ספרי רוחניות

ספר קאמה סוטרה

מערכת אלטרנטיבלי
השם קאמה סוטרה הפך כמעט לשם מסחרי בכל הקשור לארוטיקה הודית ולארוטיקה בכלל. רבים שוכחים כי השם שימש לתיאור מאות רבות של כתבים שעסקו באמנות האהבה והמשגל בהודו.

ה"קאמה סוטרה" של וטסיאיאנה התפרסם במערב בזכות שתי סיבות טובות: זהו הנוסח הקליל והתכליתי ביותר מבין כל ספרי הארוטיקה ההינדית, ונוסח זה זכה לתרגום מעולה (אף כי לא מלא) של ריצארד ברטון.

הנוסח המובא כאן הינו תרגום מלא של ה"קאמה סוטרה" המלווה בהערות והארות רבות מספור.

בספרות של כל העמים ניתן למצוא מספר חיבורים העוסקים בעיקר בנושא האהבה. בכל מקום ניגשו לנושא בצורה שונה, ומנקודות מבט רבות. ספר זה מביא את התרגום המלא של מה שנחשב לספר האהבה האבסולוטי של הסיפרות הסנסקריטית, הוא "וטסיאיאנה קאמה סוטרה" או "הגיגים על אהבה" מאת וטסיאיאנה.

האדם, צריך להתמסר לדארמה, ארתא וקאמה, בזמנים שונים ובאופן כזה, שתהיה ביניהן הרמוניה ולא תהיה כל התנגשות. הוא צריך ללמוד בימי ילדותו, בנעוריו ובגיל העמידה עליו להתמסר לארתא ולקאמה, ובימי זקנתו עליו להתמסר לדארמה, ובכך לנסות להגיע למוקשא, כלומר שיחרור מגלגולים נוספים. אבל כיוון שהחיים הם כמות שהם, ואין בהם דבר ודאי, יתכן שהאדם יתמסר להן בתקופות שבהן הוא יכול לעשות כן. יש לציין עם זאת שעליו לנהל חיים של תלמיד דתי עד שהוא משלים את לימודיו.


דארמה- היא ציות לצווי השאסטרה או הצו הקדוש של ההינדים לעשות דברים מסוימים, כמו להקריב קורבנות, שבדרך כלל אינן נעשים משום שהם לא שייכים לעולם הזה, ואין להם כל השפעה נראית לעין; ואי עשיית דברים אחרים, כגון אכילת בשר, שלרוב נעשים משום שהם שייכים לעולם הזה, ותוצאות נראות לעין.

ארתא – היא רכישת האומנויות, האדמה, הזהב, הבקר, העושר, הכרכרות והידידים. היא, לאחר מכן, כוללת הגנה על מה שנרכש, והגדלת מה שמוגן.

קאמה – היא ההנאה מדברים מתאימים על פי חמשת החושים: של השמיעה, המישוש, הראיה, הטעם והריח, בסיוע המוח והנפש…

208 עמודים, כריכה רכה.


מאמרים קשורים

Back to top button