משמעות / פירוש קלפי טארוט

מספר חמש בקלפי טארוט

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, שגיא מנדלבוים
משמעות המספר 5 – מספר התקשורת בקלפי טארוט ובחיים

המספר חמש – נומרולוגיה
המספר חמש עוסק בתקשורת, אולם שאלה החשובה היא מהי בעצם תקשורת? תקשורת היא היכולת שלנו להגיב. להגיב בצורה הנכונה ביותר, הטובה ביותר, המדויקת ביותר ובמידה הנכונה. 
אנו מגיבים תמיד. גם כשאנו לכאורה לא מגיבים – אנו מגיבים. אם לדוגמא, תשאלו את בן הזוג שחוזר הביתה איך היה בעבודה והוא ישתוק, זו לא תגובה? למעשה זו תגובה אפילו רועמת יותר מאשר כל תגובה רועשת אחרת. אין כזה דבר שאנו לא מגיבים זה תמיד קורה. השאלה היא מהי התגובה הנכונה והמדויקת לכל סיטואציה.

בתפיסה ההומיאופתית במערכות גוף האדם יש מערכת אנרגטית חשובה הנקראת כוח החיות. כוח החיות הוא המנגנון האחראי על התגובה.  הוא זה המאפשר לנו להגיב. כל תגובה הקיימת בחיים שלנו "מיוצרת" על-ידי מנגנון זה. אם יורד בחוץ גשם – זהו המנגנון היודע לתת לנו את האינפורמציה לקחת מטריה. אם מישהו צועק עלינו הוא המנגנון המאפשר לנו את התגובה הראויה וגם אם נכנס חיידק לגוף זהו המנגנון הנותן תגובה מדויקת כך שהפולש ייעצר. לכל אדם יש את מערך התגובות האופייני לו אשר מאפיין אותו בלבד. בדומה לטביעת האצבעות שלנו, כך גם מערך התגובות שלנו היא ייחודי לנו וכל אדם יגיב בצורה שונה לאירועים שונים, גם אם לפעמים זה נראה כי התגובות דומות, עדיין לכל אחד יש את האפיון שלו.

המפגש ההומיאופתי, דרך אגב, מתאפיין בשיחה בה ההומיאופת מנסה להתחקות אחר הייחודיות של מערך התגובות (הסימפטומים) של המטופל ולאחר מכן להתאים את התרופה לא רק לבעיה שבגללה הוא הגיע, אלא לייחודיות בה מייצר הגוף את התגובות.

הבעיה היא שלא תמיד אנו יכולים להגיב כמו שאנו רוצים או אמורים וכאן הכל מתחיל. אם ניקח לדוגמא ריב של הורים. אם היום ההורים שלי יריבו, לדוגמא, אני מאמין כי אוכל להגיב בצורה הנכונה ביותר עבורי: אני אוכל לנסות לגשר בניהם, להתעלם מהסיטואציה, ואולי אפילו להביא למפגש המשפחתית הבא פסיכולוג שיתחיל לטפל בהם. אולם, תינוק בן שנה לא יכול להגיב כפי שהוא היה רוצה. הוא יכול להתהפך מצד לצד, לבכות, אבל זהו! אף אחד מהתגובות לא ישרתו את המטרה שלו. לכן הוא מפתח תגובה שונה שהיא בעצם פיצוי לתגובה שהיה רוצה להגיב. במקרה זה התינוק יכול לפתח חום, שפעת ואפילו דלקת אוזניים שתקל על חוסר הרצון שלו לשמוע את הריבים. כוח החיות לא תמיד יכול להגיב כפי שהוא רוצה ולכן הוא יגיב בצורה הטובה ביותר הוא יכול.


התקשורת אם כך היא לא רק היכולת שלנו להגיב, אלא צורך. זהו הצורך שלנו להגיב. בכל מחיר. אפילו אם התגובה שלנו אינן מדויקת כפי שאנו היינו רוצים. זהו הצורך החשוב והמרכזי בחיינו ולכן למערכות הגוף האנרגטיות חשוב יותר כי נגיב מאשר הדרך והאופן בו נגיב. כאשר אנו לא יכולים להגיב בצורה אידיאלית, כוח החיות מגיב לפי חוקיות בה הוא מעביר את הבעיה הרוחנית/נפשית אל הרבדים היותר גשמיים. הכלל הוא פשוט: החלקים הגבוהים שלנו צריכים להישאר מאוזנים אפילו על-חשבון החלקים הפיזיים. בדרך זו המערכת תמיד תישאר מאוזנת.

קלפי טארוט חמש מייצגים מצבים בהם לשואל כבר נמאס מכל מה שמייצג המספר ארבע. נמאס לו לחכות, נמאס לו לבנות את היסודות, הוא כבר רוצה לעשות, להגיב, לפעול. לכן הוא פועל ולרוב הוא "שובר את הכלים". הצורך לבטא את מה שיש בו חזק ממנו והוא פועל בכל מחיר.

קלפי החמש מראים כי השואל נמצא עכשיו במקום זה, בו הוא מגיב לא מאוזן, כיוון שאת היסודות הוא לא בנה כמו שצריך. הוא לא התייחס ברצינות לתקופה שקדמה לתקופה בה הוא נמצא שאותה ייצג המספר 4. הוא לא פעל נכון על-מנת לתקן את היסודות, ועכשיו, לרוב, זה כבר מאוחר מידי.
אלא שזה לא חייב להיות כך. אם השואל היה מגיע אלינו בזמן, כשהוא היה נמצא בתקופה אותה מאפיין המספר 4, היה ניתן למנוע את התגובה הקיצונית של מספר זה. אם השואל היה מאוזן התגובה הייתה, מן הסתם, מקדמת אותו למקום נכון יותר בתהליך ההתפתחות שלו.

המספר חמש – קלפי טארוט

חמישה מטות
מצב של ניצחון במאבק בזכות עזרה מהצד
אמנם הקלף מראה לנו כי השואל יזכה בניצחון, אולם הוא צריך להבין שזה לא יקרה בקלות. הבעיה של השואל היא שהוא מאמין שהכול יקרה בקלות, במהירות וללא מאמץ, אלא שכשיגיע רגע האמת הוא לא יהיה מוכן ויופתע. במציאות הוא נדרש להיאבק על-מנת לנצח. השואל צריך להיות מוכן למאבק, להבין כי המאבק הנו תהליך התפתחות חשוב, וכשהוא יהיה מוכן למאבק – הוא יצליח.
הקלף רומז כי השואל יכול לקבל עזרה וכי העזרה היא לא קונבנציונלית. עזרה קונבנציונלית, דרך אגב, היא עניין יחסי. לדוגמא עבור אדם חולה המטופל ברפואה הקונבנציונלית הקלף יכול לרמוז על צורך בעזרה מתחום הרפואה המשלימה, אולם אם האדם מטפל ברפואה משלימה וזו אמונתו, אולי כדאי לו לנסות רפואה קונבנציונאלית.

מה קרה בין הקלף ארבעה מטות לקלף חמישה מטות
בקלף הקודם, השואל היה במקום בו הוא רץ קדימה לכיוון המטרה אותה הוא הציב לעצמו מבלי ליהנות מהדרך. עכשיו הוא הגיע למטרה שלו, אולם כיוון שהיסודות לא חוזקו היטב במספר 4, עכשיו הוא צריך להיאבק על-מנת להתפתח ולהצליח.

חמישה מטבעות
מצב של הרס וכישלון בעקבות מעשה השואל
קלף זה הנו אחד הקלפים הקשים בחבילת הקלפים. השואל מאבד אובדן אמיתי, ונתון במשבר קשה.
אולם לא פחות קשה היא הידיעה כי השואל הוא זה שגרם לכך. המקום העגום בו הוא נמצא הנו תוצאה ישירה של מעשה שהוא עשה. אולם, לפני שאנו מצביעים אצבע מאשימה, חשוב להבין כי לא הייתה לו ברירה. השואל היה חייב להגיב, לעשות מעשה, להגיב למצוקה נפשית בה הוא היה שרוי.
הדבר יכול היה להימנע לו השואל היה "מטפל" בבעיה בזמן, כאשר היא הייתה בשלב הקדום למצב זה, בשלב של 4 מטבעות. נוכחות הקלף מראה כי השואל היה שרוי במצוקה שהלכה וגברה וכעת זה "התפוצץ".

מה קרה בין קלף ארבעה מטבעות לקלף חמישה מטבעות
בשלב של קלף 4 מטבעות לא היה איום ממשי עבור השואל, אולם הוא בכל זאת הרגיש מאוים והתחיל להסתגר. כיוון שהשואל לא טיפל נכון בבעיה, ככל שעבר זמן והלחץ המשיך תחושת האיום והתגובות שלו החריפו וכך זה נמשך עד לנקודה בה הוא לא יכל יותר ועשה את הפעולה אשר הובילה אותו למקום בו הוא נמצא היום. אם למשל נשאל שאלת עתיד, כגון: "האם אני אקבל קידום במקום העבודה" וייצא קלף 5 מטבעות אנו יכולים להסיק כי בעתיד, בעוד כשנה, הוא יהיה במקום של 5 מטבעות. היום הוא עוד לא שם והטעות תיעשה בעוד כשנה. אם כך, היום הוא נמצא בשלב הקודם
לשלב אותו מייצג הקלף 5 מטבעות – בשלב שאותו מייצג הקלף 4 מטבעות. עכשיו הכל תלוי בנו, הקוראים, וביכולת שלנו להאיר את עיניו. אנו נוכל לעזור לו דרך כך שנכוון אותו לטפל בבעיה אותה מייצג הקלף 4 מטבעות היום, עכשיו. בנקודה זו הרבה יותר קל לתקן את הבעיה ואם השואל יפעל נכון – הוא לא יגיע למקום של קלף 5 מטבעות.

חמישה גביעים
מצב של ייאוש בלתי מוצדק השואל מיואש, הוא רואה רק את החצי כוס הריקה, הוא פסימי ואפילו אפתי, אולם המצב לא כל כך גרוע. השואל מיואש והוא מגיב לא נכון לתהליך ולמה שקורה. התגובה שלו לא פרופורציונלית, והיא מתבססת על הנחות שגויות. במציאות היא שונה. בפועל הכול בסדר ואין סיבה לכך שהשואל ירגיש את מה שהוא מרגיש. כתוצאה מהייאוש האוחז בו השואל נוטה להיכנס לתוך עצמו. הוא מתחיל לפתח דיכאון ואפתיות והבעיה היא שאם הוא ימשיך להתנהג כך, הסביבה תתחיל להגיב בהתאם ובסופו של תהליך הוא יכול למצוא את עצמו מול מציאות בה יש לו סיבה להיות מיואש.

מה קרה בין קלף ארבעה גביעים לקלף חמישה גביעים
קלף 5 גביעים הוא תוצאה ישירה של קלף 4 גביעים. בשלב הקודם השואל הורעל. רעל חדר לתמונה שהייתה עד כה בהירה וחסרת דאגות. הספק שיוצג על ידי קלף 4 גביעים מתגבר והשואל מוצא, כאילו מחפש זאת, "חיזוקים" לתחושת הספק שלו. המצב מחמיר עד לנקודה הנוכחית, בה הוא מגלה אדישות ודכדוך.

לכאורה אין רע בקצת דכדוך ופסימיות, אולם הבעיה היא שהשואל מתחילי להגיב לא נכון ואם הוא ימשיך כך הוא עלול לאבד את מה שיש לו.


חמש חרבות
מצב בו כל האפשרויות אינן טובות, אולם הבחירה הרעה מכולן היא לא לעשות דבר קלף זה הוא הרבה יותר שכיח ממה שאנו חושבים. אנו נתקל בו בהרבה בפתיחות, כיוון שזוהי סיטואציה שכיחה ואפילו כמעט יום יומית. פעמים רבות מאד בחיינו אנו נמצאים בפני דילמה בה כל אפשרויות שלנו אינן טובות. זה יכול להיות נכון להחלטות גורליות בחיינו ולהחלטות פשוטות.

הנקודה החשובה בקלף זה, הדגש הוא, על הפעולה. השואל חייב להחליט, חייב לבחור, להתחיל לצעוד בדרך כלשהי, לעשות מעשה, פעולה אקטיבית. הוא חייב לבחור, ולבצע את הבחירה שלו בלב שלם תוך התחייבות לדרכו החדשה. הפעולה שהשואל יעשה היא אולי לא תהיה הדבר הנכון, אולם היא תוביל אותו אל האמת. לאחר שהוא יצעד בדרכו החדשה הוא יידע מה נכון ומה לא, ואז יוכל לתקן את עצמו.

אושו פעם אמר כי אם אנו מתלבטים לגבי שני אפשרויות בחיינו אנו צריכים לסרב לשניהן. האופציה לה נסרב ונצטער על כך – היא הדבר הנכון. זהו קלף נדיר ומיוחד כיוון שלשואל יש הזדמנות לגלות את האמת, לדעת מה נכון וכל שהוא צריך לעשות הוא לבחור בדרך אחת ולצעוד בה. התפקיד שלנו כקוראים כאן הוא לעזור לשואל לקום ולעשות בחירה, פעולה של ממש ולהגיב.

מה קרה בין קלף ארבע חרבות לקלף חמש חרבות
בקלף הקודם השואל עמד בפני סיטואציה בה צריך להחליט לא להחליט. הקלף הקודם ייצג מצב בו לא כדאי לשואל להחליט כיוון שלא הכל ידוע וברור עדיין. השואל פעל לא נכון. הוא לא המתין ולא נתן לאירועים להתרחש בקצב הנכון והתוצאה היא שהיום הוא שוב לא יודע מה לעשות, אלא שהוא חייב להגיב. גם כאן אם נשאל שאלת עתיד, קלף 5 חרבות מראה כי היום השואל נמצא במצב של 4 חרבות וכי אם הוא יפעל לא נכון וימהר להגיב הוא יימצא בעתיד במקום אותו מייצג הקלף 5
חרבות.

טארוט חלומות וקצת יותר – האתר של שגיא מנדלבוים

ליצירת קשר ופרטים נוספים על שגיא מנדלבוים


מאמרים קשורים

Back to top button