ספרי מיסטיקה

ספר כישוף ומאגיה במצרים העתיקה

מערכת אלטרנטיבלי
המערב מכיר את הקסם המצרי העתיק בעיקר דרך אימוצו בתורות מיסטיות ובדתות שונות – החל מקלפי הטארוט ואסטרולוגיה וכלה בטקסטים ביהדות, בנצרות ובאסלם. וככל שמרבים לחקור בתורות כישוף ומיסטיקה במערב, כן נחשפים עוד ועוד שורשים מצרים עתיקים.

וואליס באדג', אוצר ראשי במוזיאון הבריטי לתרבות מצרים העתיקה, חושף את השורשים, הוא חוזר אל המקורות, אל כתבים עתיקים, אל מצבות וכתובות קיר, ומביא תמונה שלמה של תורת הכישוף והמאגיה במצרים העתיקה.

קליאופטרה ויוליוס קיסר הביאו את המסתורין המצרי לרומא, נפוליאון עורר מחדש את העניין בתרבות המצרית, וואליס באדג' מאפשר בספריו לכל אדן להכיר ולהבין את התרבות המפוארת שכלתה מן העולם.

בהיבט הלא נוצרי שלה דת מצרים אוסף של רעיונות ואמונות טפלות ששייכים למצב קיומי ברברי למחצה, ואשר לא נעלמו מתפישת עולמם של המצרים זמן רב אחרי שהם הפכו לתרבות מתקדמת יותר. אנחנו נוטים לחשוב שרעיונות ואמונות שכאלה הם ילדותיים או טיפשיים, אבל אין לנו כל סיבה להטיל ספק בעבודה שהם היו ממשיים מאוד למחזיקים בהם.


רעיונות ואמונות אלה זוכים להתייחסות ביצירות הקלאסיות הטובות ביותר של המצרים הקדמונים וסביר מאוד שמשם הם מצאו את דרכם אל הספרות של עמים גדולים אחרים בזמן העתיק, דרך היוונים, הרומאים, הערבים ואחרים גם לארצות אירופה.

ה"כישוף" של מצרים היה משני סוגים: האחד, זה שימש למטרות לגיטימיות מתוך כוונה להיטיב עם החיים או עם המתים, והשני, זה אשר שמש כדי לקדם עלילות ומזימות ונועד להמיט אסונות על אלה שנגדם הוא כוון. בכתבים וביצירות הדתיים אנו רואים כיצד הפך הכישוף לכלי שרת בידי הדת, ואיך הוא מופיע בפרקים מסוימים לצד התפישות הרוחניות הנעלות ביותר.

172 עמודים, כריכה רכה.

לפרטים נוספים ורכישת הספר לחצו כאן


מאמרים קשורים

Back to top button