הגשמה עצמית והעצמה

חוכמת היגואר! איך אנחנו יכולים להצליח יותר בחיים

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, אסתר רונאל
כיצד להיות אמיצים, ממוקדי מטרה ולהכניע את השדים הפנימיים?

היגואר, אחד מבעלי החיים היפים ביותר שקיימים בעולמינו, נחשב לטורף המוצלח ביותר. יש לו חוש ציד ואינטואיציה פנימית מפותחים מאוד. שתי תכונות המאפשרות לו לשמור על שקט ודממה וחשאיות מוחלטת גם כשהוא נמצא מטרים ספורים מטרפו… ורק בעיתוי המושלם הוא מתפרץ במלוא העוצמה ועט על המטרה שסומנה.

היגואר, עם כל העצמה האדירה המולדת והמיוחדת שבו, אינו רק טורף מוצלח ויפהפה, הוא גם נחשב לחיה שאחת מתכונות המפתח שלה, היא: היכולת להכניע את השדים הפנימיים, ולעטות עצמה בקלות!


יש הרואים בחוכמת היגואר, מקור ללמידה למין האנושי: להכנעת השדים הפנימיים, לפיתוח העצמה ושימוש בה, בצורה הנעלה הגבוהה והמיטיבה ביותר לטובת האנושות, לפיתוח חמלה ויושר אמיתיים, לפיתוח הסבלנות והסובלנות, לשקט, לפיתוח סוג חדש של שליטה, שהינו מעבר להבנה האנושית, לפיתוח האינטואיציה לדרגות חדשות, לחיוניות והתחדשות. אלא שבחברה המערבית, מלמדים אותנו לרוב, להתעלם מהאינטואיציה, המולדת והטבעית שלנו, כמו גם מהפוטנציאל האנרגטי המולד שלנו, ומציעים לנו להיות הגיוניים – רציונאליים. 

החברה המערבית פיתחה סגידה להגיון – לרציונאליזם, עד כדי הפיכתו למנגנון הגנה, הנמצא בשימוש עודף, בחיי היומיום של בני האדם. סגידה זו, יצרה התעלמות מהיכולות האינטואיטיביות – האינטואיציה הטבעית המולדת, כמו גם מרגשות ותחושות.



אין כל רע בהגיון! ישנם היבטים חיוביים להגיון והיבטים שליליים. ההיבטים החיוביים של ההיגיון, מאפשרים לנו הבנה של תהליכים, ואילו ההיבטים השליליים של ההיגיון: גורמים לתודעה שלנו לקיבוע, למחשבה מצומצמת ולהיצמדות לישן והמוכר, המטיל ספק בכל דבר חדש. על ההיגיון אמר הגאון, אלברט איינשטיין: "הגיון פשוט, הוא אותה שכבה של דעות קדומות שאנחנו רוכשים, לפני שאנחנו בני שש עשרה". האינטואיציה חשובה יותר, ממספר שנות הלימוד, מתעודות וניסיון, כמו גם הדמיון: דמיון חשוב יותר מידע; כי הידע מוגבל אך הדמיון חובק עולם.

שימוש עודף בהגיון וידע התעלמות מהיכולות האינטואיטיביות ופחד מכאוס, נובעים מהתוכנה הראשית ממנה מורכב האדם: האגו!!! המניפולאטור הגדול מכולם, השולט ללא הפסקה, בהתנהלות היומיומית שלנו, ונח רק כאשר אנו הופכים לצופים – מתבוננים.

האגו = הטייס האוטומטי מורכב מזיכרונות שחוזרים על עצמם ללא הרף, ומכתיבים ללא הפסקה, את ההתנהלות היומיומית שלנו, כמו גם את המודעות שלנו!


חשוב לציין, שלאגו שלנו, יש תפקיד חשוב ומשמעותי בחיינו, ובכל הקשור לנושא הבחירה החופשית, אחת המתנות המאפיינות את החיים בפלנטת ארץ. יחד עם זאת, יש לזכור שכולנו, ניחנו ביכולות אינטואיטיביות ובאינטואיציה כחלק מהפוטנציאל הטבעי, המולד. בין שהן גלויות או סמויות, יש לנו אפשרות לפתח אותן לרמה, שתפתח בפנינו ראייה רחבה וגישה חדשה לחיים, תוך התמודדות עם השדים הפנימיים, שדרוג העצמה בקלות, שחרור הצורך בחשיבות עצמית והתייחסות לאחרים בצדקנות. 

חכמת היגואר נובעת ישירות מהשימוש שהוא עושה בחושיו ובאינטואיציה המפותחת והייחודית לו. גם אנו בני האדם ניחנו באינטואיציה, וביכולת להיות הצופים – מתבוננים, לפני ולאחר שאנו עושים. יכולת זו של התבוננות כשלעצמה יוצרת תפיסת חיים חדשה. 

היופי שבפיתוח יכולת ההתבוננות והצפייה בעצמנו ובאחרים, הוא בהיותנו במקום שהינו מעבר לאשליית העצמי, מעבר להזדהות עם הטייס האוטומטי – האגו, מעבר לביקורתיות והשיפוטיות, מעבר לתפיסה המוכרת, המשוחדת העצמית חסרת החמלה. הלוקח אותנו אל מעבר לכוח המשיכה, ומסייע לנו לנסוק ולהתרומם לגבהים חדשים של הסתכלות והכלה.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על אסתר רונאל


מאמרים קשורים

Back to top button