ספרי בריאות

ספר קונדליני

מערכת אלטרנטיבלי
לאנרגיית הקונדליני שני סוגים: פוטנציאלית וקינטית, תנועתית. בצורתו הפוטנציאלית מייצג הקונדליני שאקטי, או כוח רדום, ואילו בצורתו התנועתית הוא מתממש כאלוהות נשית.

השם "קונדליני" נגזר מהמילה "קונדה", שמשמעה חלל או חריר והיא מתייחסת לשקע הקעור שבו שוכן המוח האנושי, בדמות נחש מפותל. אצל הגבר נמצא הקונדליני כשהוא ישן בפרינאום (חיץ הנקביים, האזור שבין כיס האשכים לפי הטבעת). אצל האישה הוא שוכן בשורש הרחם, בצוואר הרחם. את הקונדליני מתארים כנחש המפותל שלוש פעמים וחצי וסוגר את פתח עצב הסושומנה שברכז עמוד השדרה בעזרת פיו.

אנרגיה זו זכתה לכינויים שונים במסורות שונות, והתיעוד העתיק ביותר של כינוייה בשם "קונדליני" התגלתה אצל ההודים.

לאנרגיית הקונדליני שני סוגים: פוטנציאלית וקינטית, תנועתית. בצורתו הפוטנציאלית מייצג הקונדליני "שאקטי", או כוח רדום, ואילו בצורתו התנועתית הוא מתממש כאלוהות נשית. כאשר אך זה ניעור, ועדיין אינו תחת שליטה, הוא מיוצג על ידי האישה הזועמת האלה קאלי, שהיא עירומה, כהה ועונדת מחרוזת של מאה ושמונה גולגלות אדם, המייצגות חיים קדומים. לשונה המשתרבבת, האדומה כדם, של קאלי מייצגת ראג'ו גונה, סמל לאנרגיה יצירתית, ומאיצה במתאמן לתפוס שליטה על הראג'ו גונה שלו.


לכל אדם יש צורה מיוחדת של אנרגיה, הרדומה אצל רובנו, מתפתחת באיטיות אצל אחרים ועדה לחלוטין אצל מעטים. לאנרגיה זו אין כל צורה או ממדים, אך יש יכולות אינסופיות.

בני אדם יכולים להיות יהודים דתיים או חילוניים, נוצרים, מוסלמים, הינדים, בודהיסטים או אתיאסטים במודע, ובכל זאת תשרור ביניהם הסכמה מלאה. כפי שנראה, קונדליני הוא השורש של האדם המואר, יהיו אמונתו ומסורתו אשר יהיו. כלומר, הקונדליני שייך לכל האמונות ולכל הדתות בעולם.

קונדליני הוא כוח החיים הטמון בכל אחד מאתנו, ולעיתים הוא מכונה " כוח החיים הנפש ". כאשר כוח זה, השוכן בבסיס עמוד השדרה, מתעורר, הוא זורם כלפי מעלה ומחזק את שבע הצ'אקרות בזו אחר זו, ובאמצעותן את הגוף כולו – הגוף הפיזי, הגוף הרוחני והגוף הנפשי.

את הקונדליני ניתן לעורר ולחזק על ידי תרגול רוחני (מדיטציה) או תרגול גופני (קונדליני יוגה).

ספר זה, שנכתב בידי מומחה הודי, המרבה להרצות על הנושא בהודו ובארצות המעב, מסביר בשפה ברורה את מהות הקונדליני, את המושגים והגופים הקשורים בקונדליני ובהפעלתו, ומציע צעדים ותרגילים לחיזוק הקונדליני.

כל אדם זכאי ליותר – יותר חיות, יותר אנרגיה, יותר הנאה מחייו…וחיים ארוכים יותר. חיזוק הקונדליני מאפשר כל זאת.

62 עמודים, כריכה רכה.


מאמרים קשורים

Back to top button