אהבה רוחנית

אהבה ונפש תאומה

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, ד"ר חוה פרי PhD, C.H.T
אהבה של נשמות תאומות מכילה את כל המראות, הקולות, הריחות, הצלילים, הטעמים, הרגשות, והתבלינים שיוצרים זוגיות נפלאה.

צלצול הטלפון הקפיץ אותי ממקומי, לפתע חשתי שצלילו אחר, שונה, הרמתי את השפופרת, ורעד עבר בי למשמע קולך. הקול העיר בי נשכחות, ועורר בי זיכרונות. כה מרגש, נעים, ומוכר היה קולך, ותחושה מוזרה הציפה אותי.

היכן שמעתי קול זה בעבר?
האם זוהי אהבה מקול ראשון?
כיצד מתאהבים בקול?
הייתכן שזה קורה לי במציאות?
מוזר, מרגש, הזוי וקסום.

שוחחנו מספר דקות וקבענו להיפגש. היום המיוחל הגיע. כולי נרגשת ונסערת לפגישה. ראיתיך מרחוק כשאתה אוחז בורד בידך, לבי הקפיץ פעימה, הזמן עמד מלכת, ופעמוני רוח הדהדו במוחי. כל מה שרציתי היה לחבק אותך, ולהישאר לנצח בזרועותיך. המאבק בין ההיגיון והדמיון התחולל בעיצומו, אך אני במקום שמעבר לכל אלה. תוך שניות חזרתי להיות בת "טיפש עשרה", מאוהבת ומייחלת שתציע לי נישואין וכך נוכל להישאר ביחד לעד.


זה היה אחד הרגעים המרגשים ביותר בחיי, ופגישה קסומה זו נחרתה בזיכרוני ותישאר שם לאורך מסע החיים. מתוך הזיכרונות צץ והתנגן לו השיר:
"ללכת שבי אחריך"
לנשום את השמש הצורב
לחלום אותך מול שמיך
לכאוב אותך ושוב להתאהב"
(מילים: אהוד מנור-לחן: נורית הירש)

התחושה המוזרה והנפלאה הזאת של אהבה ממבט ראשון מתארת בוודאות אהבה מסיפור חיים אחר. האינטנסיביות והאינטימיות בקשר שכזה הינה מיידית, עוצמתית, וכמעט בלתי נשלטת. היא מתבססת על זיכרונות נשמתיים שמקורם בעבר ומסקנותיהם בהווה. זיכרונות אלה מהווים שיעורים בזמן ומופיעים לצורך של: למידה ריפוי, והתפתחות רוחנית.

מהי בעצם אותה אנרגיה קסומה שנקראת אהבה?
במיתולוגיה היוונית מציג אריסטופנאס את האדם כיצור בעל ארבע רגליים, ארבע ידיים, וראש אחד מחולק לשני פנים. העוצמות והיכולות הרבות של האדם מאיימות ומפחידות את האלים, וזאוס מוצא פתרון ומחלק אותם לשני חצאים. מעשה זה לדבריו יאפשר המשך קיום המין האנושי אך יחליש אותם וכך יישארו רבים יותר, ימשיכו להקריב קורבנות לאלים, ויחפשו כל חייהם את החצי השני שישלים אותם.

המדע מגדיר: רגש האהבה מסתכם בהתמכרות כימיקלית בין אנשים, הכימיקלים במוחנו אחראים להתאהבות.
האנתרופולוגים מסבירים שזו דרך לגלות ולזכור טקסים מתרבויות קודמות, אינסטינקטים, ודרכי תקשורת זוגיים.

הפסיכולוגים טוענים שהחוויה נובעת מהצורך של הילד להתחבר אל האהבה האימהית הראשונה והמושלמת, אהבת אם לילד. האם ממשיכה לאהוב את ילדיה גם לאחר שעזבו את ביתה, זוהי אהבה ללא תנאי.

ויקטור פרנקל מגדיר: "אהבה היא פן של תופעה אנושית וייחודית, והיא היכולת של האדם להתעלות מעבר לעצמו, ולהתכוונן למשהו מחוצה לו".
הפסיכולוג רוברט סטרנברג פיתח תיאוריה שנקראת משולש האהבה.

לאהבה זו שלשה מרכיבים:
אינטימיות: מכילה קירבה, ורצון להיחשף בפני האחר לגמרי
מחויבות: מכילה נאמנות, הרגשת חובה להישאר נאמן בקשר
תשוקה: משיכה פיזית וגופנית
לדבריו אהבה מיושמת מכילה את שלשת המרכיבים.

תומאס מור סופר ופילוסוף אמריקאי מסביר כיצד מתנהל קשר בין נשמות תאומות "התקשורת בזוגיות שכזו מתנהלת מתוך הנשמה ללא מאמצים יתרים, והקשר חשוב ומיוחד לנשמה".

מפגש בין שתי נשמות תאומות יכול להתרחש לראשונה בדמיון, בחלום, או במדיטציה. התהליך קורה עוד הרבה לפני הפגישה האמיתית במציאות הפיזית. התחושה המיידית שמתעוררת בפגישה היא של הכרות קודמת, התרגשות, התפעמות, ויחד עם זאת נינוחות. תחושות אלה נובעות מהזיכרונות החבויים בתת המודע של האוהבים. ההתאהבות המחודשת מזכירה קשר ישן- חדש בעל אנרגיה עוצמתית שסוחפת את האוהבים לגבהים ומקומות כמעט בלתי נשלטים על יד המוח החושב וההיגיון.

סערה עזה ומרגשת מתחוללת בלב האדם ובגופו, שאין בכוחן של מילים לתארה, ואין בכוחו של הגיון להסבירה. חשוב להבין שהקשר נולד מתוך החלטה נשמתית קודמת להיפגש מחדש לצורך של למידה, הגשמה אישית ושדרוג הזוגיות.


נפשות תאומות מתקשרות בשלשה רבדים: בגוף, בנפש, וברוח. לעיתים בצורה טלפאתית, השלמת משפטים, תחושה של נינוחים, ואהבה ללא תנאי. קיימת תחושה של אושר, שמחה ורצון להמשכיות.

קשר שכזה מתבסס על משיכה, אהבה תשוקה, וקבלה טוטלית של האחר.

קשר בין נשמות תאומות הינו ייחודי, איכותי אמיתי ונצחי.

לפיכך נשאלת השאלה: האם אהבה נשמתית ועוצמתית שכזאת יכולה לעמוד במבחן הזמן ובאתגרי החיים?
לעיתים כן ולעיתים היא מסתיימת בשיברון לב, ובתחושה של אובדן, ניפוץ חלום וזיכרון נשמתי.

בסיום קשר שכזה אדם נותר המום, נדהם, ומנסה להבין את הסיבות לסיום הקשר. יתרה מזאת מתעוררת השאלה: האם אהבה שכזאת תופיע בשנית אי עם בעתיד. הניתוק והפרידה מותירים תשוקה וגעגוע לאותה תחושת אהבה מסתורית ועמוקה. הזמן הוא זה שעושה חסד עם האדם הכואב והפגוע, ועוזר לאחות את השברים, ולשחרר את הגעגועים. אחרי תקופה בלתי מוגדרת של "אבל" מתחיל תהליך של התחדשות והחלמה. הצורך והרצון לאהוב ולהיות נאהבים שוב מעוררים את נשמת האדם לתקווה ומאפשרים לו לצאת למסע חיפושים למציאת זוגיות ואהבה חדשה. הלב מתעורר משנת החורף שלו אל אביב חדש של פריחות.

אהבה של נשמות תאומות מכילה את כל המראות, הקולות, הריחות, הצלילים, הטעמים, הרגשות, והתבלינים שיוצרים זוגיות נפלאה שמבוססת על תשוקה, חברות, ערכים משותפים, הבנה, הערכה, וכבוד הדדי. בעזרת החלטה, רצון ודמיון יש ביכולתו של כל אדם למגנט אל חייו אהבה נשמתית וקוסמית ולבנות בהווה זוגיות נפלאה פוריה ומפרה. זוהי זוגיות שבה כל אחד מבני הזוג חיי בשלום עם עצמו וביחד בונים מסלול של שלום ושלמות זוגית.

אני תפילה שכל אדם ימצא בחייו את נשמתו התאומה, יברך ויוקיר תודה על מתנה אוניברסלית מיוחדת במינה שנקראת זוגיות קוסמית מבורכת.
אמן, כן יהי רצון.


מאמרים קשורים

Back to top button