פירוש קלפי טארוט קראולי

קלפי טארוט: קלף ההתאמה

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, דר' שולמית רונן
כל המשמעויות, הרמזים, הסמלים והשאלות שאפשר לשאול קלף טארוט זה.

בקלפי טארוט קראולי קלף ההתאמה מביא עצמו לידי ביטוי בצבעיו הנפלאים- הכחול, כחול אינדיגו, הירוק והצהוב, אשר מביאים עמם את הטבע כמקור להתחדשות. השילוב של המים – בכחול, הירק – בצבע הירוק כסמל להתחדשות והתחברות לעוצמתו של הלב – לכוון ולהדריך, והצהוב – כאור השמש, כמקור ריפוי לכל שאנחנו, והכחול אינדיגו – למסתורין ולהתכנסות הפנימית, ולאיזון בין החומר למחשבה. הצבעים השולטים הם הכחול והירוק.

הצבע הכחול – הוא צבעם של העוצמה הרוחנית והאינטלקטואלית, של המחשבה, הרעיונות והחוכמה.

הצבע הירוק – הוא צבעם של היצירתיות, הכוח והעוצמה לשים רעיונות לתוך פעולה.

ממבט ראשוני, הקלף משקף את האהבה לפשטות, בהירות, הגינות ואיזון. יש בצבעי הקלף את היכולת לערוך ולמזג רעיונות ולחקור אותם מכל ההיבטים. הקלף מאפשר איזון והרמוניה מעצם המאזניים שבו. הדמות הניצבת במרכז הקלף, ניצבת בתוך יהלום – המסמל את היצירתיות הגבוהה שבה, עיניה מכוסות בכדי לסמל את התבוננותה פנימה לתוכה, בשעה שהיא מקבלת מחשבות ורעיונות בעלי צורה מושלמת, אשר באים לידי ביטוי בעיגולים הכחולים מעל ראשה, וניתן לומר שזוהי המחשבה הממזגת, המאזנת והמאחדת את הכול לאחד. הקלף מסמל את המצב הנמצא תחת שליטה מוחלטת, השולט באיזון זה באמצעות ריכוז.

לשיחה אישית עם קוראים בקלפים וקוראות בטארוט לחצו כאן!

לרכישת קלפי טארוט קראולי לחצו כאן!

לקבלת אוסף הטיפים הגדול מבית פורטל אלטרנטיבלי לחצו כאן!


חוד החרב המופנה כלפי מטה, יש בו משמעויות דומות. עוצמת המחשבות מופנות ישירות לכיוון מטה – לאדמה ומשרתים אותה. החרב הפונה כלפי מטה – מייצגת את מימוש הרעיונות בדרך מציאותית ומעשית. החרב , כמטפורה בקלף – מסמל את "עמוד השדרה" באדם ובכדור בגלגל המזלות. החרב כסמל לפעולה ולכוח, ומעצם פנייתו כלפי מטה לכיוון האדמה, יש בו מהסמליות של הרגש הנשי אשר נוטה לחפש דרך לחיבור בין הקטבים. כמטפורה – המגן דויד המורכב משני משולשים, כשני קטבים כגון: הכחול והאדום, הזכרי והנקבי, הירח והשמש, יין ויאנג, ועוד…באישה יש את יכולת תפיסת האיזון ההרמוני בפעולה האינטלקטואלית, לא רק כהכרעה אלא גם באותו אופן שהיא מגלה אותו ברמות העמוקות ביותר של התת- מודע.

האותיות אלפה ואומגה על המאזניים, מסמלות את הצורך להשלים ולאזן, את ההתחלה והסיום, זהו עקרון האיזון – להביא את שהותחל לידי סיום.

המאזניים משמשות כסמל לחוק, אשר יש בו איזון. המשקל מהווה סמל לאיזון הכוחות הפנימיים והחיצוניים. הראש בקלף זה, מתאר את התחושה הפנימית הרוצה למצוא בהירות בהבעה החיצונית שלה, שתי כפות המאזניים מסמלות ברמה האופקית, את הזמן והמרחב או את ההתחלה והסוף, כלומר, ציר הזמן שעליו "הגלגלים נעים".

הרשת אשר ברקע – מסמלת את הרצון לשמור על פשטות ובהירות. ארבעת העמודים המוארכים שברקע – מייצגים בריאות על כל הרבדים, הפיזי, רגשי, מנטאלי ורוחני. 
עיניה המכוסות של הדמות, מאפשר לכחול אינדיגו לומר, שההדרכה לאיזון וההשארות במרכז של עצמנו נובעת מבפנים, ובו בזמן, מתוך האיזון הפנימי והחיצוני –  באה הבהירות והאיזון. יש ביכולתנו לראות שעצם כיסוי עיניה במעוינים המונחים באלכסון, נחים כך על עיניה כדי להוות סמל לאיזון קוסמי, וגם את קצה החרב הנח על המרכז "המאזן" את עצמו בתוך משוואת האיזון שבמרכז, והאמירה – שכל מה שחומרי הוא אנרגיה. ניתן לומר, שקלף ההתאמה – הוא סמל האחדות בין הניגודים, המסתובבים סביב עצמם וכתוצאה מכך יוצרים זמן, חלל ומרחב, אשר הכחול והירוק מאפשרים במלוא עוצמתם. יש בצבעי הקלף תחושת איזון, הרמוניה וכנות עמוקים, אשר יחדיו יוצרים תחושה של ריפוי, בהירות והשראה.
הדמות אשר כתפייה מכוסים בנוצות יען משויכים למאאר – MAAR  אלת  צדק והמשפט המצרית. היא לובשת מסכה וכל התכוונותה מופנית פנימה. מצב זה מאפשר לה להיות במצב של קבלה לרעיונות והכוונה מתוך המדריך הפנימי שבתוכה, במילה אחרת – לתת לאינטואיציה לדבר.


הקלף מייצג את התפיסה הברורה והאובייקטיבית, את השיפוט, המודע וההחלטי, את הנצחיות, את האיזון וההגינות. יש בקלף זה עימות, המעמת אותנו עם הקרמה שאנו יוצרים, ואת תוצאות פעולותינו לחיוב ולשלילה.
ברמת תודעה גבוהה יותר, הקלף מבקש מאיתנו להתכנס פנימה ולהבין את המהות הפנימית בתוככי עצמנו. אם נסתכל כמטפורה על קלף השוטה – שהוא האספקט הנשי של השוטה, האלפא, האות המסומלת בכף המאזניים- הוא הקיום הטהור והיקום, הוא הנוף הכולל, הקלף מראה לנו את ההבנה הפנימית של גורלנו. הדרישה המוקדמת להבנה זו- היא התפיסה. בקלף ההתאמה אנו מתבקשים שנהיה מוכנים לקבל במידה שווה את כל ההערכות שאנו עושים בחיינו, את שלנו ואת אלה שאין ברצוננו לשמוע, שנתנסה בדברים באופן מלא, ורק אז, נוכל לחדור למשמעותו של הקלף, שזוהי הוודאות באמירה "את מה שנזרע אנו נקצור".
האור בקלף ההתאמה – איזון, לקיחת אחריות, יכולת הבחנה, החלטות הגיוניות, יושר והגינות.
הצל בקלף ההתאמה – צביעות, חוסר יושר ואי רצון לקחת אחריות.

מבחינת המזלות האסטרולוגים נמצא קלף ההתאמה – במזל מאזניים

מאזניים מייצג את השוויון של כל הדברים. המאזניים הם בבחינת – נשמה חושבת, יוצרת קשרים, בונה גשרים, משתפת פעולה, מסיקה מסקנות ושופטת.
מאזניים מייצגים את החברה במלוא הדרה, את המסורת ואת המנהגים, את החוקה ואת המשפטים, את הזוגיות ואת הנישואים. במזל מאזניים – מבין היחיד את הצורך בשיתוף פעולה, בהחלפת דעות ורעיונות, וביצירת קשרים ומגעים המעשירים את ההוויה ומקלים על הגשמת הפרויקטים. ניתן לומר, שהמאזניים הם דלת הכניסה לעולם המנטאלי.

השאלות שרצוי וכדאי לשאול בקלף ההתאמה:
כיצד אני עוזר לעצמי להתחבר למרכז שבתוכי אשר נעלם מעיני? מהם הקונפליקטים אשר מסיטים אותי מלהישאר במרכז שלי? מה מתרחש כאשר אני מאבד את האיזון במרכז של עצמי? כאשר אני מוותר על קונפליקט, האם זה נובע מתוך חשש או פחד, או וויתור מתוך הבנה?

ליצירת קשר ופרטים מלאים על שולמית רונן

לשיחה אישית עם קוראים בקלפים וקוראות בטארוט לחצו כאן!

לרכישת קלפי טארוט קראולי לחצו כאן!

לקבלת אוסף הטיפים הגדול מבית פורטל אלטרנטיבלי לחצו כאן!


מאמרים קשורים

Back to top button