מודעות והגשמה עצמית

ים של הזדמנויות מתוך הקשיים

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, חני יזרעאלי- נוי
מה המשמעות כשאומרים משבר מצמיח ? "אני יוצר את מציאות חיי?" אני?

מה המשמעות כשאומרים משבר מצמיח? "אני יוצר את מציאות חיי?" אני?
אנשים אומרים, אבל לא באמת מבינים את עומק המסר ואיך אפשר לשנות קודים אוטומטים מחשבתיים, שמשפיעים ומנהלים את המציאות שלנו.
בואו נלך אל המוח, מחשב –על חכם, שנדמה אותו לתוכנת מחשב שצורבת הכל במוח המודע, על דיסק. על הדיסק נרשמים כל הזכרונות, תמונות, טראומות, מצבים וסיטואציות של מצבי חיים, שנשמרים במוחנו ומתורגמים לרגשות, אמונות והתנהגויות. החלק המרבי של הזכרונות עובר למוח הלא מודע ושוקע שם ובעת הצורך ישלף המידע.
התוכנה מחולקת לשניים –החלק הרציונלי, אוטומטי שמשדר את השכל, והחלק הרגשי האינטואיטיבי שמשדר את הרגש.


האירועים בחיינו יוצרים רגשות ואיך פעלנו בהם . ההתנסות הזו נרשמת במערכת הרגשית ורובה מודחקת. כל זכרון, טראומה, רגש קשה, מועבר לחוזה לא מודע עם עצמנו שנרשם בתוכנה .

משפט, חוויה, סיטואציה מדליקים בנו ראקציה רגשית שמפעילה את התוכנה, שם מתבצע חיפוש במאגרי הזכרון לתגובה רגשית שנצרבה שם. רגש כמו כאב, תסכול, פחד, (שמהווים דפוסים נפשיים קבועים) מביא את המחשבה ואת ההתנהגות שיוצרת את המציאות בה אנו חיים.

הכל מתחיל במחשבה, שמפעילה את הרגש, שמפעיל את ההתנהגות. ההתנהגות מממשת את תפיסת העולם שלנו.

תפיסת העולם שלנו התפתחה כתוצאה מהאינטראקציה של הילד/ה שהיינו, עם דמויות משמעותיות בחיינו ומהיחסים שבין הדמויות האלה עם עצמן. מערכות יחסים אלה עוברות הפנמה, עיבוד, הדחקה, חוזים לא מודעים, אל נפשו של הילד ומשפיעות על התהליך של תפיסת העולם שלו, שלנו.

כששמור במוח המודע כעס, רוגז, פחד, ספק, כל מה שקורה לנו בחיים משדר זאת והמחשבות באוירה זו הן "אני לא שוה", "לא מוצלח", "לא אהוב". משפטים כמו :"איזה מזל רע יש לי" או תמיד זה קורה לי" מסתירות מתחתן תבניות חשיבה שליליות ששתולות במוח הלא מודע, בחוזה הלא מודע, שחתמנו עם עצמנו ומנהלות את ההתנהגות וכמובן את מה שמתרחש במציאות.

כל מחשבה שיש לנו מקרינה על הסביבה ויוצרת תהודה, תדרים. מה שאנו חושבים מוקרן החוצה ומפעיל את אותם תדרים (מחשבות) אצל זולתנו ואנו מושכים אנשים שמקרינים את אותו תדר וכך אנו רואים את עצמנו. וליד מי נעים יותר להיות –אדם כועס, ביקורתי, או אדם נעים מחייך שמדבר אהבה? ומה זה אומר עלינו?


אז איך עושים את השינוי?

איך נותנים לעצמנו הזדמנות שניה ושלישית סוף סוף לנוע?
המהפך יתחיל בהבנה שיש שוב הזדמנות לשינוי מתוך הקושי שחווים במציאות.
קבלת החלטה והסכמה – איך נשמעות המחשבות שלנו, איך נראית ההתנהגות שלנו וקבלת ההחלטה שהגענו לקו האדום, זהו, מה שהיה לא יהיה, ואנו מסכימים לכך!
השלב הבא – לקיחת אחראיות ושינוי אמיתי בהלך המחשבתי, בשינוי התוכנה, בהחלפת המחשבה. בהמרת התבניות השליליות בחיוביות.
העבודה היא בעיקר, לעלות תכנים מהמוח הלא מודע ובהתרת החוזים הלא מודעים שחתמנו אי שם בעבר עם עצמנו .
להסתכל בעינים חדשות עלינו, לעצור את האוטומט ולהאזין למה שאנו מדברים, חושבים, לתת עוד הזדמנות לעצמנו בשיפור ההקשבה העצמית והתקשורת עם הזולת.
שלב הבא- הבנת הכח העצום שיש למחשבה לשנות את חיינו. אנו מרשים לעצמנו לקבל את מה שאנו מאמינים שמגיע לנו. ככל שנאמין שאנו ראויים ומגיע לנו יותר זה יקרה וכמובן ההיפך.
ואז מגיעה התכנות מחדש של המוח במקום לראות את הרע בכל מה שעושים, או באדם אחר– למצוא רק את הטוב והחיובי. במקום לבקר ולהאשים את עצמנו – לסלוח בלב שלם, לאהוב, לעודד ולהלל את כל מה שאנו עושים.
לבקש לנו אהבה שגשוג, שפע בריאות כל שניה, כל דקה, כל שעה, כל היום, כל השנה!!
להתיר ענינים לא סגורים מעבר, לפתור סופית מערכת יחסים שרגשית לא נסגרו.
הדבר דורש תרגול ועוד תרגול, הקנית הרגלים חדשים למוח, עזיבה פסיכולוגית של העבר ושחרור תלות רגשית ממעגלי הסבל החוזרים במערכת היחסים.

אפשר לעשות זאת בעזרת ספרים, קבוצת מודעות או טיפול אישי.
ורק לדעת כשאנו כועסים ושלילים אנו מושכים שליליות לחיינו כשאנו אוהבים וחיוביים אנו מושכים אהבה וחיוביות לחיינו.


מאמרים קשורים

Back to top button