קריסטלים

טופז-אבן השמש

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, גילה בויום
הטופז, כמו השמש שעימה היא מזוהה, מייצגת את כל הקשור בהתחדשות. משום כך היא מסמלת את הלידה מחדש של 'האני', במובן הרוחני.

לגבי מקור השם טופז, קיימות שני סברות עיקריות. הראשונה גורסת שהאבן קרויה על שם האי TPAZIOS (כיום האי של סט.ג'ון), שם הטופז התגלתה לראשונה. גרסה אחרת טוענת כי מקור השם דווקא במילה הסנסקריטית TOPAS, שפירושה "חום" או "אש". סברה זו מקובלת כיום בין המטפלים והעוסקים בתחום הרוחניות והמיסטיקה. שם זה מבטא בצורה הטובה ביותר את תכונות הטופז, אשר בזמנים קדומים בתרבויות עתיקות כונתה "אבן האש" או "אבן הזהב".

הטופז, כמו השמש שעימה היא מזוהה, מייצגת את כל הקשור בהתחדשות. משום כך היא מסמלת את הלידה מחדש של 'האני', במובן הרוחני. מבחינה אסטרולוגית, הטופז גם מיוחסת אל השמש – היא מייצגת את אל האישיות והיעוד שעלינו לממש בגלגול החיים הזה. לכן היא מצוינת למדיטציה בשעת משבר, כשיש צורך להתמלא באנרגיה חיובית.

בעת השימוש בה, הטופז שולחת קרניים חמימות, מרפאות ונותנות חיים. היא מפזרת את אורה הזהוב לכל הכיוונים, ולכן היא תעזור למשתמשים בה להקרין אישיות חיובית, ותעלים עצלות וחוסר מוטיבציה.


לטופז מיוחסת ההשפעה המרפאת של צבע צהוב: היא מעוררת את מערכת העצבים, מגבירה את הויטאליות והמרץ בגוף, משפרת את התאבון ואת חוש הטעם (כך, על פי תורת שטיינר), ועוזרת להתחדשות וצמיחת רקמות.

הטופז מזוהה עם הצ'אקרה השלישית, הידועה בשמה "מקלעת השמש", ובסנסקריט MANIPURA – "עיר התכשיט". מיקומה של הצ'אקרה השלישית הוא מעל אגן הירכיים, בגובה אזור הטבור. צ'אקרה זו מושפעת ישירות ממצבי רוח ותסכולים רגשיים. כאשר היא לא מאוזנת, ניתן להשתמש בטופז כדי לשחרר אנרגיות ולפתוח חסימות בצ'אקרה זו.

הטופז מרגיעה מצבים של תשוקה "שורפת" ויתר מרץ (היפר אקטיביות), עוזרת להתבונן לתוך החיים באופן ברור יותר ומסלקת את ענני הערפל של הספקות. היא מומלצת למדענים, אנשי הי-טק, חוקרים ומתכננים. כדאי להניחה על שולחן העבודה, ומדי כמה שעות להירגע עימה תוך ביצוע מדיטציה בשילוב עם דמיון מודרך.

מדיטציה עם טופז
כמו רוב אבני החן והקריסטלים, גם הטופז מומלצת לחיזוק ושיפור תהליכי מדיטציה. בנוסף לתהליך ההרגעה הכללי, האנרגיות והוויברציות המגיעות ממנה מגבירים את אפקטיביות התהליך ומאריכים את משך השפעתו.

עכשיו ניתן להשיג את כל סוגי הקריסטלים למזלות ולפי תכונות בקניון הרוחניות מבית אלטרנטיבלי: https://wshop.co.il
– קריסטלים לפי מזלות
– תכשיטים אנרגטיים
– ערכות מתנה

יעוץ חינם לפני רכישה מהמומחים של אלטרנטיבלי


כדי לתרגל את המדיטציה עם האבן, התחילו בתהליך של הרפיה, על ידי מספר שאיפות ונשיפות עמוקות ואיטיות. דמו לעצמכם שעם כל נשיפה ונשיפה, אתם נושפים את כל המתח מגופכם. אחר כך, עברו לכיווצי שרירים שונים בגוף – החל מכפות הרגליים, הקרסוליים, הירכיים, שרירי העכוז, שרירי הבטן, החזה, הכתפיים, הידיים והאגרופים, ולבסוף איזור הצוואר והראש. עשו זאת לסירוגין. בכל פעם שאתם מרפים את אותו איבר, חושו את תחושת החום החודרת לכל איבר ואיבר שכווץ. אל תשכחו לנשום נשימות איטיות ועמוקות במשך כל התהליך.

הניחו את הטופז באזור הצ'אקרה השלישית (אזור הטבור) והתחילו להעלות בדמיונכם שמש קיץ יוקדת המחממת את גופכם, מאירה אותו באור חזק צהוב ומאפשרת לו לצמוח החוצה. התרכזו בחמימות ובתחושת האבן על הבטן. דמיינו שהתחושה נובעת ומתפשטת מן האבן אל כל איזור החזה, הגב האמצעי, ואגן הירכיים. חשבו בהמשך על המשימות המוטלות על כתפיכם ועל האנרגיות שלהן אתם זקוקים. התחילו לעשות סדר במחשבות ולתכנן את הפעולות שעליכם לעשות. מובטח לכם שכבר כעבור מספר דקות, תחושו שלווה ורגיעה רבה מצד אחד, ומצד שני – תחושת אנרגטיות רבה, עם הרגשה כי אתם יודעים מה אתם הולכים לעשות וכיצד להשיג את מטרותיכם.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על גילה בויום


מאמרים קשורים

Back to top button