גוף ונפש

האיזון בין יצירה והוויה, יין ויאנג

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, אליאן פיצ'וטקה
מדיטציה כדרך למציאת השקט הפנימי ממלאת אותנו חיים ואנרגיה. בין הדרכים המדיטטיביות למציאת שקט פנימי דמיון מודרך יכול להיות דרך להתחבר להוויה.

מתי לאחרונה שאלתם את עצמכם: 
…האם אנו עושים מספיק ומגשימים מספיק בחיינו? 
…האם אנו עושים יותר מידי – עסוקים ומעסיקים את עצמנו מתוך פחד מפני שעמום?

…כשאנו מבקשים את השקט: האם אנו בעצם כופים על עצמנו מאבק כנגד המחשבות בשתיקה קודרת בניסיון "לעשות" מדיטציה, או שאנו נענים לצורך הפנימי בהפוגה והתמזגות בהוויה?

…כשאנו מבקשים להיות יצירתיים: האם הדחף ליצירתיות מאומץ ונובע מתוך פחד מפני הריקנות, או נובע מתוך גאות של אנרגיה בתוכנו המבקשת להתבטא?


ההוויה והיצירה יכולות להתמזג יחד בחיינו. הן אינן נפרדות או מנוגדות, כי אם משלימות זו את זו. התנועה בין ההוויה והיצירה היא טבעית ויוצרת את הזרימה, התנופה וההשתנות הטבעיות של הנשמה ושל כל מה שנוצר. ניתן למצוא את ההתחברות וההתעלות שיש ברגעי מדיטציה עמוקים גם תוך כדי תנועה ופעולה, להעצים ולמלא באור את כל פעולות היומיום בחיים. ניתן למצוא יצירתיות גם בתוך השקט והאין.

מדיטציה כדרך למציאת השקט הפנימי ממלאת אותנו חיים ואנרגיה ומאפשרת לנו להתגבר על קשיי היום-יום ודילמות במגוון תחומים. בין הדרכים המדיטטיביות למציאת שקט פנימי קיימים ההרפיה, השימוש בנשימות מודעות, היעזרות בהשמעת צליל עמוק ועוד. דמיון מודרך גם הוא יכול להיות דרך להתחבר להוויה. בעוד שישנם מסעות בדימיון מודרך המתאפיינים בדימויים מורכבים ורבים, כאשר אנו מבקשים ליצור שקט והתנקות פנימית, נבחר בדימיון מודרך "מינימליסטי" – כלומר כזה המכוון את ההכרה לדימויים אנרגטיים פשוטים המשקיטים אותה.


המדיטציה מעשירה ומחייה את מקור היצירתיות בתוכנו. היצירתיות טמונה בשקט כפי שהאור הלבן מגלם בתוכו את כל הצבעים. מתוך השקט המדיטטיבי עולה שוב ניצוץ הרצון לנוע, לרקוד וליצור… בסדנא חווייתית ניתן להתנסות בשקט ובשלווה דרך המדיטציה כמו גם בפתיחה מחדש של היצירתיות בתוכנו, דרך ריקוד, ציור וכתיבה אינטואיטיבית.

בואו למצוא את השלמות והאחדות בתוכנו, זו הייחודית לנו, בה המינון של היין והיאנג, היצירה וההוויה, נעימים ומהנים, וקיימים בתוכנו מתוך רצון ובחירה מלאים. במימד המוחלט מתוכו באנו ובו אנו מצויים, היש והאין מאוחדים בשלמות. על כן, גרעין השלמות הזה מצוי גם בתוכנו. אם אך ניתן לעצמנו להתחבר לטבענו הפנימי, הגרעין הפנימי הזה ינבוט ויפרח בתוכנו. השלמות ממנה באנו תלך ותחשוף את עצמה בתודעתנו ובלבנו. אמן.

מאת: אליאן פיצ'וטקה, מדריכה רוחנית, מתקשרת ומטפלת ברפואה משלימה, מחברת הספר "התמרה רוחנית".


מאמרים קשורים

Back to top button