משמעות / פירוש קלפי טארוט

מספר שתיים בקלפי טארוט

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, שגיא מנדלבוים
היכרות עם ארבעת קלפי השניים של חפיסת הטארוט

היה יכול להיות נפלא אם כל חיינו היו קורים בצורה מושלמת ובדרך נס, כל מה שהינו עושים היה מצליח מתחילתו ועד סופו ללא כל הפרעות. לצערנו המציאות קצת שונה, וכאן,במספר שניים, אנו מתמודדים אתה כפי שהיא בפעם הראשונה. המספר שניים הוא המשבר הראשון בו אנו מבינים שהחיים לא תמיד דבש והמסע אל השלמות ארוך, איטי ומיגע ודורש עבודה קשה.
אחרי התחלה קסומה מוצלחת שנראתה לנו מושלמת בה נתגלה לנו הפוטנציאל הצרוף, אנו פוגשים לראשונה במציאות שיש בה תקלות ומכשולים שצריך להתגבר עליהם. החיים לא מושלמים, ויש צורך בתהליך על מנת להתגבר על המכשולים. תהליך החיים מתחיל במספר II ומסתיים במספר IX. המספר II הוא שלב חיוני מאחר והוא השלב בו אנו עושים עצירה ובוחנים את המצב בו אנו נמצאים. זהו שלב שעוסק בהתבדלות, בחינת החיים האמיתיים ללא אשליות, במחשבות על העתיד, על מה שעבר ומה שקורה לנו כעת. זהו שלב חשוב בו אנו מתמודדים עם צדם העקלקל של החיים בו הדברים דורשים קבלת החלטות.

לאחר ההתפכחות מאשליית האחד אנו נדרשים לעמוד מול תחושותינו ורגשותינו האמיתיים להחליט על מה אנו מסוגלים להבליג, לבחון אם המצב עדיין מתאים לנו ואם אנו מסוגלים להתמודד מול הדפוסים של עצמנו שגורמים לנו לוותר ללא מאבק.

שלב המשבר של המספר II מתסכל. זאת מאחר והוא מגיע לאחר האופוריה ותחושת השלמות המלווה את המספר I. נוצרת תחושה שהזרימה נעצרה וכל מה שנשאר מהצוף ששתינו אך לפני רגע אזל והפך לטפל. אנו מרגישים מאוכזבים מהמצב הקיים ומרגישים ששוב נכשלנו למרות ההתחלה המבטיחה. גם אם, לצורך הדוגמא, לאחר שבוע של רומן סוער בו אנו מגלים כי הפרטנר שלנו מרעיש כאשר הוא מצחצח שינים, שהוא לא אוהב לראות טלוויזיה והכי גרוע – שהוא איש מחשבים שלא סובל את תחומי המיסטיקה. רק בגלל שקודם היה מושלם ועכשיו מתגלים מכשולים, אין כאן סיבה לפרק את כל החבילה אך עם זאת יש לעשות חושבים. מחלוקות אינם סיבה מספיק מוצדקת כדי למחוק את כל ההנאה שהסב לנו בן הזוג. צריך לבין כי מערכת יחסים לא תבנה מעצמה וכי יש להשקיע ולעבור יחד את השינויים.


העצירה בזרימה מתורגמת אצלנו לחוסר שקט ותחושה של משבר בו אנו שואלים את עצמנו אם בכלל מתאים לנו המצב החדש שהחיים "סידרו" לנו. עלינו להבין כי מאחר והחיים דינמיים יש לעשות מידי פעם כוונון ולהסתגל למצב או אדם מסוים. החיים יהיו רצופים משברים קטנים שיהיה עלינו להגיב להם, לבחון את השפעתם עלינו ולעיתים להיערך מחדש ולחדש את הזרימה.

קלפי ה-II הם קלפי מסר. הם מצביעים לנו על דרך פעולה שתעזור לנו לשחרר את התקיעות שהביאה עמו המשבר וההתפכחות. השואל נדרש להיות סבלני, להתבונן פנימה לתוך עצמו ולהתחבר לתובנה שמציע הקלף. המצב בו נמצא השואל דומה ליין המבשיל לאיטו. אם השואל לא יאחז בעצת הקלפים בנושא השאלה, אם הוא לא יהיה סבלני, ייתכן והוא ימשיך לפספס מאחר ולא השכיל להתמודד מול הבעיה שלו עצמו והתוצאה היא שהוא ימשיך "לגרור" את אותו שיעור עד שהשיעור ייפתר.

המספר שניים – בקלפי טארוט

שני מוטות
מצב של יציאה למסע של מימוש פוטנציאל
למרות שזה לא נראה, השואל גם כאן "תקוע". השואל לא יכול להתקדם למספר 3, כיוון שהוא עוד לא גילה את הפוטנציאל הטמון בו והמסר בקלף זה הוא להתחבר לפוטנציאל שלנו ולהתחיל לממש את עצמנו במסע של לימודים, הגשמה עצמית וגילוי עצמי. בשואל מפעמת אש שדוחפת אותו קדימה אך לרוב הוא ממאן להכיר בפוטנציאל שלו ועל כן מרגיש חוסר שקט.
השואל לא צריך למהר, להפך זה הזמן בו הוא צריך ליהנות מתהליך של הלימודים או גילוי הפוטנציאל. העתיד אמנם חשוב ויש לתכנן אותו, אולם הדבר החשוב כעת הוא ההווה ותהליכי הלימוד שהוא חווה. גם בזוגיות הקלף מראה לשואל שלא לחשוב יותר מידי על העתיד – על מה שיהיה, אלא ליהנות מהתהליך ומגילוי הפוטנציאל הזוגי בין שני בני הזוג. לקלף זה יש זיקה לתחומים כגון: לימודים והתפתחות רוחנית וגילוי עצמי.

שתי מטבעות
מצב של חזרה מיום עבודה מהנה
אני יודע שרבים מרימים בשלב זה גבה ואומרים "חזרה מיום עבודה מהנה?!", אז תנו לי לתקן את עצמי כבר כאן ולהגיד שבקלף זה יש הזדמנות נדירה לשואל לחזור מיום עבודה מהנה. ליהנות ממה שהוא עושה בכל תחומי חייו, שמשהו מונע ממנו להגיע לשם, לעבור לשלב הבא ובזה עוסק הקלף:
הקלף מתחבר ליסוד האדמה, לצרכים וסיפוק. המסר בקלף זה הוא שלשואל יש הזדמנות ואפשרות להתחבר למה שנכון לו בחיים ולהיות במקום של נחת וסיפוק. אם השואל יתבונן פנימה הוא יידע מהי נטיית ליבו. למרות זאת השואל נוטה שלא ללכת אחר נטיית ליבו והוא מחפש עוד אפשרויות, "תירוצים". הוא בוחר במקום להתלבט. השואל חש בחוסר שקט הנובע מהשינוי הקיים בחייו והוא פוחד, חושש ולא מסוגל להתקדם למקום אליו הוא יודע שהוא צריך להגיע. הוא לא באמת מתלבט, הוא מתחבא מאחורי ההתלבטות שלו כדי להישאר תקוע, אבל בתוך תוכו הוא יודע את התשובה.
יתרה על כך, אם השואל לא יפעל מהמקום הנכון, אם הוא לא יעשה צעד לא נכון, סביר להניח כי האמת לא תרפה ממנו, הוא לא ירגיש מסופק, ובסופו של דבר זה יבוא לידי ביטוי בכל תחומי החיים.


שני גביעים
מצב של רומן ובו מחזר ומחוזר
גם כאן השואל "תקוע". נכון, מצב הקלף זורם יותר, אולם המעבר למספר 3, לשלב הבא, להיות טוב בהרבה יותר. הקלף עוסק במצב של רומן ובו יש מחזר ומחוזר, כאשר המחזר נמצא תמיד כמה צעדים לפני המחוזר.
הקלף קורא לשואל להיות הוא המחזר. לא רק ברומן, אלא בכל תחומי החיים. המחזר הוא העובד המגיע למקום עבודה והופך הוא להיות המראיין של מקום העבודה ובודק אם בכלל מקום העבודה מתאים לו, המחזר הוא זה שתמיד יודע יותר ותמיד יהיה לו יתרון מול הצד השני.
הקלף אומר לנו שעל מנת להשיג דבר מה על השואל לחזר אחר הרעיון, להביע את רגשותיו ורצונותיו. השואל מחזיק בכל הקלפים ויכול לתמרן ולהשיג את רצונו אך עליו להיות פעיל וליצור את ההזדמנות. למזלו של השואל, גם אם השואל יבחר שלא להיות המחזר, המצב יהיה טוב, אך התוצאות יהיו שונות לטובה כאשר השואל יפעל.
פעמים רבות השואל פועל ממקום של חוסר אמונה והוא צריך לוותר על הנטייה להיות פסיבי, ליזום ולדחוף קדימה את רצונו. על השואל להאמין ביכולותיו וליחצן את עצמו כדי לגרום לשינוי במצב הקיים.

שתי חרבות
מצב של התנתקות מהמציאות מתוך חוסר יכולת להתמודד גם כאן השואל תקוע, ובזאת כולם מסכימים, אני מאמין. השואל אינו מתקדם לשלב הבא בגלל שהוא לא מסוגל להתמודד עם המציאות. הוא עוצם את העניים, אוטם את האוזניים ומתנתק. דווקא כאן השואל זקוק לחשיבה "קרה" והגיונית אשר תציל אותו מהמצב בו הוא נמצא. סביר להניח שללא עזרה השואל ימשיך במהירות לכיוון הקלף הבא ושם הוא "ישלם" על חוסר האונות, על חוסר היכולת לראות את הדברים כפי שהם תכונה המתחילה בקלף זה.

באותה המידה אם נעשה קריאה ובעתיד הקרוב יופיע הקלף 3 חרבות, הרי שסביר להניח שהיום הוא נמצא בשלב ה- 2 חרבות הקודם לקלף.
המסר בקלף טארוט זה הוא יותר לקורא מאשר לשואל. הקלף מעיד על כך שלשואל יש קושי להתמודד עם המציאות ולראות את הבעיות ולכן הוא עוצם את העיניים. תפקידו של הקורא הוא לפקוח לשואל את העיניים, להנחות אותו בדרך העדינה ביותר להתמודד מול הפחד הקבור בו. הדרך היחידה להגיע אל ליבו של השואל היא לשאול מה לדעתו יכול להיכשל ולנסות להפוך את המציאות של השואל למשל כדי שיוכל להתמודד מולה. השואל לא רוצה לראות את הבעיות ואולי אף אין לו את האמצעים להתמודד מולן אך אם לא יתמודד מול פחדיו לא יהיה שינוי, הוא יישאר תקוע והדברים רק יחמירו.

בהצלחה וקריאות מוצלחות

טארוט חלומות וקצת יותר – האתר של שגיא מנדלבוים

ליצירת קשר ופרטים נוספים על שגיא מנדלבוים


מאמרים קשורים

Back to top button