קריאה בקלפי טארוט

קלף השוטה – כל המשמעויות

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, גילה בויום
הקלף מסמל אומץ ואופטימיות ללא גבולות. השוטה עדיין אינו יודע לקראת מה הוא הולך, הוא עדיין נשאר אופטימי.

תאור הציור על גבי הקלף: 
אנו רואים אדם הלבוש כליצן עומד על קצה צוק, כאשר בעוד רגע הוא עומד ליפול לתהום הפרושה תחתיו. לצדו כלב לבן, אשר נובח לאות אזהרה. ביד אחת הוא מחזיק שושנה לבנה וביד השניה מטה עם תרמיל. מעליו מאירה שמש לבנה השולחת 14 קרניים, כמספר הקלפים בכל אחת מהסדרות המשניות. זהו "השוטה", הקלף הראשון בארקנה הבכירה.

הצבע הלבן של השושנה מסמל את הטוהר אשר ממנו הוא מגיע. השוטה אוחז את השושנה בידו השמאלית דווקא, הצד התת-הכרתי. הלבן, צבע הטוהר, מופיע גם בשמש המאירה עליו מלמעלה, בכלב הלבן, בכתונת הלבנה אותה הוא לובש מתחת לבגד הצבעוני ובהרים הרחוקים בעלי השוליים הלבנים. כלומר, בקלף מצוייר אדם שהגיע לשיא השלמות אליה ניתן להגיע, שלמות הנשמה שהוא מביא עימו מהאינסוף, כאשר בעוד רגע עומד לזנק לתוך תהום הבלתי נודע של חיי העולם הזה – החיים הפיזיים.

השמש הלבנה וההרים שבאופק מסמלים את מישור המוחלט, ממנו נשלחת נשמת השוטה אל המישור הצהוב, שהוא המישור המנטלי. התהום הפרושה מעבר לצוק כחולה: היא מסמלת את תת-המודע הקולקטיבי. בבסיסה מופיעים סלעים אפורים, המייצגים את עולם החומר והמינרלים. אנו רואים כי השוטה מוכן לדרך: מגפיו הצהובים מצביעים על כך שהמוח והחשיבה הם אשר מכוונים את צעדיו. אותו עיקרון תקף גם לגבי הכלב (שומר הסף בין עולם ההכרה לתת ההכרה), המייצג את האינטלקט הטהור, אשר זנח את דרך האגו וההצלחות הארציות.


מיוחד לגולשי אלטרנטיבליפריסת קלפי טארוט אונליין

¤ פריסת טארוט אהבה / מערכת יחסים

¤ כל סוגי הפריסות בטארוט

 קריסטל המזל שלך – קריסטלים שיעזרו להגשמה עצמית, התמודדות ומיצוי הפוטנציאל

 הכנסו לחנות קריסטלים מבית אלטרנטיבלי


למרבה הפלא, לובש השוטה שמלה בצבע שחור, צבע המסמל בדרך כלל את הבורות, את ההפך מהארה, אך גם את החושך הקוסמי – אור האינסוף, אשר הצטמצם ופינה מקומו לחלל הבריאה והבחירה החופשית על פי הקבלה. למרות זאת, הכתונת הלבנה שמתחת לשמלתו מזכירה לו מהיכן מוצאו. על שמלת השוטה מופיעים 8 גלגלים בעלי 8 זרועות. העיגולים האדומים בתוך העיגולים הצהובים מייצגים אנרגיה מעשית בתוך אנרגיה שמשית. הם מוקפים בשבעה עלים ירוקים המסמלים את כוח החיים. על ראשו של השוטה נוצה אדומה של נשר.

הצבע האדום מסמל פעולה ותשוקה. אל המטה של השוטה מחובר תרמיל, המייצג את כל הידע שצבר בחייו הקודמים. שיער ראשו עטוף במצנפת של עלים ירוקים, כאשר הירוק מסמל את הדמיון היוצר והמודעות העצמית. על מותניו חגורה המייצגת את גלגל המזלות, מה שממחיש את הזמן והמרחב, אשר בהם יהיה חייב הניצוץ האלוהי של נשמתו להגביל את עצמו. 

בקלף זה קיים פרדוקס מעורר תהיות: השוטה ניצב קרוב מאוד לסף התהום, אך אינו מודע לכך מאחר שעיניו מישירות מבט מתוך חזון אל עבר הבורא שלו, אל ממד הנשמה. הוא נראה לנו כה בוטח בעצמו, למרות הסיטואציה בה הוא עומד ליפול מראש הצוק.

המשמעות האסטרולוגית:
הקלף מייצג את יסוד האוויר ואת התכונה של היודע כל, כלומר, את סך כל הידע הקיים. כשם שקלף השוטה פתוח לכל אפשרות, כך גם יסוד האוויר פתוח לכל הידע האפשרי.

המשמעות הנומרולוגית:  
הקלף מיוצג על ידי המספר אפס, המציין את האינסוף, את האין אשר ממנו נולד יש. הוא כמו השמש הלבנה ושולי הרים הלבנים מסביב, אשר השוטה הוא חלק מהם כאשר הוא עומד להיוולד מתוך האפס- האין – אל היש. האפס הינו ראשית כל ההתחלות, אבל גם הסיום של מעגל קודם. סוף החיים, אבל גם התחלת חיים חדשים. 

משמעות האות:  
קלף השוטה שייך לאות א' – האות הפותחת את האותיות, כאשר היא מייצגת אוקטבה גבוהה יותר משאר האותיות. צורתה הינה כמו של ענף מרכזי, השולח זרועות לכל עבר. מצד אחד, האות אל"ף מופיעה במילים שיש אינסופיות או שלימות -אור, אפס, אומץ, אפר, אחדות, אלוהים, ארץ, אבדון – ומצד שני, גם במילים אשר כבר "נולדה" בהם משמעות כלשהי: אני, אדם, אחד, אמינות, אפשרי, ועוד. 


המשמעות הרוחנית:  
הקלף מסמל אומץ ואופטימיות ללא גבולות. השוטה עדיין אינו יודע לקראת מה הוא הולך, הוא עדיין נשאר אופטימי. הוא אינו תלוי בנסיבות, וגם לא במה שעבר עליו עד כה. הוא כבר התנתק מן העבר, כאשר הוא נוטל ממנו את הטוב ביותר, וכעת הוא מוכן לזנק לקראת הרפתקה חדשה. הקלף מסמל התחלה חדשה ו"נקיה", ומשום כך נקודת המוצא שלו גבוהה ביותר.  

יש בכך מן הסתירה, מאחר שההרגשה של אופטימיות חייבת להיות כרוכה בסיבה מסוימת. אנו לא נוהגים לעשות שינוי בחיים, לפני שיש לנו אלטרנטיבה. כאן המצב שונה: השוטה עוזב את הקיים והולך אל החדש מתוך תחושה של "מה שיהיה יהיה". לכן, כשהוא מופיע כתשובה על מצב רוחני הוא מראה על אופטימיות, התחלה חדשה, היפתחות לאפשרויות חדשות, והרבה תקווה.

כל אחד יכול להתחיל להתאמן בקריאה בקלפים, קודם כל עבור עצמו, ולאמן את האינטואיציה ואת יכולת החיבור שלו לקלפים על ידי קבלת תחושות ואנרגיות מהן. החפיסה המומלצת למתחילים נקראת טארוט ריידר והיא הפופלרית מבין החפיסות הקיימות בעולם.

באהבה.
ליצירת קשר ופרטים נוספים על גילה בויום


מאמרים קשורים

Back to top button