ספרי בריאות

ספר מהי הומאופתיה

מערכת אלטרנטיבלי
"הדומה בדומה יירפא" (ד"ר סמואל האנמן) אנו עדים, כיום, להתעניינות הולכת וגוברת בכל הנוגע לרפואות הטבעיות המשלימות או החלופיות ההולכות ומתפתחות ליד הרפואה הקלאסית הרגילה. התעניינות זו נובעת בעיקר מן הגישה החדשה אל הטבע ואל צורת החיים שאותה אנו שואפים לנהל. גישה זו מוצאת את ביטוייה בחיי היומיום בתזונתו של האדם, אבל גם בחיפושיו אחרי הטיפול הטבעי והמתאים לו לפי תפיסתו החדשה את דרך חייו.

האדם, בזמננו, מודע יותר ויותר לתזונתו, לנפשו ולגופו, ולכל מה שקשור לבריאותו ולגורמים המעמידים אותם בסכנה. במקרה של אי איזון או הפרעה בתיפקוד היסודות החיוניים האלה, הוא מחפש לטפל בהם, ככל האפשר, בדרך טבעית, כדי להחזיר לגופו את האיזון שהופרע או שאבד ולשוב לבריאותו התקינה או, כפי שאומרים, לחזור לאיתנו.

אחת מן הרפואות העונה לדרישה זו היא הרפואה ההומאופתית. ההומאופתיה עוסקת למעשה ברוב בעיות הבריאות הגופניות והנפשיות בדרך  טבעית. תוצאותיה מרשימות בעיקר במחלות כרוניות או במחלות שכיחות רבות.


ההומאופתיה היא רפואה טבעית העונה על הדרישות הישנות- חדשות של האדם להירפא בדרך הטבעית המתאימה למבנהו ולאישיותו. זוהי רפואה המתחשבת יותר באדם החולה מאשר במחלתו, כי הוא, למעשה, העיקר. היא עוזרת לו, כפי שנראה להלן, להלחם נגד גורמי המחלה בכוחות עצמו, בכך שהיא מחזקת את מערכת ההגנה הטבעית שלו ומגבירה את כוח החיים הטמון בו.

כריכה רכה, 106 עמודים


מאמרים קשורים

Back to top button