פירוש קלפי טארוט קראולי

קלפי טארוט: קלף האוהבים

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, דר' שולמית רונן
כל המשמעויות, הרמזים, הסמלים והשאלות שאפשר לשאול קלף טארוט זה.

בקלפי טארוט קראולי קלף האוהבים משקף את נישואיהם של הקיסר והקיסרית. הטקס מנוהל על ידי הנזיר שאינו נראה, זוהי דמות הנראית כסמל שמעבר לדמות אנוש, אשר מביאה לידי ביטוי ומסמלת, שהמקור לכל הדברים שוכנים מעבר לצורה, לאינטלקט ולמחשבה.
הצבעים בקלף אשר ביטויים באים לידי ביטוי בכל הצבעים, אולם בעיקר אדום, כתום, זהב, צהוב, לבן, כסף מתכתי ורקע כהה, והסגול – אשר בא לידי ביטוי בעוצמתו ואשר תופס מקום בכל הקלף.

האוהבים מייצגים את הניגודים, כפי שמזל תאומים – סמל הדואליות, עולם ההפכים, האישיות הכפולה, ומנגד מייצגים את הזיקה שביניהם ואת השאיפה להתאחד לחטיבה שלמה. ניתן לומר, שקלף האוהבים מייצג את השתקפותו של הקונפליקט המקנן באדם משחר בריאתו, בין השעבוד לעולם החומר לבין האינדיבידואליות – "האני הגבוה", הרוחני והחופשי. עוצמת הקלף בצבעוניותו ובניגודים שבין השחור והלבן, מזמין את המתבונן בו – להיפתח ולפתח בתוכו דיאלוג אמיתי, שבו הוא קשוב לגופו ולצרכיו הפיזיים וגם לצרכיו של עולם הרוח, עליו ליצור בתוכו איזון ולא להניח לשכלו להוליכו שולל, זוהי דרכו שירכוש את  ההרמוניה הנכספת. הסתכלות זו מאפשרת לראות, להתבונן ולבטא עצמנו בצורות ובאפיונים שונים על ידי מציאת הגבר והאישה בתוכנו. הם מהווים בתוכנו מראות במערכות יחסים, בזוגיות ובאחדות הפנימית בתוכנו, בעבודה, בארגון, ובכל דרך שנסתכל על המראות – הם התבוננות ושיקוף של עצמנו, והחשוב, שכל אשר נראה בתוכנו או איננו מקבלים באישיותנו נראה זאת באחר. קלף האוהבים מאפשר הזדמנות להתבוננות, מתוך התנסות משמעותית בדרך למודעות גבוהה יותר.

דרכה של מודעות זו יכולה לבוא לידי ביטוי במגוון אפשרויות: תיאורטית, דרך הבחנה מחשבתית ואינטלקטואלית, או באמצעות תחושות רגשיות. 
צבעי האדום, כתום, זהב וצהוב – מעוררים ומבקשים מאיתנו להיות בשמחה, התלהבות, עושר פנימי הבא לידי ביטוי מילולי גם כן, נכון הדבר גם לגבי הכאב והסבל, אשר נדרשים לנו לצמיחה וגדילה. 
בקלף האוהבים והצבעים המייצגים אותו,מאפשרים מערכת יחסים אשר קיימת בתוכה חיוניות והחיית המהות הפנימית, מאפשרת התנסות בכל רמות הדואליות בכל ההפכים, כגון: אם האהבה באה הקנאה, אם האיזון וההרמוניה בא חוסר האיזון והדיסהרמוניה, אם האחדות בא הפירוד, אם ההתלהבות וההתרגשות להיעשות "מוכר" באה התחושה הצלולה של ההתנכרות. 

לשיחה אישית עם קוראים בקלפים וקוראות בטארוט לחצו כאן!

לרכישת קלפי טארוט קראולי לחצו כאן!

לקבלת אוסף הטיפים הגדול מבית פורטל אלטרנטיבלי לחצו כאן!


הקלף משקף את הרצון של האחדות וההתמזגות לאחד, בתוך כל הקונפליקטים אשר מתקיימים בו זמנית בתוכנו. רק כאשר נמצא את האחדות וההרמוניה הפנימית, נשיג את מטרת הגילוי הפנימי בתוכנו וההתגלגלות בתוכו, את השמחה והאושר אשר כולנו מחפשים לשווא מחוץ לעצמנו, היא תהייה זמינה בנמצא, כאשר ניפתח ונעצים תכונות אלה בתוך עצמנו. כל הפרעה אשר תניע אותנו מעשייה, כל מצב של חוסר סיפוק אשר שוכן בתוכנו, מביא עימו חוסר סיפוק גדול יותר הפועל על מנת לחקור ולמצוא את השקט, השלווה והשלום הפנימי האמיתי הנמצא באחת המגירות הנסתרות מעינינו. ואולי, זוהי הסיבה של החיפוש אחר ההבנות והתובנות, שלא מערכת יחסים זו או אחרת יכולה להביא לסיפוק אמיתי,אלא האהבה השוכנת בתוכנו מובילה ויכולה להוביל להבנות משמעותיות, אולם איננו יכולים להיות "אהבה" זו בהתממשותה, אלא בתובנות הנרכשות מתוכה.

בקלף טארוט האוהבים, כל הסמלים מופעים בזוגות – הם מייצגים את המוכנות והדריכות לפגוש את ההיפוך. זהו תהליך של התמרה אשר נוצר באחדות הנישואים. הדבר בא לידי ביטוי בביצה המכונפת והנחש הכרוך מסביבה. הילדים מחזיקים בידיהם את הסמלים השונים בתכונותיהם אשר יושפעו ויתמירו עצמם מתוך השינויים שייווצרו: הגוף – בא לידי ביטוי במוט בידו של הילד, הכידון או החנית – מייצג את האינטלקט, הגביע – מייצג את הרגשות, והפרחים בידיו של הילד – מייצגים את הנשמה, הנפש והרוח, ואולי את רוח האדם. 

הכידון או הרומח העומד בין בני הזוג – מסמל ומייצג את הקונפליקט ביניהם ואשר מציג ומציב את הגבולות והחופש, את החיבור וההתחברות ללא תלות, אשר מרכיבים כל מערכת יחסים. ישנם גם סמלי החיות: האריה – מייצג את היחסים אשר אנו מחויבים מבחינת המחויבות להם בקיומם של מערכת יחסים יצירתית. העקרב, הנשר או הציפור הגדולה – מבקשים מאיתנו להתבונן בביטחון במערכות היחסים מתוך בטחה לסדרי העדיפויות שאנו מציבים לעצמנו. הביצה שסביבה כרוך הנחש הידועה כביצת אורפאוס – מייצגת ומסמלת, שכל מערכת יחסים היא אפשרות והזדמנות לשינוי והתמרה בתוכנו, ואשר מבחינה רוחנית – אנו משנים צורה ומשתחררים מזהויות ותבניות ישנות, כפי שהנחש משיל את עורו כל פעם מחדש. הכנפיים המחוברות לביצה מייצגות – שכל מערכת יחסים שנהיה בתוכה, ישנו הקשר הפנימי או הרוחני, ומשמעות זו, שקלף האוהבים בצבעוניותו המרהיבה ובדמויות המופעים בו אומר לנו – שהבסיס ליצירת קשר מכל סוג שהוא, מתבסס על כנות ואהבה, והתמזגות לאחדות "האחד", אשר במערכת יחסים כל אחד מאפשר העמקת היחסים או סופם. משמעות זו, באה לידי ביטוי באינטגרציה שבה אנו מתפתחים באספקטים השונים בתוכנו, הבאים לידי ביטוי ומוחצנים עצמם ליקום, ובאים באינטראקציה עם קבוצה – על כל מגוון האפשרויות של התחברות  או בן זוג.

קלף האוהבים הוא קלף שקל לזכור אותו. הוא מייצג את האהבה והמיניות וכל המשתמע מכך, אשר מיוצגת על ידי קופידון, בחלק העליון של הקלף. קלף זה, מבטא את אומנות יצירת מערכות היחסים על כל גווניה. תחושת האחדות מומחשת ברמה הגבוהה ביותר, אשר ביטוייה בא מתוך הגשמת עוצמת האהבה. הקלף מייצג את עוצמת המשיכה, המניעה שני אנשים ליצירת קשר, ולאו דווקא ביצירת קשרים מיניים אלא כל מערכת יחסים: אחדות בין אנשים, רעיונות, אירועים, תנועות או קבוצות.

בקלף נוצר כהן משולש – אשר מסמל את הדילמות והצמתים שאנו נפגשים במהלך חיינו והצורך להחליט ולבחור, לכאן או לכאן. האוהבים בקלף, מראים את הימצאותנו בצמתים שהם לעיתים – מוסריים ואתיים כאחד, זוהי נקודת הבחירה בהחלטות העומדות בפנינו, ואשר מציבה בפנינו את כושר האמונות האישיות לעצמנו, מתוך צורך ובהירות בבחירה ובהחלטה להיכן נפנה בנתיב דרכנו. לעיתים,ללכת בשביל או בנתיב דרכנו,יכולה לבטא ולומר בחדות ובבהירות: ללכת נגד הזרם, נגד אותם "הרוצים בשבילנו", והדוחפים אותנו לכיוון שהוא נכון להם, ולא בהכרח נכון לנו.

מעצם צבעם השונה של שלשת הזוגות, מעבר לכך שהילדים – מסמלים את התמימות, הסקרנות והשובבות שבמשחק, הזוג הפונה זה לזה – מייצג את האפשרות למתן מרחב ולהתבוננות פנימית, והרצון לקבל חופש למרחב הפנימי, אשר חשיבותו רבה  כל כך במערכת יחסים, אשר בא לידי ביטוי ברקע הקלף

בשערי הברזל ברקע – המסמלים את החופש ממגבלות במערכת היחסים, וגם את האהבה המאפשרת חופש מתוך הבנה ועוצמה למחויבות הקשר. 
הצבע השונה בזוגות, אחד לבן – שני שחור, ניתן לומר, שבזמנים קשים נהיה נכונים לבטוח באינטואיציה הפנימית, ונסמוך על האמון והאמונה, ונראה את הקושי דרך חשיבה רב גוונית – אשר מפעילה את התנהגותנו בשעות של קונפליקט, ועוזר לנו להחליט החלטות אמיצות.

הקלף מציב בפנינו שאלה אמיתית, והיא: האם ישנה בתוכנו המוכנות הפנימית האמיתית לפגוש את השותף שהוא גם בתוכנו? וזה אשר מוביל למפגש אנושי עם "השותף" לחיים.
הקלף, מעצם סמלם של האוהבים, מציב לנו אתגר לאהבה האמיתית, אשר נוגעת בנו במעמקי נפשנו, ואשר הקרנתה באה לידי ביטוי מתוך שמחה, השלמה ושלמות.
קלף האוהבים הוא אחדות בין הפכים, קונפליקט אשר יוצר אחדות ניגודים, כמו המגן דויד – הכוכב המשושה, אחדות היין והיאנג. הוא קלף הנותן השראה לאוהבים, לקבל ולתת את עצמם לאהבה בכל הרמות – המתאר את משחק האהבה הקסום עם משמעותו הרוחנית.


האור הבא לידי ביטוי בקלף האוהבים הוא:
אהבה כביטוי לשלמות, התמזגות, הרגשת האהבה, אחדות – למען התאחדות לאחד, ידיעת הנדיבות, התקרבות וקרבה, יצירת קשרים, חיפוש איחוד בקשר, היפתחות לקשר, עשיית אהבה ותגובה מתוך תשוקה, משיכה פיזית מתוך אנרגיה פנימית, גילוי דעת והחלטה משוחררת – הבאה ממעמקי הלב ליצירת אחדות בתוך הקשר.
הצל הבא לידי ביטוי בקלף האוהבים הוא:
הקרבה עצמית, חוסר החלטיות, חוסר עקביות וחוסר מחויבות, עצבנות שיכולה להתבטא לעיתים בדיכאון, רצון לאהבה – שאינה יכולה להתממש ואינה ניתנת להשגה, אשליה במערכות יחסים.

מבחינת המזלות האסטרולוגים נמצא קלף האוהבים במזל תאומים, ושליטו מרקורי – אשר מילת המפתח עבורו היא: תקשורת, האנרגיה הצהובה בקלף – באה לידי ביטוי ביצירת קשרים.
מטפורה אשר קיימת בקלף – הכוכבים הזכריים הבאים לידי ביטוי – הם שמש וצדק, והכוכבים הנקביים הם: ירח וונוס, הבאים להראות לנו את דימוי החיים ומה אנו מחפשים בהם, ומבחינה ציורית, הסגול של הנזיר המברך אותם לדרכם – ונוס – אהבה ותשוקה, וצדק – ברמה הרעיונית הגבוהה, אשר מיוצגים על ידי השמש והירח.

השאלות שרצוי לשאול את עצמנו בקלף האוהבים, הן:
היכן אנו עומדים במערכות היחסים? מהן האיכויות, בלהיות אמיתי ונאמן לעצמי? בלהוביל עצמי לסטנדרטים אשר אני מציב לעצמי? מהי הבחירה בין "טוב לרע", ולהתעמת אם הבחירות שאני בוחר? כיצד אני מתמודד עם הדאגה, הפירוד וחוסר האהבה בתוכי? האם אני נמנע מלהביע את משמעות "הצדק והביקורת", ומה זה אומר עלי? וכיצד אני עושה זאת בסטנדרטים אשר אני מציב לעצמי? מה אני מחפש באנשים אשר אני אוהב? מהם הדברים אשר כוללים את מלאות משמעות מערכת היחסים?

ליצירת קשר ופרטים מלאים על שולמית רונן

לשיחה אישית עם קוראים בקלפים וקוראות בטארוט לחצו כאן!

לרכישת קלפי טארוט קראולי לחצו כאן!

לקבלת אוסף הטיפים הגדול מבית פורטל אלטרנטיבלי לחצו כאן!


מאמרים קשורים

Back to top button