פנג שואי

כניסה לבית ברוח הפנג שואי

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, מורן מימון
בתורת הפנג שואי, מקבלת כניסת הבית חשיבות רבה, היות וזהו הפתח הראשי. הפנג שואי מתייחס להשפעה שיש לתנועת האנרגיה עלינו ואיך אנחנו יכולים להשתמש בה.

פנג שואי הינה תורה הבאה מסין העתיקה. במרכזה, חקר מערכת היחסים של האדם עם המרחב בו הוא חי. כאשר ישנם שלושה נתונים מרכזיים: האדם ומורכבות אישיותו, המרחב בו הוא חי – פנים הבית והנוף שסביבו ותקופות הזמן המשתנות.

המטרה של הפנג שואי היא להכיר את ההשפעה של נתונים אלה ולייצר סביבת מגורים מזינה בנתונים ואלמנטים חיוביים. אצל אדם המוזן נכון מסביבתו נראה מערכות יחסים מתפקדות, מצב כלכלי טוב ושיפור במצב הבריאותי. ניתן לומר שאלו הן מטרותיו של יעוץ פנג שואי.

הכניסה לבית
בתורת הפנג שואי, מקבלת כניסת הבית חשיבות רבה, היות וזהו הפתח הראשי. הפנג שואי מתייחס להשפעה שיש לתנועת האנרגיה עלינו ואיך אנחנו יכולים להשתמש בה.

ההמלצה לכניסה של בית היא שאנרגיה תעבור דרך שבילים מעוקלים, נוף יפה וצמחיה שופעת. חשוב ליצור אווירה פותחת, מרחיבה ומזמינה פנימה באזור הכניסה הראשית.

במידה וישנה חצר עם גדר, רצוי שהשביל המוביל אל דלת הבית יהיה מעוקל ולא ישר כסרגל, כך שהאנרגיה הנכנסת תזרום בנעימות אל הבית ולא כחץ מהיר. במידה והשביל אכן ישר, ניתן להניח עציצים עגולים לאורכו וכך תיווצר אשליה של עיקול. כמובן שניתן ליישם זאת גם בכניסה ראשית של בניין מגורים. כמו כן, מומלץ לא להשתמש בצמחייה קוצנית. במקרים של שימוש במטפסים, חשוב שהצמח לא יכסה לחלוטין את השער הראשי, שלא ייווצר מראה חשוך וסגור באזור השער.

חלל מחוץ לדלת
בחלל המיידי שמחוץ לדלת הבית נדאג שהמראה הכללי ישדר זרימה אל הבית ולא ההפך ונהפוך פינה זו למזמינה. ניתן לתלות תמונה יפה, שהציור בה פונה כלפי הדלת, עציץ עגול באחת הפינות, עם מובייל בפינה הנגדית או שטיח שתוחם את אזור הדלת. חשוב לזכור שעדיף באזור זה להשתמש בחפצים ללא פינות חדות, במידה וישנה פינה חדה מעצם העיצוב המקורי, עציץ שעליו נשפכים ומכסים את אותה פינה, ינטרל את השפעת החוד. רצוי שהדלת עצמה תהיה בעלת נוכחות ולא קטנה מדי ביחס לפרופורציות הבית (נכון יותר לבתים פרטיים). שלט כניסה על דלת הבית מומלץ ובמידה וישנו נוף לא יפה מול דלת הכניסה, לא מומלץ לשים מראה.

חלל הכניסה בתוך הבית
חלל הכניסה בתוך הבית אמור להוביל בנעימות אל פנים הבית ובפנג שואי ישנה המלצה ליצור אזור שייתן עצירה קלה בחלל זה ולכן מצד אחד לא ניצור חלל פתוח לחלוטין הנשפך אל הבית ומאידך, נמנע מלהניח חפצים מאוד כהים או כבדים ומגושמים באזור זה (כמו לדוגמא, ארון שחור גדול סגור). מה שכן, ניתן ליצור חציצה דרך קיר גבס, חצי קיר מאבנים שקופות. כמו כן, שימוש בתאורה של ספוט על אזור זה עוזרת ליצור תיחום. ובכל מצב, אין להניח מראה מול דלת הכניסה לבית.

מאמרים קשורים

Back to top button