פירוש קלפי טארוט קראולי

קלפי טארוט: קלף העידן

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, דר' שולמית רונן
כל המשמעויות, הרמזים, הסמלים והשאלות שאפשר לשאול קלף טארוט זה.

בפילוסופיה היוונית משמעות המילה עידן היא – נצח, כך שניתן לקרוא לקלף – קלף הנצח או העידן החדש.
בהתבוננות בצבעי הקלף קיימת מידת מה של תחושה "שהכול יהיה בסדר", הכחול המגונן והמרגיע מסערת הנפש של הצהוב, האדום והכתום. בקלף קיימים הצבעים "החמים" תרתי משמע, המעוררים בתוכנו מלבד החגיגה גם את ההתקוממות, הכעס, השפיטה, הביקורתיות והצורך להגיב.

היופי בקלף בצבעי הכחול והכתום, מעצם היותם צבעים משלימים והביטוי המוחשי המוקרן מהם, זהו הביטוי המוחשי שיש בידנו שתי אפשרויות מאד ברורות, להשתמש במה שיש בתוכנו לאיזון והרמוניה, או לבחור במלחמה פנימית וחיצונית.
שקיפותה של הדמות האמצעית, מאפשרת התבוננות מאד עמוקה מעצם צבעה בלבן/שקוף, אשר עטופה בצבעי הצהוב, ירוק בהיר, כחול/ירוק, כחול כהה אשר בוהק מיוחד בו וכחול אינדיגו, התחושה הנחווית, שעל אף הסערה המתחוללת, התוצאה הסופית מביאה לשקט ושלווה פנימית מתוך התבוננות לשלם, אשר בא להשלים כל פעם מחדש וליצור השלמה.
בקלף ישנם אלמנטים מצריים רבים, והצהוב/זהב המבטא את עוצמת תרבות המאייה – הסגידה לאלים ולכוחם ומצד שני, הקרבת קורבנות אדם למען האמונה באלים, והיהדות אשר ביטויה באה לידי ביטוי באות שין בתחתית הקלף ולמשמעותה, וכאשר הופכים את הקלף באה לידי ביטוי האות עין, ואולי לא במקרה "עינו של הורוס".
החלק המרכזי של הקלף עטוף ומעוצב בסגנון מיוחד בגופה של נוט – אלת השמיים והכוכבים. היא מכסה ויוצרת את התפשטות הלילה שוב ושוב מחדש על העננים בסדר מופתי כדי לספק, להעניק, לדאוג וליצור רקע בשביל הכוכבים. שותפה הוא הדית, המיוצג על ידי כדור אש בעל כנפיים הנח על גופה של אלת השמיים והכוכבים. הדית מייצג ידע, ידיעה והשקפה, ו/או שדה ראייה היודע הכל, נקודת השקפה וידיעה מכל הצדדים בו זמנית.
האיחוד של שניהם יוצרת את "הורוס הילד" אשר נראה "כילד השמש" היושב באמצעיתו של הקלף, המחזיק את אצבעו בפיו, המרמז על כך, שלעיתים יש לנו צורך לנצור את לשוננו לפני שנביע דברי ביקורת ושפיטה, ורצויה המחשבה הבהירה תחילה וליוצא מפינו ולאן דברנו מובילים, לביקורת ושפיטה או לבנייה של דבר מה חדש.

לשיחה אישית עם קוראים בקלפים וקוראות בטארוט לחצו כאן!

לרכישת קלפי טארוט קראולי לחצו כאן!

לקבלת אוסף הטיפים הגדול מבית פורטל אלטרנטיבלי לחצו כאן!

הורוס הילד מייצג את כפילו של אלוהים, המשקף את שני הצדדים של האנושות הכפולה, השולט ומחזיק בצורה האקטיבית והפסיבית יחדיו בו זמנית, נולד מן האיחוד של ניגודים אלה, הכוח הגברי הלוהט של הדית עם החיק הכחול ים של נוט.
מסופר במיתולוגיה המצרית שאיזיס, בת זוגו של אוזיריס, אשר היו הוריו של הורוס הילד, מלאה תפקיד מרכזי במיתוס כבר בתקופות קדומות. היא אספה את גופת בעלה, והשתמשה בכוחותיה המאגיים כדי להחיות את אוזיריס לפרק זמן שדי בו להרות ממנו: היא ריחפה מעליו בדמות נץ והפיחה רוח חיים בעזרת כנפיה. בגרסה אחרת, איזיס הרתה מאש אלוהית.ברגע שידעה שהיא הרה, נמלטה איזיס לביצות שבדלתת הנילוס, כדי להסתתר מפני אחיה סת, כי ידעה שינסה לפגוע לרעה בבנה, או אפילו להמיתו. איזיס ילדה את בנה האלוהי הורוס בח'מי שליד פר ודג'ת. שם היא גידלה אותו מוגנת בידי אלוהויות שונות, כמו האלה העקרב סלקת, וחיכתה עד שיהיה הורוס גדול די הצורך לנקום את נקמת אביו. פולחן איזיס התפשט בהדרגה אל מחוץ לגבולות מצרים. בתחילת המאה השנייה לספירה כתב המחבר היווני פלוטרכוס את סיפור איזיס ואוזיריס,שבה היה אוזיריס מלך מצרים המשוטט בעולם ומלמד את תורת החקלאות והאומנויות לכל האנושות. סת התקנאה באחיו וקשר קשר עם נאמניו לתפוס את כס המלוכה. הוא הכין ארון לפי מידותיו של אוזיריס, והכריז בשעת משתה כי הארון יינתן למי שיתאים לתוכו במדויק. אוזיריס נשכב בארון ומצא כי הוא מתאים לו. סת ושאר הקושרים טרקו את מכסה הארון וחתמו אותו בעופרת מותכת. אז הושלך הארון לנילוס, שסחף אותו אל הים התיכון, עד הגיעו לבסוף ללבנון. איזיס חיפשה את בעלה, והשתמשה בכוחותיה המאגיים כדי למנוע או לבטל את ריקבון גופתו. איזיס מצא את הארון והחזירה אותו למצרים. היא עזבה אותו רק כאשר יצאה לבקר את הורוס בפר ודג'ת – שמשמעותו "השלמה". לילה אחד, בהעדרה של איזיס, יצא סת לצוד בדלתא ומצא את הארון. הוא פתח אותו, ביתר את גופתו של אוזיריס לארבעה עשר נתחים ופיזר אותם על פני כל מצרים. איזיס קברה כל נתח באשר מצאה אותו, באתרים שונים בכל רחבי מצרים, אבל את איבר המין לא הצליחה למצוא, משום שדג אכל אותו. פלוטרכוס מציין שזו הסיבה העיקרית לכך שכוהני מצרים לא אכלו דגים. ביתור גופתו של אוזיריס נמשל לקציר ולדיש השנתיים של החיטה והשעורה. המצרים האמינו שאוזיריס קם שוב לתחייה עם צמיחת היבול מחדש.


עינו של הורוס רואה את המכלול ואת השלמות. ביכולתו לראות את הנפילה ויצירת החללים, אשר יצרו חוסר הרמוניה ומאפשר את תחושת התובנה הפנימית שלו המשרתת, כמו הבסיס שביסוד, להקיף ולכתר למען ולכל כוח ביקורתי של הפליה והבחנה.
ביקורתיות המבוססת על תפיסה ותחושה מאד עמוקה, ניתנת לה האפשרות להיות מתוקשרת באופן, צורה או דרך אשר מניעה, ממריצה ומהווה מניע להתעוררות ההשראה, מעוררת וגורמת להתלהבות, אשר במידת מה מגנה ומרשיע אחרים.
הבחנה או הפליה אשר נובעת מתוך תובנה אמיתית, היא בונה וחופשית ממערכת עקרונות, דעות קדומות ואמונות דוגמתיות.
הנקודות שמעלה קלף העידן הם לצרכי מחשבה חופשית מביקורת על עמדה, מצב או סיטואציה כלשהי. לאורך זמן ממושך, תהליך של עבודה קשה יכול לדרוש או לתבוע מהאדם בסופו של דבר מחיר יקר עוד לפני שהשגנו או גיבשנו דעה שיפוטית לגבי סיטואציה כלשהי.
כל התובנות אינן יכולות להקיף ולהיות מבוצעות, או ברות השגה אך ורק באמצעות האינטלקט בלבד. 
הגוף, הרוח והנשמה המיוצגות על ידי האות שין, שלשת הצורות התחתית התמונה בקלף, צוירו אל ולתוך התהליך של היווצרות השפיטה, ובמשך התהליך ייווצר הרצון האינסטינקטיבי לזוז אל המעבר, ולמען התמיכה הרצויה שתחזק בתוכנו את הפריחה והלבלוב, ויזיז אותנו מאותם הדעות אשר אינם מאפשרות ועוזרות לנו להתקדם. 
אוירוס – אל החוכמה, מגלה עצמו ומופיע כהנחיה בצורת נחש מכונף בחלקוOhyros
העליון של הקלף, זהו סמל המבטא עוצמה כבירה של כוח, אשר משקפת מחשבה או הרהורים פנויים וזמינים לתודעה, המשקפת ומקרינה מציאות באופן ישיר, המשוחרר מיציבות של דעה משוחדת או דעה קדומה. בסופו, אלה החיים במלואם, ולא לזמן ממושך ממגבלות המודעות העצמית, אשר מהווה את היות המקור של כל השפיטה והביקורתיות.

קלף העידן מייצג את המסתורין במערכות יחסים, ניתן לראות זאת בילדים אשר מעוררים יראת כבוד, או על ידי יוזמה או אדם בעל ידע מיוחד ומלא חוכמה. כל המאורעות, בעבר או בהווה יחדיו, יכולים להשתקף ולהיראות מפרספקטיבה גבוהה ונעלה בעת זו, על ידי הרמזים הנובעים מתוכנו לעתיד לבוא בוודאות.

ביכולתנו להרגיש, להבחין ולראות את מערכות היחסים באור חדש, וגם מתאפשרת ההבנה לעוצמה אשר שני בני הזוג או שותפים מביאים יחדיו למערכת היחסים. לעיתים, כאשר אנו מתייצבים מול הרבה בעיות, או "משחקי הרכבה" של חיינו שהם חידות לעינינו, במידה ונשאר בשקט ובפשטות, וניתן לעצמנו להרגיש ולהבחין, נוכל להתבונן במראה של המודעות המתרחבת אשר תיפתח ונפתחת לממד חדש של מציאות פנימית וחוכמה. התחושה הנחווית היא ששלוות הוודאות תחדור ותתפשט, ותמלא את עצם היותנו. 
האמון והאמונה מפתחים את היכולת להיכנע לעצמנו ולמציאות של מערכת היחסים שלנו. אין כאן דבר מיוחד "שראוי ונכון" לעשותו, רק לקבל בחן, בנועם, בחמלה ובחסד את הרגע בהודייה, בכבוד ולפרוש חסות והגנה.
התפיסה המתרחבת בתוכנו מראה לנו את ההזדמנות לשחרר ולהרפות את הערכים והשיפוטיות. אין במצב זה דבר לשנות או לשפוט אצל השותף, או בן הזוג. בהכרה לעומק שכל דבר הוא בדיוק כפי שעליו להיות, ישנה הקבלה ללא תנאים של עצמנו, בן זוגנו, שותפנו, והמציאות של קירבת הקשר שלנו. כאשר השיפוט והביקורת מגיעים לסיומם, תחושת התפיסה נעשים עמוקים ובהירים יותר.

קלף העידן מביא עמו מתנה נפלאה, שכאשר ישנה התובנה של ההבנה והקבלה של האחר במלואה, אנו נהפכים להיות מסוגלים ומאפשרים לעצמנו לבטא את רגשותינו ותפיסתנו ללא צורך להיות "מנומסים". מצב זה מאפשר לנו לתקשר בדרכים שונות, המאפשרים ומרשים לבן הזוג או שותף לחוש ולחוות את קבלתם באופן השלם ביותר, ומעצם היותם, להתבטא ולבטא במילים את העזרה לעבר וכלפי מודעות גדולה יותר מתוך גילוי ולמידה.
הדואליות הקיימת בין שני הצדדים הנחשבים חשובים זה בעיני זה, מושפעת מעצם הקשר במצב של הכרה. במצב זה, התחושה הנחווית היא הרגשה של רגיעה ושלווה מאד עוצמתית וברורה שלא נחוותה קודם לכן, אשר לא קיימת בה כעס, עצבות, חרדה או פחדים. אלה המצבים אשר באפשרותנו להתבונן בנתיב שבו אנו חווים, מרגישים, מבחינים ורואים, במקום אחר השייך לנו ולמצב שבו אנו נמצאים ברגע הנוכחי. כמטפורה, התחושה היא שכאשר אנו מתבוננים הרחק מעבר לאופק, אנו מתבוננים גם לעומק עצמנו פנימה.

להרפות משפיטה וביקורתיות, ולהרחיב את התפיסות והתחושות של עצמנו הם שני ציוני דרך, או מאורעות חשובים בדרך למרכזו של הקלף, ומשמעות זו אומרת: הרמוניה ואיזון עם אהבה קוסמית, והמטרה במערכת יחסים שאנו מנהלים היא לא פחות מרצון זה.
יתכן שלשני אנשים ישנה התחושה או הטעם של אהבה זו, אחד משניים: באמצעות שיתוף התנסויות בחיינו המוקדמים או באמצעות רגעים מיוחדים בעומקם במערכת היחסים שלנו בהווה. ממקום זה, בהיותנו אוהבים אחד את השני, יש באפשרותנו ליהנות מהריקוד הקוסמי ולחוות עצמנו באחדות עם כל מה שזה מביא עמו.

בקלפי טארוט קראולי קלף העידן מביא לאדם את השינויים בתפיסת עולמו ובהשקפת חייו, האפשרות וההזדמנות לצאת מכבלי החומר לדבר חדש, בייחוד כאשר מוגבלויות המסגרות הישנות אינן משרתות את האדם יותר. הקלף וכל מה שהוא מכיל בתוכו, מבקש מאיתנו להתעורר להתעוררות שבה יש הכרה בהארה ובהתחדשות הרוחנית. כמו אורנוס שליטו, קלף העידן מזעזע ומצביע על מהפכים בחיי האדם, מזעזע, מנער והורס את הישן בכדי לאפשר לאדם לחיות על פי צו לבו. האדם המוכן לכך, מעלה על פני השטח את כל אותם "הדברים" שטואטאו מתחת לשטיח, וכפי שאורנוס יודע לעשות, מעלה את המאבקים והשינויים המהפכניים ביותר ביתר שאת על פני השטח, במערכות יחסים אישיים ובין אדם לחברו.

קטע קטן על האות ע והאות ש הלקוח מתוך הספר "חזון האותיות" של אליהו ליפנר.
האות ע – הרמוניה שבין שמה לבין ציורה הקדום
עין, כמשמעה: אבר הראות. צורתה של האות בכתובים היא עיגול עם נקודה (אישון) במרכזו או בלעדיה, המייצג את העין האנושית.
תאומי הראשים המיסטיים
צד שווה בין האות ע והאות צ. לכל אחד מהם שני ראשים. השניות הזאת עוררה בדמיון המקובלים, בדרך קשרי רעיונות, את המחשבה על קיום צמוד של הטוב והרע, הנובעים, מצד הראש הימני ומצד הראש השמאלי של ה ע או של ה צ. משה קורדוברו בעל פירוש שיר השירים, בעיניין הפיצול הגראפי נאמר ששני ראשיה של ה ע שני מעיינות הם – של קדושה מימין, ושל טומאה משמאל. מצד ימין ניזונים כל חילות הטוב, ומצד שמאל יונקים כל כוחות הרוע והרשעים מושכים משם את הצלחתם…

האות ש – ציווי מוסר בשמה ובצורתה
שין, קרובה במבטא לשן. קביעה זו מצאה לה מהלכים עוד קודם לכן בפרשנות ישראל: "שין, זה שיניהם של רשעים, שעתיד הקב"ה לשברן שלוש פעמים; אחת בעולם הזה ואחת לימות המשיח ואחת לעולם הבא. כשם ששין זו יש לה שלושה ענפים, כך משבר הקב"ה שיניהם של רשעים שלוש פעמים".

המיסטיקה של המבנה הגראפי
לדעת בעלי הסוד, השין מורכבת משלוש יודין וכף תחתיהן – רמז לשלשה האבות ולכיסא מלכותו של דוד הקיים לנצח. ארבעת היסודות הללו יוצרים יחד את דמות המרכבה העליונה, כפי שתיארה הנביא יחזקאל. האות כ שלמטה, המשמשת בסיס לשלשת ענפי הש והדומה במראה כעין הקשת, רומזת למלכות בית דוד, וגם לברית שבה ניתנה לאבות הארץ העליונה, כי הקשת היא, בסימבוליקה המקראית, זכר לברית שנכרתה בין שני צדדים. על תוקפה של הברית אפשר ללמוד אפילו מעצם השם שין, מלשון "אני ה' לא שגיתי" (מלאכי ג, ו), כלומר אין אני משנה הבטחתי…
הזיקה הסמלית בין ארבעת היסודות הגראפיים, המרכיבים את תמונת השין, לבין האבות והמרכבה נובעת, שהאבות הן המרכבה, היינו, שהקדוש ברוך הוא רוכב עליהם, משרה עליהם שכינתו, נשען עליהם.
לפי בעל פרדס רימונים, יש להבחין באות שין בשלשת הראשים דמות יודין, שבהתפשטותן הן מקבלות דמות ווין,  כשהיסודות הללו מחוברים על ידי כ הפוכה. היודין רומזות לשלוש הספירות הראשונות שבמערכת הקבלית, הווין רומזות לשלשת האבות, והכ היא הספירה התחתונה מלכות, והיא הפוכה כלפי מעלה לקבל שפע מאלה שלוש הספירות העליונות. וכל ה"חיבור היפה הזה" רומז לבינה.

בדומה לכך הוא ניסוחו של רדב"ז, ש"שלוש היודין אשר בש רמז לשלוש רוחניות והכ רמז לעולם הבניין כולו, שמקבל כל מה שלמעלה, כי ה י אשר בצד ימין נותנת כוח בשורת הימין, וה י אשר בצד שמאל נותנת כוח בשורת השמאל, והיוד האמצעית בקו האמצעי". נמצא, ששלוש היודין עם הכף כבסיס להן, בהתאם לעמידה כל אחת מהן, מהוות ייצוג למבנה הכללי של היקום, כפי שהוא מתגלה לבריות בהיבטיו הגשמיים והרוחניים באמצעות עשר הספירות. לפי סברה אחרת במיסטיקה של האלפבית מורכבת השין מהאותיות ו י ז, היינו, זיו, רמז לזיו השכינה (שכינה מתחילה באות ש) המסומל באות שלפני האחרונה בסדר הא"ב. ….כל זה רמוז בביטולו של ספר שיר השירים, שיתכווץ לתוך האות האחת והיחידה הראשונה – בשין רבתי – שבשלשת ענפיה מצוי בכל זאת, לפי ספר הזוהר, רמז, שלכשייבנה בית המקדש יעירו האבות שירה בעולמות העליונים והתחתונים.

האור בקלף העידן – הבחנה גבוהה, מבחין ומבין, ביקורתי לניתוח עצמי, פתוח לביקורת,מוכן להרפות מהשיפוטיות והביקורתיות בתוכו,  קבלה באמצעות הגברת התפיסה, התעוררות מאשליה והולדת החדש, הכרה במערכת קשר שיש בה הדדיות ויחסי גומלין, כניעה וויתור לאהבה הקוסמית, חוכמה, יושר ואמונה בתוכנית האלוהית.

הצל בקלף העידן – ביקורתיות ושפיטה, כפיות טובה, זהות עצמית שקרית  שיש בה הונאה עצמית והונאת הזולת.


מבחינת המזלות האסטרולוגים נמצא קלף העידן באוראנוס שליטו של מזל דלי. ומבחינת התחושה מהתבוננותי בצבעי הקלף נמצא בתוכו גם נפטון.
האנרגיה של אורנוס היא של ניפוץ מוסכמות, היא שוברת את הישן ומפלסת את הדרך לשינוי קיצוני. אורנוס מקושר עם מצבי הכרה ונאורות חלופיים. הוא המבשר על שינוי ועל חוויות חדשות. הוא מעודד התנתקות ואת הרצון להשתחרר. מגע עם אנרגיה כוכבית מונחית- שכל זה, עוזרת לנו להקים מחדש קשר עם "האני" החי.
אורנוס, מסמל את מרחבי האין קץ הממגנטים אליהם את רוח האדם ומוליכים אותה לעבר רמות הכרה גבוהות יותר ונעלות. כל זאת בעזרת האינטואיציה המופלאה שלו ובאמצעות רעיונותיו האנושיים החדשניים, המתבטאים בגילויים ובהמצאות יעילות למען האנושות.
אורנוס מנפץ את תבניות המחשבה ששוב אין בהם תועלת למרחב. הוא חש בצורך מתמיד לנשום את צחות האוויר החופשי של היקום בדרך שונה מן הדרכים המקובלות. האינטנסיביות שבו מאיצה בנשמה לשאוף לטוהר ולאור השופעים ממנה ומעודדת את תשוקתה העזה לחקור את מסתריה שאותם היא מניחה לנו לראות ביעף. 

בהורוסקופ, אורנוס מסמל את עוצמתה של רוחנו החופשית ואת יכולתנו להתעלות מעל עצמנו. הוא מעמיד בסימן שאלה את המגבלות החברתיות ומעורר את השינויים הפתאומיים ואת התופעות הבלתי צפויות. במזגו המהפכני, בקיצוניותו, ברגישותו לדקויות, במצבי רוחו המשתנים, ברצון לפרוק עול, בתמורותיו ובפניותיו החדות, בכל אלה אורנוס ממלא תפקיד חשוב שבא להעיר ולנער באופיו של האדם. אורנוס קורא לאדם להתנשא מעבר למגבלות החומר ולמוסכמות.
מתכתו של אורנוס היא האורניום. ניתן להשוות את התנהגותו של האל אורנוס שחולל, הוליד וברא עד קצה גבול היכולת, ולאחר מכן השמיד באכזריות את ילדיו, לתהליך הפיזי המוליך את האורניום ליצור תגובות שרשרת אלימות המגיעות עד הפיצוץ האטומי.
כאשר מתחברת רוחו שאינה יודעת פשרות לאינטואיציה המדהימה שלו, הוא נישא לדרגות הכרה עילאיות הנוגעות בשובל הגאוניות. אורנוס עוזר לאדם להתעורר, לשנות ולהשתנות, לפקוח את עיניו. הוא מורה לנו את הדרך להתנשא, לגעת באור, לרוות את הוויתנו ואת סביבתנו באהבה אוניברסאלית.
מילות המפתח של אורנוס הם: גאונות, דמיון, עצמאות, מקוריות, תבונה, אינטואיציה, כושר המצאה ואי דבקות במוסכמות.

נפטון, פלוטו ואורנוס נחשבים לכוכבים "לא אישיים" שהשפעתם על חיי היומיום של היחיד מועטה. לעומת זאת השפעתם ניכרת על כלל האנושות וביכולתם לטלטל את יסודות החברה, לגרום להאצה בהתפתחות הרוחנית ולשנות את דרגת ההכרה של דור שלם.
נפטון רוטט בתדירות גבוהה ואינטנסיבית. עוצמת האנרגיה שלו יכולה להרוס ולפורר את המושפעים ממנו, בעיקר כשהיא מעוררת ספקות עמוקים במהות הדברים בכל הנוגע לדבקות דתית, לשירות ולהערצה עיוורת.
נפטון דורש מן האדם בהירות מחשבה, מודעות, התחייבות ואחריות מוחלטת לגורלו. דרכו אל ההגשמה אינה גן עדן של ורדים. לעיתים על האדם לעבור שבעת מדורי הגיהינום, לשאת ולתת עם מאוויו, עם חוסר בטחונו העצמי, עם השלכותיו ועם מבוכותיו, עם הערפול, עם הכאוס ועם המצוקה שבתוכם הוא טובע, עד שישכיל לקבל ולאהוב את עצמו כפי שהוא.

נפטון פוקח עיניים ומבשר את חוקת השמיים. עלינו להכיר בחוקיו הטבעיים של היקום לא באמצעות הבנה אינטלקטואלית, אלא כחוויה ישירה הנובעת מן ההתבוננות ומן התובנה העמוקה. נפטון מפתח אצל האדם תכונות וערכים נעלים כגון: אהבת האדם, מסירות ונתינה מעצמך. כושר החדירה וההדהוד עם האחר באים לידי ביטוי בהשפעה הדדית והזדהות עמוקה, אשר לעיתים הן חסרות שליטה ועלולות לגרום לבלבול זהויות שבתוכן שוב אין האדם יודע היכן נגמר והיכן מתחיל האחר. כאשר האינטואיציה חודרת לבחירתו החופשית של האדם מתוך חופש פנימי עמוק, הוא יבטא את פשטות החיים בבהירות יצירתית ובשמחת חיים ללא צורך בהקרבה עצמית, אילוצים, התחמקויות ובריחות.
מקומו של נפטון בהורוסקופ מורה על התחומים שבהם יבואו לידי ביטוי חייו הרוחניים של האדם, במה הוא מאמין, וכיצד והיכן האדם מבקש להגשים את משאת נפשו וחזון נשמתו ולהתחבר לבורא.
הכוחות המוענקים על ידי נפטון הם כוחות נפשיים ויצירתיות אומנותית. מגע אם אנרגיה זו של נפטון, פותח צוהר ליקום של אפשרויות בלתי נדלות, אפילו להגעה לשלווה אלוהית, לנירוואנה – מיזוג האישיות עם הוויה והכרה אינסופית. נפטון יכול להביא עמו גם אשליות, מבוכה ומשבר, יחד עם אידיאלים, אמת וקדושת החוויה המיסטית.
מילות המפתח של נפטון הם: רחמים, חמקמקות, דמיון פראי, יכולת התרשמות, מסתוריות, הקרבה עצמית, רוחניות, שנינות וכלל עולמיות.

השאלות שרצוי וכדאי לשאול עצמנו בקלף העידן הן:
מהם השיטות או הכלים שנרצה להשתמש בהם כדי ש"נרוויח" תובנה עמוקה יותר ונתחבר לחוכמה הפנימית בתוכנו?
מהו אותו סימן המסמל בשבילי בורות, הנובעים מתוך אמונות ודעות קדומות המאפשרות חוסר צדק וחוסר שמחה פנימית?
מהו הרעיון או הנושא המרכזי במערכות היחסים שלי?
מהו הגורם המניע את מערכות היחסים אשר בתוכם אני נמצא?

ליצירת קשר ופרטים מלאים על שולמית רונן

לשיחה אישית עם קוראים בקלפים וקוראות בטארוט לחצו כאן!

לרכישת קלפי טארוט קראולי לחצו כאן!

לקבלת אוסף הטיפים הגדול מבית פורטל אלטרנטיבלי לחצו כאן!


מאמרים קשורים

Back to top button