קריאה בקלפי טארוט

סימבול האש ומשמעותו בחיים

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, שגיא מנדלבוים
רוצים לגעת בה אבל לא יכולים, היא הטוב והרע גם יחד היא שם בכל אשר נהיה – על משמעות האש בטארוט ובכלל.

האש היא ראשית הכל: החיים, הנשמה וגם ההיסטוריה של האדם. האש היא אחד מהיסודות והסימבולים המלווים אותנו משחר האנושות והוא המסעיר והמיוחד מכולם. יש בו הכל: את הטוב ואת הרע. יסוד האש יכול להעצים אותנו ולעורר בנו השראה ומצד שני להחריב הכל עד אפר.
האש נותנת חיים, מטהרת ומעניקה כוח ועצמה. שימושים רבים לה: היא מאפשרת טרנספורמציה (שינוי), קשורה לנשמה שלנו ומעוררת את האמת. יחד עם זאת היא שייכת לממלכת השאול, יש בה משהו שטני, זדוני והיא גם מסמלת הרס וחורבן. מכיוון שהאש היא אחד היסודות החזקים הקיימים בעולם, אנו צריכים לדעת לשלוט בה ולכוון אותה למקום של טיהור, יצירה ושינוי ולא למקום של הרס וחורבן. האש היא חלק בלתי נפרד מתרבות החיים שלנו. היא חלק בלתי נפרד מתהליך יצירת האוכל שלנו, כשקר היא שם כדי לחמם אותנו, אפשר לייצר בעזרתה כלים ונשק ולהשתמש בה בטקסים חברתיים (הדלקת משואות, ציון תחילת האולימפיאדה). אנו משתמשים בה בחגים, בשמחות ובאבל. בעבר גם השתמשו בה בטקסיים דתיים וכצורת תקשורת בדרך של העברת מסרים כגון הודעה על מועדי חג. היא שם בכל אשר נהיה. כשאנו מתבוננים באש איננו יכולים שלא להתהפנט מקסמיה ולהמשך אליה. הדינמיקה שלה, העוצמה שלה כל כך חזקה, מושכת ומממגנטת שכמעט ואנו רוצים לנגוע בה.


מיוחד לגולשי אלטרנטיבליפריסת קלפי טארוט אונליין

¤ פריסת טארוט אהבה / מערכת יחסים

¤ כל סוגי הפריסות בטארוט

 קריסטל המזל שלך – קריסטלים שיעזרו להגשמה עצמית, התמודדות ומיצוי הפוטנציאל

 הכנסו לחנות קריסטלים מבית אלטרנטיבלי


האש בהומאופתיה
את התשובה לשאלה מדוע אנו כל כך נמשכים לאש, הצלחתי למצוא בתהליך ה-Proving החשיפה לאש דרך מתן תהליך התרופה ההומאופתית כחלק מתהליך ה-proving של התרופה,
יוצרת סדרה של סימפטומים המציגים קיצוניות חריגה. האש מייצרת סימפטומים המציגים שני קצוות: את השאול והשטן ואת השמימיות והאלוהות.

מצד אחד אלו אשר לקחו את התרופה ההומאופתית החלו לדווח על הופעת חלומות לא מוכרים העוסקים במוות, ארונות קבורה, ערפדים וחתולים. מצד שני דווחו חלומות על דגי זהב, מקורות מים, חלומות על משמעות החיים, וחדי-קרן.

סימבול האש אם כך, מכיל בתוכו את הטוב ואת הרע שבנו. הוא אכן שמימי מצד אחד ודמוני והרסני מצד שני. כוח או רעיון ראשוני זה, הוא נתון ואנו הם אלו שעושים עם הסימבול הזה מה שאנחנו רוצים. זהו כוח שפועל עלינו כפי שכל כוח יכול להשפיע עלינו ולשנות כל אחד מאתנו.

אנו מחפשים את הכוח הראשוני, את הגרעין המכיל את הכל, איתו נעשה כל מה שנרצה. אנו נמשכים לאין סוף הקיים בסימבול האש, וזו הסיבה שאנחנו רוצים כל כך להושיט יד למדורה או למקור אש – אנו רוצים לנגוע באלוהות, במקור ולהיות אחד עמו.

הרצון הבוער בנו
הרצון הוא מנגנון עצמאי הנמצא בכל אחד מאתנו, שמושך ומרכז אל המרחב שלנו את שדות האנרגיה הנמצאים ביקום. היקום כשלעצמו, דרך אגב, הנו פסיבי. כל תפקידו הוא לשלוח את אותן אין ספור אנרגיות למרחבי ומימדי הקיום ותו לא. הרצון, הוא היחידה הפועמת בלב היקום והוא הבחירה החופשית עליה מדובר כה רבות. הוא זה העושה שימוש באנרגיות השונות ומנתב אותם כפי שאנו רוצים. היקום אינו מתערב ואנו הם אלו העושים את העבודה לטוב או לרע.
הרצון אוסף באופן אקטיבי את שדות האנרגיה הנמצאים ביקום ועל ידי העברתם למימד הקיום שלנו, נוצרת ההוויה שלנו, האנרגטית, הרוחנית, הנפשית ולבסוף, גם הפיזית. ריכוז אנרגיות זה יוצר את גרעין החיים ובלעדיו לא נוכל להתקיים. כך, כשאנו נלך לעולמנו, לא יהיה יותר כוח שיתפוס את שדות האנרגיה האלו וירכז אותם בנקודה אחת, והם יפוגו לכל עבר.

אם תרצו, ניתן לדמות את הרצון לאיבר היושב באזור החזה/בטן המושך את הדברים אותם אנו צריכים בחיינו אל תוך הקיום שלנו. מצד שני, הוא האיבר השומר על אחידות הקיום שלנו וניתן לחוש בו היטב כאשר אנו נעמוד במצבי חירום או סכנה המתקרבת אלינו, אז נרגיש את הדגדוג בבטן/בחזה. זהו הרצון המנסה לשמור על האחדות שלנו.


האש בקלפי טארוט
בקלפי טארוט ריידר לא נפגוש באש הבוערת פיזית, פרט לקלף המגדל בו האש היא אות אזהרה לעתיד לבוא בעקבות שימוש לא נכון בה. המגדל מתמוטט כיוון שבמקום לתת לאש להאיר את דרכינו רתמנו את כוחה אלינו וחיינו בתחושת אשליה כאילו שאנו נצחיים ובלתי מנוצחים. כוחה הרב של האש סנוור אותנו ואנו דימינו את עצמנו מחזיקים בכוח שלא היה שלנו ובסופו של דבר הזנחנו את היסודות והכל התמוטט. תוצאת ההתמוטטות הזו באה לידי ביטוי באש המכלה את הכל.

למרות שלא נפגוש בקלפי טארוט ריידר את האש הפיזית, הסמל והרעיון שלה מופיע בהרבה קלפים: הקוסם, אס המטות ועוד. היא אמנם לא שם פיזית, אולם היא שם במלוא עצמתה וממתינה לשואל שייעשה בה כרצונה. השואל אשר מחזיק בסימבול זה צריך להיות חכם ונבון כיוון שהאש יכולה לסנוור ולזרז את התהליכים שיגרמו לו ליפול מצד אחד ומצד שני היא יכולה לעזור לו הבנות ולממש את רצונותיו.

טארוט חלומות וקצת יותר – האתר של שגיא מנדלבוים

ליצירת קשר ופרטים נוספים על שגיא מנדלבוים


מאמרים קשורים

Back to top button