוא בעל ידע רב במגוון נושאים, אשר מאפשרים לו אפשרויות להתכוונן  לייעוץ ועזרה לזולת ובנכונותו לעזור בפתירת בעיות.

הכל פתוח בפניו של הקוסם – התחלות חדשות, יש בו יצירתיות ויכולת להביא יצירתיות זו לידי מימוש ולפעילות, ליישם רעיונות חדשים ללא פחד וחשש, אשר מודרך באמצעות האינטואיציה המדריכה אותו רוב הזמן, ניתן לומר שבמידת מה, אין בקוסם מעורבות אישית לדברים הקורים, יש בו סדר וארגון ויכולת לשים לב לפרטים אשר אנשים אחרים יראו אותם חסרי חשיבות.

השאלות שרצוי וכדאי לשאול עצמנו בקלף הקוסם הם:
מהם הכישורים הנסתרים מעיני? ומהם התחומים המעניינים אותי ואינני מממש? מהם שיטות הלימוד או השיטות בכלל, ומהי הסביבה אשר מאפשרת לי להוציאם מן הכוח אל הפועל? והאם ניתנת לי האפשרות לשתף אחרים?

ליצירת קשר ופרטים מלאים על שולמית רונן

לשיחה אישית עם קוראים בקלפים וקוראות בטארוט לחצו כאן!

לרכישת קלפי טארוט קראולי לחצו כאן!

לקבלת אוסף הטיפים הגדול מבית פורטל אלטרנטיבלי לחצו כאן!


מאמרים קשורים

Back to top button