קריאה בקלפי טארוט

קלף גלגל המזל- סמלים מהמיתולוגיה היוונית

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, תקוה זך
קלף המזל מספר לנו על השינויים בחיים – יום אחד אתה למעלה יום אחד אתה למטה. שלושת הדמויות המופיעות בקלף הן שלושת המוירות, אלות הגורל היווניות.

קלף המזל מספר לנו על השינויים בחיים – יום אחד אתה למעלה יום אחד אתה למטה.  
שלושת הדמויות המופיעות בקלף הן שלושת המוירות. 
לפי המיתולוגיה היוונית שלושת המוירות הן אלות הגורל – קלותו זו שטווה את חוט הגורל, לכסיס קובעת את מידתו של החוט (למעשה קובעת את מזלו את האדם) אטרופוס מנתקת אותו.  
השם אטרופוס משמעותו – שאין להפר את מה שעשתה. משמע שניתוק חוט הגורל הוא המוות ומוות אינו מצב הפיך. 

שלושת האחיות, המוירות, נולדו לזאוס ותמיס לפי גירסה אחת לפי השניה אפשר שהן בנותיה של ניקס (הלילה). 


שלושת המוירות על אף חשיבותן הרבה לא גרו באולימפוס, למעשה לא היה להן מקום מגורים מוגדר. 
אחד התפקידים החשובים שהטיל עליהם זאוס הוא שמירת הסדר הטבעי של הדברים. לשלושת המוירות היה מקום של כבוד בין האלים והוענק להם כח הנבואה. 
כל חייו של האדם עוברים בצילן של שלושת המוירות – הן לא מופיעות רק ביום היולדו או ביום מותו – ביום החתונה היו נוהגים להתפלל למוירות כדי שיברכו את הזוג בחיי אושר.
  
אנו לא נתקלים בסיפורים על המוירות, כנראה משום שחייו של כל אדם ואדם קשורים אליהם ובעצם כל סיפור הוא סיפור שהגורל משחק בו תפקיד. אבל בכל זאת, קוראים יקרים, לא נשאיר אתכם בלי סיפור ומספרת האגדה – 
זאוס פוגע באקולאפיוס בנו של אפולון וזה, כנקמה, פוגע בקיקלופים.  
זאוס מעניש את אפולון על פגיעה זו ומטיל עליו להפוך לעבד של בן-תמותה במשך שנה שלמה. אפולון מגיע לביתו של המלך אדמטוס משרת בביתו. במשך התקופה הזו מתידד אפולון עם המלך ועם אשתו אלקסטיס היפה, שבה זכה קודם לכן בעזרתו של אפולון.

לתוך הבית המאושר הזה מגיעות שלושת המוירות, שעומדות לגזור את חוט חייו של אדמטוס. דבר מותו הקרוב של אדמטוס מגיע לידיעתו של אפולון והוא מחליט לעזור לו. לאחר משא ומתן עם המוירות הוחלט שאדמטוס יוכל להשאר בחיים בתנאי שבן תמותה אחר יקח את מקומו. המלך אדמטוס פנה להוריו הזקנים אבל אף אחד מהם לא הסכים למות תחתיו. 


אומר לו אביו: "אל נקריב חיינו זה למען זה……. ברור לי שבקבר אבלה הרבה, חיים מעט, אבל המעט הזה נעים!". המלך אדמטוס תמה וכועס על דברי הוריו ואומר להם: "אתם העומדים סמוך לשער המוות מפחדים למות". 

אדמטוס ממשיך לחפש אבל בסופו של דבר, אלקסטיס, אשתו היפה האהובה מתנדבת לתת את חייה תחת חייו. אדמטוס מקבל את הקורבן ומבטיח לה את הלוויה ביותר וגם מבטיח שלא יקח אשה שניה שעלולה לצער את הבנים.

באותו יום של הלוויה מגיע הרקולס להתארח בבית חברו אדמטוס.
אדמטוס, נוהג בהרקולס הכנסת אורחים למופת ולא מספר לאורח על אבלו הכבד. לאחר שהרקולס משתכר, שר, צועק ומשתגע מספר לו המשרת על הבית השרוי באבל. הרקולס מצטער על התנהגותו הבלתי מתחשבת ומחפש דרך לכפר עליה.
 
הרקולס יוצא לחפש את המוות כדי שישיב לו את אלקסטיס, הוא מוצא את המוות כאשר הוא גוהר מעל גופה הדומם של אלקטיס ובאותו  רגע הרקולס מתנפל עליו ומצליח להכניע אותו וחוטף ממנו את אלקסטיס.
הרקולס מחזיר את אלקסטיס המעולפת לבית בעלה. שלושה ימים נשארה האשה בעלפונה ורק ביום הרביעי קמה לתחייה.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על תקווה זך.


מאמרים קשורים

Back to top button