פירוש קלפי טארוט קראולי

קלפי טארוט: קלף הקיסר

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, דר' שולמית רונן
כל המשמעויות, הרמזים, הסמלים והשאלות שאפשר לשאול קלף טארוט זה.

בקלפי טארוט קראולי קלף הקיסר מייצג את אלמנט האש מעצם צבעו. מאחוריו שני טליים המחזקים את יסוד האש, אשר מייצגים את יצר ההרפתקנות ואת הרצון לחקור. 
הקיסר מייצג את העוצמה האישית וכושר המנהיגות, הוא מייצג את העוצמה האישית וכושר המנהיגות, הוא מייצג את הזכרי, היאנג, היוזמה (הצבע הכתום) וכוחו הדינאמי להזיז דברים. הקיסר הוא איש העשייה והבנייה מתוך ראיית החזון המניע אותו.
הקיסר, כמו מזל טלה, סקרן ויוזם מערכות יחסים בעלות אופי חברתי ואנושי, יש בו היכולת להוציא מן הכוח אל הפועל.

הקיסר, אשר השמש מאחורי ראשו, כמו בתרבות המאייה, מניעה את מעשיו כסמל למקור האור, לנשגב ולסמכותם של "האלים".
האירוסים, משני צדי רגליו – מייצגים את אחדות המחשבה, הלב והרוח. המנהיגות שבו, היא לא רק סמכות, אלא מנהיגות בקבלת החלטות וביצוען, הנובעות מתוך אחדות המחשבה, הלב והרוח. 
במגן שליד רגלו, נמצאות שתי ציפורים כעוף החול, בדומה להן הנשר, מסמלות שינוי והתמרה. הם מייצגות , כמו גם הנשר – את השתנות החומר, פנימיות וחיצוניות גם יחד. 

בהסתכלות על כך, השאלה הנשאלת הוא: מהי ההגדרה או היחס כלפי עוצמה ומנהיגות?
הקיסר, מעמיד לאישה שבתוכנו אתגר, להיות מודעים לכושר המנהיגות, היוזמה והתושייה בתוכנו, במיוחד בעבודת צוות ושותפויות וחלוקת סמכויות.
מעצם צבעו של הקלף, הכתום, האתגר הגדול ביותר לקיסר השוכן בתוכנו, הוא להוציא את כישורי המנהיגות ואת החזון לפעול, לשמש דוגמא למנהיגות – אשר מעצימה את הסובבים אותו. הקיסר מאפשר לנו ליזום שינוים ולנוע בחיפוש כיוונים חדשים, אשר בהם נוכל ליישם ולממש את איכויות ויכולת האמינות והאחריות שבתוכנו, מתוך אמינות המאפשרת ונותנת הזדמנות לבנות עצמנו ביסודיות. 
הקיסר מבקש מאיתנו לממש את יכולתנו לתקשר, ליצור, להעצים את עצמנו ואת האחרים, לחקור, לשאת ולתת מהם התחומים המשמעותיים בחיינו, לממשם ולהביא באמצעותם את כושר המנהיגות, את היצירתיות ויכולתנו להיות אחראים למעשינו ולבחירתנו מתוך עוצמה פנימית לכוחנו הפנימי.


הקיסר מציב בפנינו אנרגיה המניעה להביא לידי ביטוי את החזון והמנהיגות, את היכולת ליצור מתוכנו משא ומתן, התאמה בין הרצונות למימושם, הצבת הגבולות ויכולת הראייה של המגבלות, ולבטוח באינטואיציה הפנימית בתוכנו מתוך שלמות שזה יקדם אותנו הלאה, להולדה של פרויקטים נוספים שיובילו להגשמת החזון, מתוך מוכנות להסתכן ואומץ לב כדי להסתכן ולנסות ליזום גישות יצירתיות וחדשות ללא חשש.

לשיחה אישית עם קוראים בקלפים וקוראות בטארוט לחצו כאן!

לרכישת קלפי טארוט קראולי לחצו כאן!

לקבלת אוסף הטיפים הגדול מבית פורטל אלטרנטיבלי לחצו כאן!

האור שבקלף הקיסר – יצירתיות, תפיסה, יציבות, נקודת ראות רב מערכתית הבאה מתוך שליטה עצמית המושגת על ידי ניסיון, סמכותיות, אינדיבידואליות, עוצמה המכוונת לעולם החומרי שבאה מתוך עולם הכספים והעסקים, ביסוס, שליטה במצבים בעזרת כוח ושמירה על הקיים,  מציאותיות, נקיטת זהירות וללכת לפי החוקים, אובייקטיביות, חוש אחריות וכושר מנהיגות, כוח רצון, מעורר אמון, נכונות גבוהה לעזור לסובב.

הצל  שבקלף הקיסר – פרפקציוניזם, תבונה ללא אינטואיציה, חוסר נכונות לעזור, הגבלת המציאות, הגיוניות חסרת לב, עלולות להיווצר בעיות משפטיות, חוסר בגרות וחוסר אמביציה, שתלטנות ושיטה על אחרים, שימוש בכוח וסימני אלימות המופנית לסובבים אותו, אחיזה בעבר ועקשנות לא לשנות הרגלים, חוסר התחשבות, חוסר פרגון וראוותנות מופגנת, ראייה חד סיטרית וצרת אופק אשר נובעת מניסיון העבר. 

אם נסדר את קלף הקיסרית והקיסר זה מול זה, נראה את מבטם מופנים זה לעיני זה, יש בהם הרבה דמיון ומוטיבים דומים והצבעים משלימים זה את זה. 
הקיסרית, בצבעיה הרגועים והזורמים, יש בהם אור המבטא את הפוריות והפריחה הרבגונית בתוכה, לעומת הקיסר, אשר הצורה ברורה וחזקה, הצבעים בקלף הם- אדום החזק, כתום, צהוב וזהב ומרומזים גם צבעים נוספים, אשר מצבעים על רצונו לפתח ולארגן את היווצרות החיים בקיסרית.

הקיסר מבטא את הנוקשות והסדר, נראת השליטה העצמית הפנימית וגם השליטה למימוש עצמי אשר יבוא לידי ביטוי החוצה. 
הסמלים של כוחו, באים לידי ביטוי בשרביט ובגלגל המייצגים את עולם השליטה והכוח. הגלגל- מסמל כוח או שליטה במימוש העצמי המחפש ביטחון ושלווה, השרביט – מייצגת סמל גברי וכוח שליטה.
השמש – כסמל האור והקרניים המאירות אותו מעל ראשו, מבטאת סמל לעצמי, לעוצמה וכוח, לסמכות. ניתן לומר, שזוהי חוויה של הארה אלוהית הנוגעת בנו, ברגע שאנו מממשים את איכויותינו בתוך העצמי.
בקיסר יש את היכולת לשלב בין הניגודים של האור והצל או החשיכה, חיים ומוות, בריאה והרס, ניתן לראות בקלף את היופי בין שתי הדסקיות בשני צדדיו, דסקית אחת – בצבע אדום/שני חזק – המסמלת את הגוון האדום של האלכימיה, המתאים לתכונות השמש וכך מדגיש את שלטון החומר באמצעות כוח התודעה המאיר בדסקית הבהירה יותר בצבע זהב בהיר – המייצגת ומסמלת תכונה לשלטון.

דמות הקיסר, מעצם הסמכות הגבוהה ביותר  של סמכות אשר הוא מייצג, אולי כדאי לשאול את עצמנו: היכן נמצאים הצמא לכוח ולשלטון או מניעתו בדרכנו להתפתחות?
הקיסר בתוכנו מייצג את הגעגועים והרצון ליציבות, לביטחון ולהמשכיות.

הקיסר מציב בפנינו מבחינה פסיכולוגית, שאלות על הצל העצמי בתוכנו. השאלות הנשאלות הם: האם אנו שיפוטיים כלפי עצמנו? האם אנו דורשים מעצמנו צדק ל"אני" מתוך מקום של קבלה ומאפשרים לעצמנו להיות מעוגלים יותר במוכנות לקבל באהבה את שאנחנו?!
הקיסר מבקש מאיתנו לתת בו אמון. כשליט – הוא סמל הסדר והמבנה ויכול לשלוט באמצעות האינטלקט והמחשבה. פירוש שליטתו של הקיסר בשבילי הוא: מושגים מאד ברורים, משמעת עצמית, התמדה, נחישות ורצון לקחת אחריות על עצמנו. יש בו את היכולת לאפשר לחלומותינו ולשאיפתנו להפוך למציאות מתוך החזון, העוצמה וכושר המנהיגות שבו ולהביאם לידי מימוש והגשמה במציאות.


מבחינת המזלות האסטרולוגים נמצא הקיסר במזל טלה, ונשלט בידי מארס (מאדים). יש בקלף שילוב של אנרגיה בצורה החומרית ביותר והסמכות בתוכה. בנוסף השמש המרוממת, מייצגת את האחריות, הסדר והארגון, הביטחון והמבנה, ההמשכיות וכושר ההתמדה.
מרס בטלה, מלא מרץ ודחף, ואם הקיסרית היא האישה, הקיסר הוא הגבר, אשר בו החוסן, העוז והנחישות. מבחינה זו, הימצאותה של השמש בניגוד למרס מקרינה את האנרגיה שלה לכל כיוון ואפשר לדמות אותה למלך או דמות גברית, הגישה היא תקיפה, מאד פעילה ושתלטנית כלפי העולם.

השאלה שאשאל את עצמי ורצוי שכל אחד ישאל את עצמו בקלף הקיסר הם:
מהם הדברים שזקוקים לשינוי בחיי, וכיצד אוכל להחיות את חלומותיי?
כיצד אוכל לקדם את החזון והחלומות, להגשימם ולהוציאם מן הכוח אל הפועל? 

חשוב להזכיר לעצמנו שהקיסר המייצג את הקלף, הוא: הסמכות והמשענת שהאדם מחפש כדי להרגיש בטוח בכוחו ובעוצמתו, את ההבנה והתבונה ולהביא את תחושת השלווה והביטחון שאנו זקוקים כדי להביאם לידי ביטוי ומימוש.
הקיסר מסמל את תחילת האביב, מעצם שליטו – מזל טלה. הצבע ומזל טלה מאפשרים התעוררת לחיים חדשים, זוהי תקופה שפעילות ויוזמות חדשות לעשייה שוקקות חיים.

הקיסר, השליט – מאופיין על ידי הרצון להתנסות בדברים חדשים. יש בו אנרגיית אש המפעמת בו ודוחפת לבדוק כל דבר חדש הנקרא  בדרכו, מתוך סקרנות שיש בה הרבה תמימות. בקלף הקיסר קיימת גם הדואליות. הקיסר מייצג את שקול, הפועל מתוך מסגרות מסורתיות וברורות ואינו מוכן לקחת סיכונים לנסות דברים חדשים. במידה ויחליט ויהיה מוכן לקחת סיכונים מתוך העוצמה המפעמת בתוכו, ולאמץ לעצמו דברים חדשים, הדבר ייעשה לאחר שיקול דעת וידיעה ברורה שצעד זה מוביל להצלחה והגשמת היעדים שהציב לעצמו.

 

ליצירת קשר ופרטים מלאים על שולמית רונן

לשיחה אישית עם קוראים בקלפים וקוראות בטארוט לחצו כאן!

לרכישת קלפי טארוט קראולי לחצו כאן!

לקבלת אוסף הטיפים הגדול מבית פורטל אלטרנטיבלי לחצו כאן!


מאמרים קשורים

Back to top button