קריסטלים

איך נוצרים הקריסטלים

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, יעל פז
מקורות הגבישים, דרכי עיבודם וכל השיטות לבחירת קריסטלים, לטיהורם ולשימוש נבון בהם הטבע העניק לנו מתנות שונות, ולכל אחת תפקיד.

הקריסטלים שייכים לעולם המינרלים, ומקורם בקליפת כדור הארץ ובמעמקי האדמה, משרף העצים (העינבר) ומהים, וכן מאלמוגים כדוגמת אלמוגי הקוראל.

הקריסטלים הנוצרים בעמקי האדמה מקורם בחומר הנקרא "מאגמה", העובר תהליכים גאולוגיים של התכה והתמצקות חוזרים ונשנים. המגמה יכולה לפרוץ אל מחוץ לבטן האדמה ולהתקרר במהירות שאינה מאפשרת יצירת גביש, ואז היא הופכת לסלע. אך כאשר פורצת המגמה ונכנסת מותכת לתוך חלל סלע, ההתקררות שלה איטית ומאפשרת לחומרים כימיים נוספים להשתתף ביצירת הקריסטל. כל קריסטל – כמו האדם – צומח ומתפתח במבנה, מרקם ודחיסות שונים.

לדוגמה: מאגמה מסוג קימברליט יכולה להפוך לפחם טהור וממנו ליהלום. ביצירת גבישי הקוורץ יצטרפו למאגמה צורן וחמצן, ואת אבני האחלמה ימצאו בחללי סלע שנוצרו כתוצאה מבועות גז שנלכדו בתוך לבה רותחת שהתקררה . אין איש יודע את גילם, ויש אומרים שחלקם בני מיליוני שנה.


רבות דובר על אנרגיות הקריסטל ואינני יודעת אם הצליחו למצוא שיטת מדידה של אנרגיות אלו. מוכרות לנו האנרגיות המדידיות כמו חשמל, גלי צבע, אנרגיה של חום אך עדיין לא מדידות הן אנרגית המחשבה, הרגש, הרצון או הגופים האנרגטיים העוטפים אותנו ונקראים הילה. בכל מקרה, האמונה כי לקריסטלים השפעה פעילה על הגוף האנושי מוזכרת בכל הדתות ובעמים שונים מייחסים חשיבות רבה לסגולות המרפא והטיהור שלהם.

יופי צורתם וצבעם של הקריסטלים היווה מקור משיכה לאדם, שלמד לאתר את מקומות צמיחתם, להוציאם ולמכרם. שיטות הכריה או האיסוף הן שונות ובעלות השפעה על הגבישים. יש גבישים הנשטפים לערוצי נהרות, יש הנחשפים במערות חול, כאלה שנחצבים בכלים פשוטים, במקדחות, בבולדוזרים או באמצעות פיצוצי סלע. הגבישים מגיבים למעברים אלה, לעתים עד כדי טראומה, היות שהם בעלי כושר קליטה וביכולתם לשמר זיכרון. הדרך שעושה הגביש עד שהוא מגיע אלינו היא ארוכה. יתכן שגביש ספג במהלך הכרייה נזק פיזי, ואחר כך הגיע למדף של חנות שבעליה יושב בה יום יום במצב רוח רע – והגביש קולט זאת.

עכשיו ניתן להשיג את כל סוגי הקריסטלים למזלות ולפי תכונות בקניון הרוחניות מבית אלטרנטיבלי: https://wshop.co.il
– קריסטלים לפי מזלות
– תכשיטים אנרגטיים
– ערכות מתנה

יעוץ חינם לפני רכישה מהמומחים של אלטרנטיבלי

איך בוחרים גביש?
הדרך לבחירת גביש עבור עצמך או כמתנה היא כמו להכיר חבר חדש. אין צורך בשום תחכום או בהבנה מעמיקה בתחום. משהו פשוט מושך אותנו בצורה החיצונית, בהתנהגות, בחיוך, ברצינות ועוד. כך גם בוחרים קריסטל. אנחנו נמשכים למה שאנחנו צריכים. לעתים, השעור שאותו אנחנו צריכים ללמוד אינו קל, אך הוא בדיוק מה שאנחנו צריכים עבור ההתפתחות שלנו.

יתכן שבתקופה זו משהו מעסיק אותך באופן מיוחד, בעבודה או במערכת יחסים. התמקד/י במחשבתך בנושא זה, ושאל/י: "איזו אבן יכולה לעזור לי כעת להבהיר תחום זה" – ותרא/י לאן תשומת הלב תוביל אותך.


במידה ותרצו לרכוש מתנה, התכווננו במחשבתכם לאותו אדם ושאלו מה יכול להועיל לו עכשיו, והאנטואיציה כבר תוביל אתכם. יש מי שיעדיף לשים מספר אבנים, לעצום את עיניו ולהעביר ידו מעל האבנים על מנת להרגיש, ויש מי שישאל מטוטלת ויראה את תשובתה. נסו את הדרך המתאימה לכם – העיקר שתהנו ותשתעשעו. ניסוי מתוך שמחה יביא אתכם למקום הנכון.

טיהור וניקוי הקריסטל מאנרגיות לא רצויות
את מרבית הקריסטלים אפשר לטהר במלח, אך יש כאלה שהמלח יזיק להם (שאלו בחנות) כי המרקם שלהם ישתנה (אבן אילת, למשל).

שימו בקערה מי ים או מי ברז בתוספת מלח שיש בבית (במליחות דומה למי הים), והשרו את הקריסטלים ל 24 שעות. למחרת – שטפו אותם במי ברז ושלחו לתוכן כוונה של אהבה. כדאי שלא לתכנת אותם לשימוש מסויים כמו הקלה בכאבי ראש, על מנת שיוכלו להועיל לכם גם בהפגת כאב או קושי אחר. אפשר להניחן לזמן מה מול קרני השמש הרכות עם הזריחה, זה משפר את הכוח האנרגטי של הקריסטל.

עכשיו, כשהקריסטלים הם ממש שלכם, תהנו מהם, הניחו אותם לנוי בבית, ליד המיטה, שאו אותם בתיק או כתיליון על הצוואר – ותראו אם יש איזו תחושה פנימית שמשתנה.


מאמרים קשורים

Back to top button