ספרי בריאות

ספר פוריות מאלף ועד טף

מערכת אלטרנטיבלי
פמלה מדסון, אישה מיוחדת העומדת בראש האירגון האמריקני למטופלי פוריות, אמרה פעם: "המחלה שלי – אי-פוריות – לא הרגה אותי. היא רק שברה את לבי, היא רק קרעה את חיי לגזרים. זו מחלה, לא קללה, והיא ניתנת לריפוי."

נדמה שאין הגדרה קולעת מזו לתחושה שחווים זוגות העוברים טיפולי פוריות. הידיעה כי רצונם להרחיב את המשפחה תלוי במערכת רפואית, שפע הידע הזר והלא מוכר הניחת עליהם, ההתמסרות שדורשים הטיפולים, תחושות האכזבה, הבגידה, הייאוש והתקווה – כל אלה דורשים כוחות נפש גדולים ועזרה רבה.

הספר הזה, המתבסס על הידע המקצועי המעודכן ביותר ממש עד יום הוצאתו לאור, מיועד לעזור לאנשים המתקשים להרות ולאלה המתמודדים כבר עם טיפולי פוריות. מיטב העוסקים בתחום בישראל חברו כדי להקיף את הנושא משלל היבטיו; בעיות הפוריות השונות, הדרכים לאבחנה והפתרונות המגוונים, המצוקה הנפשית המתלווה לטיפולים, עבודת המעבדה, הקשר בין פוריות לגנטיקה, הסיוע שמציעה הרפואה המשלימה, התייחסות ההלכה לטיפולי פוריות, השפעת הטיפולים על חיי המין, השאלות האתיות שמתעוררות מהטיפולים ועוד. כן תמצאו בו מידע רב ומקיף על אימוץ, פונדקאות, תרומת זרע וביצית וזכויות המטופלים.


בשונה מספרי רפואה אחרים מכיל הספר הזה גם סיפור אישי של מטופלת – סיפור שמתחיל בכאב ונגמר בתינוקת – שיש בו משום נחמה ותקווה לכל אותם העוברים טיפולי פוריות.מחברי הספר מכירים היטב את הנשוא: איתי בר- חוה הוא רופא בכיר ועתיר נסיון ביחידה להפריה חוץ-גופית. ענת שינקמן בן-זאב, מטופלת שלו לשעבר, היא אם לילדה שנולדה לאחר טיפולי פוריות ממושכים. יחד הם עמלו על הוצאת הספר המכיל את כל מה שצריך לדעת על בעיות פוריות והטיפול בהן.

איתי בר- חווה
בוגר ביה"ס לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים.
התמחה ברפואת נשים, מיילדות ופוריות בבית חולים השרון. במהלך התמחותו השתלם במרכז הרפואי אלברט אינשטיין בניו יורק ובמרכזים רפואיים בינלאומיים נוספים.
בר-חוה שימש רופא בכיר ביחידת הפוריות וההפריה החוץ- גופית בבית- חולים השרון (מרכז רפואי רבין) וכאחראי בפועל על יחידת הפוריות וההפריה החוץ- גופית במרכז הרפואי ברזילי. עיקר פעילותו של בר-חוה בתחום הפוריות וההפריה החוץ גופית מתבצעת כיום במרפאתו הפרטית וב"אסותא מרכזים רפואיים". בנוסף, בר- חוה משמש רופא בכיר ביחידת האולטרסאונד במחלקת נשים ויולדות, מרכז רפואי וולפסון.
בר- חוה נמנה עם צוות ההוראה של בית הספר לרפואה באוניברסיטת תל-אביב, מנחה ומדריך סטודנטים ומתמחים לרפואה.

ענת שניקמן בן- זאב
עיתונאית ועורכת ותיקה ב"ידיעות אחרונות". נשואה ואם לשניים. את בתה נעמה ילדה לאחר ארבע שנים של טיפולי פוריות רבים.

כריכה קשה, 448 עמודים


מאמרים קשורים

Back to top button