ספרי בריאות

ספר זן שיאצו

מערכת אלטרנטיבלי
מספר הולך וגדל של אנשים ברחבי העולם נמנה על הקטגוריה שניתן לכנותה חצי-חולים. משהו לא בסדר איתם, מבחינה נפשית או פיזית, אך הם אינם חולים מספיק כדי לפנות לרופא.

בניסיונותיהם לרפא את מצבם, רבים מאנשים אלה התאכזבו מהטיפולים והתרופות של הרפואה המערבית והם בוחנים את השיטות המזרחיות כגון אקופנטורה, עיסוי, שיאצו ומדיטציית זן.

הרעיון המקובל ששיאצו אינו אלא לחיצות חזקות באצבעות על נקודות בודדות בגוף, מציג תמונה מוטעית של האמת. בשיאצו מבוסס על מערכת שלמה של הרפואה המזרחית, שמסבירה את הגוף האנושי במונחים של רשת מרידיאנים שדרכם זורמת אנרגיה המכונה קי ביפנית.

אם זרימת הקי במרדיאנים שוטפת, האדם בריא. אם הזרימה הופכת עצלה ואיטית, האדם נעשה חולה. אופי הזרימה מנותח על בסיס התפיסה הסינית של הדואליות של הין והיאנג לשני מצבים המכונים קיו וגיצו. במצב, קיו, הזרימה עצלה ואיטית ותפקודי הגוף מתקהים ומתעממים. במצב גיצו, הזרימה מהירה מדי, ותפקודי הגוף פעילים פועלות יתר. שיטת ריפוי שאינה מביאה בחשבון שני מצבים אלה יכולה רק לעכב את התפקודים האיטיים ולעורר את התפקודים ההיפראקטיביים.


הדרך להחזיר את האיזון הנכון למערכת של אנרגיית הקי, היא נושאו של הספר, זן שיאצו. הספר הראשון בנושאים שתורגם אי פעם לעברית. בעבודה מאוירת זו, מכסים המחברים ביסודיות את שיטת החיזוק- פיזור והשיאצו של המרידיאנים (זן שיאצו).

222 עמודים, כריכה רכה.


מאמרים קשורים

Back to top button