ספרי עידן חדש והעצמה

ספר למה להתאמץ? בין כה אכשל

מערכת אלטרנטיבלי
הספר "למה להתאמץ? בין כה אכשל…" מתאר דרך עיניה של האם, דליה קרלין, את התמודדותה של בתה ליה עם לקות למידה בכל מסגרות חייה, במערכת החינוך, במשפחה, בחברה, בצבא.

במהלך שנים של תהליך מפרך, שראשיתו בהכרת המושג "לקות למידה" ובמטען הכבד והכואב הנישא בחובו, חיפשה דליה ללא הצלחה "מורה נבוכים". חומר כתוב, אישי, לא אקדמי, שבו תוכל להסתייע, למצוא פתרונות, עצות ולהתוודע אל דרכים שבהן התמודדו משפחות אחרות עם מצב זה.

מתוך צורך אישי ותחושת מחויבות של דליה נולד לספר זה. מטרתו לסייע להורים הרבים לילדים עם לקויות למידה לראות את התמונה הכוללת מבעד לפרטים, ואת התקווה שמאחורי הכאב.

דליה קרלין היא ילידת ניו יורק, בעלת תארים ראשון ושני במוזיקה. היא בעלת 25 שנות ניסיון בהוראת מוזיקה לילדים בשילוב אומנויות בארץ ובחו"ל. גרה בתל אביב עם בעלה ושלושת ילדיה.


הורים הם המומחים הכי גדולים:
אין לי ספק שלא פעם שמעתם "יהיה בסדר", "הדברים מסתדרים מעצמם". אבל, לא כל "יהיה בסדר" אכן מעיד כי יהיה בסדר. חלק מהנושאים יהוו בעיה שאין להזניח אותה אלא יש להתמודד איתה כבר בשלביה הראשונים.

כשהייתה ליה בת שנתיים, היא לא דיברה ברור כפי שדיברו הילדים והילדות בגילה. אוצר המילים שלה היה מצומצם יותר והיא התקשתה להתקשר. לא הייתה לה סבלנות לצפות בטלוויזיה או להאזין לסיפור לפני השינה. המון "יהיה בסדר" שמענו, בעלי ואני. הילדה תגדל ותיישר קו עם כולם, כל ילד מתחיל לדבר בגיל שונה ומפתח דפוסי דיבור משלו. בנוסף לכך אנחנו משפחה דו-לשונית, כך שבעיית הדיבור זכתה למענה "להפך, כשהיא תתחיל לדבר היא תדבר בשתי השפות".

ועכשיו לרגע האמת. כל המילים היפות נאמרו, ומה אמרה הבטן? אמנם הייתה בעיית שפה, אך בננו הבכור לא נתקל בכל קושי כאשר למד שתי שפות בו-זמנית. ואם לכל ילד יש ייחוד משלו למה לדאוג?

87 עמודים, כריכה רכה.


מאמרים קשורים

Back to top button