ספרי רוחניות

ספר תפילת נשים

מערכת אלטרנטיבלי
תפילת נשים הוא הספר הראשון המכנס תפילות נשים יהודיות.
הספר תפילת נשים מבקש להחיות את תפילותיהן של תלמידות חכמים, של מנהיגות, של אמהות, של נשים; להשיב את תפילות הרגעים הקטנים, את התפילות לשלום הילד החולה, למתגייסים לצבא ולשלום בבית, את התפילות לשלבי ההריון והלידה, ולעת בישול הדיסה, את הפיוטים ואת היצירה של נשים לשלום, לגאולה ולשלמות העם היהודי וכמובן – את התפילות למציאת אהבה.

מאה השנים האחרונות איימו לקטוע את המעגל. סוד הפנייה האישית הנשית כמעט ואבד.
עליזה לביא יצאה למסע חוצה יבשות בעקבות כתבי-יד נדירים, אוספים פרטיים, מוזיאונים נשכחים, שחזור של שברי מילים וסיפורי חייהן של נשים יוצרות לאורך הדורות.

הספר תפילת נשים מביא את הפסיפס הנשי העשיר – בכתב ועל-פה – ממערב וממזרח שכמעט לא ניתן לו פרסום ולכן כמעט נשכח. סיפורי חייהן של הנשים היוצרות מלמד כוחן של נשים לעזור לנשים, על החיות הנשית וגם על שרידות.


עליזה לביא היא מרצה לתקשורת במחלקה למדעי המדינה באוניברסיטת בר- אילן. אשת טלויזיה- עורכת ומנחה תוכניות העוסקות בתרבות יהודית. מחקריה עוסקים במגדר, תקשורת ורב- תרבותיות. לביא מעורבת ביוזמות חברתיות לקידום מעמד האשה בישראל.

עליזה היא אם לילדים- שהרצון לקרב אותם לחוויה היהודית ולעורר בהם סקרנות, זהות ותחושת שייכות היה חלק חשוב בהחלטתה להוציא לאור ספר זה.

כריכה קשה, 310 עמודים


מאמרים קשורים

Back to top button