קריסטלים

אבני הקריסטל

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, שני תודר
איזה קריסטל מתאים לך, איך בוחרים קריסטל, מתי לטהר, איך לטהר…? התשובות בפנים.

הגבישים – אבני הקריסטל היו מוכרים ואהובים עוד משחר ההיסטוריה. עדויות לשימוש בהם קיימות מתקופת המקרא, החל משתים עשר אבני החושן כמוזכר בספר שמות ועד לרמב"ם שציין את תכונותיהן של חלק מהקריסטלים

השימוש בקריסטלים נעשה הן בצורתן הטבעית והן ע"י הפיכתן לאבקות או שילובן במים. הם שמשו למטרות בריאות, הגנה, העצמה, טקסים ועוד. 

ייחודו של הקריסטל קשור לצורת ומקום ההתגבשות. התגבשות גביש הקריסטל מתקיימת במעמקי כדור הארץ כאשר התנאים הסביבתיים מאפשרים. סוג הקריסטל קשור לאותם תנאים ולמינרלים שבסביבה. צורת ההתגבשות וההרכב הם שמייחדים את הקריסטלים לעומת אבנים "רגילות" בהם אנו נתקלים בכל מקום. 

מקור יופיין וכוחן של הקריסטלים – גבישים, קשור לאותה צורת התגבשות איטית ומדויקת אשר דורשת כמות עצומה של אנרגיה הנאגרת ונשמרת באבן. הודות לאנרגיה זו, הקוורץ למשל משמש את המדע והטכנולוגיה למגוון מטרות. מדענים הוכיחו את קיומה של אנרגיה בקוורץ. הקוורץ משנה את התדר המוחדר אליו. כמו הקוורץ, כך גם אבנים אחרות אוגרות אנרגיה כאשר סוג האנרגיה בכל אבן תלוי בהרכב המינרלי של האבן, בצבע שלה ובמבנה החיצוני. 


האבן יכולה להשפיע על סביבתה הודות לאותה צורת התגבשות כאשר ההשפעה נעשית לרוב בכך שהאבן למעשה משנה משהו אצל האוחז בה. האבן גורמת לאדם לשנות את הגישה שלו ובהמשך להביא לשינוי שיכול להיות קשור למימד הפיזי, רגשי, מנטלי, רוחני ועוד. הרוזקוורץ למשל, המוכרת כאבן האהבה, משנה את אשר הנך משדר כלפי חוץ וביכולתה לגרום לאדם לשדר פתיחות לאהבה. ומכאן היכולת שלה לעודד מציאת זוגיות.  

אוטוסוגסטיה
כאשר נחשפתי לעולם הקריסטלים לראשונה, אי שם ב 1988 שהאבנים לא היו מוכרות בארץ, אהבתי אותן הודות ליופיין. אמי, שהייתה הילרית ומדריכת קבוצות מדיטציה שכנעה אותנו למכור אבנים לאנשים שהגיעו אליה לטיפולים ולקבוצות המדיטציה. בתחילה, רק מכרנו, ללא ידע או רקע. עם הזמן אנשים התחילו לשאול, לחקור ואני התחלתי לקרוא. בשלב ראשון  החלטתי שאני לא חושבת – מתנתקת מההיגיון ופשוט זורמת. העברתי הלאה את הידע שקראתי ונדהמתי שאנשים חזרו לספר שהאבן אכן סייעה להם בדיוק כמו שאמרתי. אם  בשלב זה, הייתי עוצרת לחשוב על ההיגיון, אולי לא היינו במקום בו אנו היום, לא היתה סטונאייג', ולא היה הספר. אבל זרמתי. לא חשבתי שזו אוטוסוגסטיה בלבד פשוט קבלתי והעברתי. התגובות של אנשים חיזקו את אשר קראתי וכאשר רבים בקשרו שאכתוב ספר, התקדמתי שלב ואיכשהו הגיע אליי המידע על האבנים. 

ההמלצה הראשונה שלי לאנשים בכל הנוגע לאבנים היא לזרום, להתנתק מהחשיבה ולזרום. 
במהלך השנים נוכחתי שוב ושוב שזה לא עניין שלא אמונה בלבד. עשרות אנשים ספרו על מקרים שהוכיחו זאת. אנשים שקבלו אבן ולא ידעו מה ה"תפקיד" שלה והיא בכל זאת השפיעה. אנשים שחשבו שהם עונדים אבן מסוימת בעלת השפעה שציפו לה וההשפעה הייתה שונה משציפו ואז בהתייעצות איתי התברר שהאבן שענדו לא הייתה מה שחשבו ולכן ההשפעה לא הייתה כפי שציפו אלא לפי התכונות של האבן. למשל, סיפור מהחיים: קולגה וחברה יקרה, טיפלה באישה שחלתה בסרטן. באחד הטיפולים נתנה לה לאחוז אבן רוטילייטד קוורץ הקשורה למערכת החיסון. האישה, אחזה באבן ולאחר כמה דקות אמרה שאין לה חשק לטיפול כי הוא חשה צורך לדבר. היא אכן דיברה ו"הוציאה", שחררה. דברה על מועקות, תובנות ועוד. חברתי הופתעה אבל קבלה באהבה. לאחר כמה ימים הגיע אליי והראתה לי את האבן תוך שהיא מספרת לי שהאבן הזו טובה גם לשחרור ולא רק למערכת החיסון. הבטתי באבן… זו לא הייתה האבן שהיא חשבה (אותה אבן למערכת החיסון), זו הייתה הרודוקרוסייט. אבן הקשורה לשחרור טראומות רגשיות. במקרה זה, המטפלת והמטופלת סברו שהיא אוחזת אבן המחזקת מערכת חיסון ולזה ציפתה. אבל היא בעצם פעלה לפי התכונות האמיתיות של האבן ולא לפי מה שהיא חשבה שהאבן אמורה לעשות.

עכשיו ניתן להשיג את כל סוגי הקריסטלים למזלות ולפי תכונות בקניון הרוחניות מבית אלטרנטיבלי: https://wshop.co.il
– קריסטלים לפי מזלות
– תכשיטים אנרגטיים
– ערכות מתנה

יעוץ חינם לפני רכישה מהמומחים של אלטרנטיבלי

מישהי שאלה אותי על אבן לחתול שלה שפחד מכל דבר. לאחר שענדה לו תליון טייגר איי – הפך ל"נמר" בעל ביטחון וללא פחד. ויש כמובן עשרות דוגמאות נוספות בהן נתקלתי.

למרות שהשפעתה של האבן אינה תלויה באמונה האמונה תמיד מחזקת כמו כל דבר שמאמינים בו. 

בחירת אבן
הדרך הנכונה והטובה ביותר לבחירת אבן היא האינטואיציה. בכניסתכם לחנות אבנים, ממליצה בשלב ראשון, לא לקרוא את ההסברים, ולא להתייעץ עם הצוות, אלא פשוט לזרום. להסתובב בין האבנים ללא מחשבה ולגשת לאלו שנראות לכם. תמיד תהיינה אבנים שתמצאו את עצמכם נוברים בהם זמן רב ואבנים שכלל לא תשימו לא  לקיומן. אנשים כמעט תמיד בוחרים בסופו של דבר את האבן הראשונה אליה נגשו. גם את הסוג ואת את האבן הספציפית. 
החשיבות של הבחירה האינטואיטיבית קשורה לכך שאנו שונים זה מזה והמקור לבעיות או העוצמה להשגת מטרות שונה מאחד לשני ולכן לא לכל אחד תתאים אותה האבן. בחירה אינטואיטיבית מובילה למקור הבעיה. ניקח לדוגמא כאבי בטן. לעיתים הכאב קשור לבעיה פיזית, לעיתים לחיידק או לבעיה רגשית. הבחירה האינטואיטיבית תוביל לאבן הקשורה למקור שלעיתים ברישום התכונות שלה הבטן לא תופיע כלל. הסובלים מכאבי ראש מוצאים הקלה באחיזת האמטיסט בדרך כלל. נראה שהסיבה שהמקור לכאבי ראש קשור לרוב ללחץ החיים המודרניים. עם זאת, כאבי ראש יכול להיות קשור גם לבעיה בצוואר, בעיניים ועוד ואז זו לא אמטיסט אלא אבן אחרת שתסייע. הבחירה  האינטואיטיבית היא שתוביל לאבן הנכונה- אותה ניתן לשלב עם האבן שמתאימה לפי הרישומים- אמטיסט במקרה זה. 

לאחר הבחירה האינטואיטיבית, ניתן לקרוא, להתייעץ ולהוסיף לאבן את האבנים המוזכרות ברישומים. כאשר ישנן כמה אבנים, כדאי לבחור ביניהם בצורה אינטואיטיבית. 

ישנן מטרות ממוקדות שלהן אבן ספציפית כגון איזון לחץ דם, איזון סוכר, הקלה על כימו' ועוד. במקרים אלו כדאי לשאת את האבן ה"נכונה" ולצרף לה אבן בבחירה אישית. 


אז מה עושים איתן?
בכדי ליהנות מהשפעתן של האבנים, חשוב שהן תהיינה קרובות אלינו. עצם זה שלאבנים השפעה על חיינו מדהים, אבל לא מספיק שרוכשים אבן ומניחים בתיק או בשידה. להשפעה אישית: פיזית, מנטלית, רגשית – האבן חייבת להיות צמודה לגוף: בכיס, ביד, בתכשיט. ניתן גם להניח מתחת לכר, כך האבן קרובה אליכם משך שעות רבות וביכולה לחולל את השינוי.

האבן משפיעה תוך שהיא משנה משהו בגישה, משהו פנימי כך שבסופו של דבר אנחנו מביאים לשינוי.
ניתן לשאת אבן בהתאם למטרה או על פי האינטואיציה באותו היום (בחירה מתוך המגוון שלכם). במקרה של כאב מומלץ להניח את האבן המתאימה על אזור הכאב, במידה וקטנה אפשר להדביק עם פלסטר. את חלק מהאבנים ניתן להניח במים מהם שותים (יש להקפיד לא לעשות שימוש זה באבנים עם מתכת או נחושת – רצוי להתייעץ קודם לכן). אבנים לעור למשל, אפשר להניח בתוך בקבוק הסבון. בכל מקרה קיימת חשיבות לקרבה לאבן.

כאשר המטרה כללית – לאווירה טובה, לשפע כללי במקום, להגנה וכן הלאה: מומלץ להניח את האבן בסביבתכם בהתאם לאינטואיציה. את הטורמלין השחורה למשל, שהיא האבן העוצמתית ביותר להגנה, רצוי להניח בכניסה לבית ו/או כל השולחן במשרד. לטהר אותה במידה ונכנס למקום אדם שמקנא/לא מפרגן/משדר אנרגיות שליליות. לעיתים הטורמלין מתפוצצת ללא סיבה נראית לעין. תאמרו תודה, האבן כפי הנראה ספגה משהו במקומכם והגנה עליכם. את הטורמלין השחורה מומלץ גם להניח ברכב ולתת לחיילים ולמטיילים במקומות נידחים בעולם. 

אינטואיציה, אינטואיציה ושוב אינטואיציה
האינטואיציה חשובה לא רק בבחירת האבן אלא בכל הקשור בה. הקשיבו לאינטואיציה שלכם בהקשר של שילוב סוגי אבנים, בהקשר למועד ואופן הטיהור, לגבי זמן ומקום אחיזת האבן, לגבי העברת אבנים לאנשים אחרים, לגבי מיקום האבן וכן הלאה. בכל הקשור לאבנים חשוב לזרום ולזרום. לא לחשוב יותר מידי.

ייתכן ותפגשו אדם שיכול להיות מישהו מוכר ואהוב או מישהו שרק הכרתם, ותחושו צורך לתת את אחת האבנים שלכם. תזרמו –תנו את האבן. סימן שאותה אבן נועדה לאותו אדם באותו הזמן. למשל, סיפור מהחיים: בחורה צעירה רכשה טורמלין שחורה למטרת הגנה. למחרת פגשה ידיד וחשה צורך לתת לו את האבן החדשה שלה. היא זרמה עם התחושה והעבירה לו את האבן. לאחר כיומיים, הבחור עבר תאונה עם הקטנוע שלו. אנשים שראו מהצד, היו בטוחים שמצבו רע מאוד. אבל הבחור, התרומם כאילו לא קרה דבר. הוא לא נפגע כלל… רק האבן שהייתה בכיס (לא קבלה מכה) נשברה.

טיהור
היות והאבנים סופגות אנרגיות, חשוב לטהרן מידי פעם בהתאם לאינטואיציה. אין כללים או חוקים לגבי תדירות הטיהור או משך זמן הטיהור. במידה ונזכרתם שמזמן לא טיהרתם- טהרו לפני שתשכחו…. במידה ונגע באבן אדם שלא חשתם נוח לצידו או שחשתם שהאבן "עשתה" משהו עבורכם – טהרו.


מאמרים קשורים

Back to top button