מודעות והגשמה עצמית

תרופת התשוקה הטבעית

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, ד"ר פינקי פיינשטיין
התשוקה הטבעית היא תחושה שמכילה בתוכה פוטנציאל לכוח רב, אנרגיית הפעלה משמעותית.

התשוקה הטבעית היא תחושה שמכילה בתוכה פוטנציאל לכוח רב, אנרגיית הפעלה משמעותית. בדומה לשאר התרופות הפסיכו קריאטיביות גם התשוקה הטבעית פועלת לפי מספר עקרונות שיש לשוב ולהסביר אותם, על מנת לעודד את הפנמת המידע והדרך לנצל את המיטב מהתרופות האלה. 
 
עקרונות שיש לשים עליהם דגש:
 התכונה שהתרופה מייצגת (במקרה הזה – תשוקה) מוכרחה להתבטא באופן כזה או אחר בחיי היום יום של האדם. לא ניתן להחליט שמדכאים את ביטוי התכונה הזו מכיוון שהאנרגיה הטמונה בו חייבת לנוע לעבר ביטוי מסוים. אם התכונה הזו לא תקבל במה חיובית ונאותה לביטויה היא עלולה למצוא לעצמה דרכי ביטוי אחרות, פחות רצויות, שיגרמו לאדם יותר עוגמת נפש מאשר ערך מיטיב. למשל – אדם שלא יקשיב לתשוקות הטבעיות שלו, לא ינצל אותן ולא יממש את הכוח הטמון בהן ימצא את עצמו נמשך למימוש תשוקות "ירודות", כאלה שבסופו של דבר יזיקו לו ויכאיבו לו, כאלה שעלולות לגרום לו להתמכר ולא לצמוח. האדם מוכרח לתת את דעתו לתופעת התשוקה ולמצוא את החלק החיובי והיצירתי בה. אם יתעלם ממנה יחווה במהרה את מה שקורה. אין ואקום ואין אפשרות לחיות "ללא תשוקה". יש אפשרות אבל אז המחיר יהיה דיכאון או התמכרויות לתשוקות לא מיטיבות.


התכונה שמייצגת התרופה היא תכונה מולדת, אחת מתכונות רבות שמכיל האדם כשהוא מגיע לעולם. תכונה זו ישנה ומוכנה להפעלה. אין צורך לפנים אותה מחדש. יש צורך, אם כבר, להפעיל אותה מחדש ולתת לה במה רחבה ככל האפשר. ההכרה בדבר ה"טבעיות" של התכונה עשויה לחולל שינויים חיוביים מפליגים בחיי האדם. יש בך, יש בי, יש בכולנו – תשוקה טבעית. התשוקה הזו היא סם חיים נהדר שמי שצורך אותו כמעט ולא יזדקק לשום סם אחר. זה אמנם טבעי, זה אמנם מולד אבל ללא שימוש מתאים, כפי שהוזכר לעיל, הדבר הטבעי הזה משנה את צורתו ואף עלול להפוך למפלצתי. 
 
התשוקה הטבעית היא כוח שבוקע מבפנים והוא בולט בקרב אנשים שמאוזנים בנפשם ושפעילים מבחינת הגשמת היצירתיות שלהם. התשוקה הטבעית היא גם אחד המרכיבים שיכולים לקדם את האדם לעבר מצב בו הוא מתנהג באופן הזה, כשהוא פועל יותר לעבר מימוש עצמי וביטוי הייחודיות שלו. 
 
פעמים רבות התשוקה הטבעית אינה מורגשת, בעיקר כשמתמכרים יתר על המידה לתשוקות מזיקות. במצב הזה מתחיל להיווצר מיתוס שלילי לגבי מושג התשוקה. האדם מזהה שהתשוקות שלו אינן מיטיבות עמו ואף ממכרות. התשוקה הטבעית כלל לא ממכרת וכלל לא מזיקה, להיפך.
 
אם תקדיש כל יום חמש דקות להשלמה חוזרת של המשפט "מאד מתחשק לי", 12 פעמים רצוף, תוכל לגלות אוצרות כבירים של הכוונה ושל הדרכה לגבי הצעד בא והנכון שלך. התשוקה הטבעית אמורה להיות מורגשת עם התלהבות בצדה, עם סקרנות והתרגשות לקראת הבאות. התשוקה הטבעית מעניקה לאדם כוח ופותחת לו דלתות לעבר צורות אחרות של תשוקה טבעית. ברגע שהאדם מעז ומגשים תשוקה טבעית אחת הוא יכול לראות כיצד קל לו יותר ויותר "לצלול" עמוק יותר לעבר הגרעין היצירתי שלו. הוא יוכל לעשות כן ברגע שהתשוקה הטבעית מקבלת לגיטימציה ומופעלת יותר ויותר.
 
כן, זה מפחיד. זה פעמים רבות מפחיד לעשות את הדבר הנכון, הפשוט והבריא יותר. זה יכול להפחיד לנוע לעבר התשוקה ולממש אותה. לפעמים, באופן פרדוכסלי ומצער האדם יכול ביתר קלות לממש תשוקות ירודות וממכרות שלו למרות שהן תסבנה לו בסופו של דבר בעיקר קושי וכאב. למה זה מפחיד? אני מציע לך לקרא קצת יותר במה שכתוב במאמר הקודם לגבי הדרמה המתרחשת מאחורי הקלעים של נפש האדם. בתמציתיות רק אזכיר לך שמדובר במאבק המתנהל בין הביקורת העצמית של האדם, המנסה לבלום את ביטויו החופשי של הגרעין היצירתי באדם, לבין הכוח הטבעי שבוקע ממנו ושמבקש בכל עת מימוש והגשמה. הביקורת העצמית היא אותו מרכיב באדם שגורם לו לחשוש מביטוי התשוקה הטבעית שלו. זו הביקורת העצמית שמנסה לשכנע את האדם שזה מסוכן לבטא תשוקה ואף לממש את האדם. זו הביקורת העצמית שמנסה להותיר את האדם קטן יותר ופחות מחובר לכוח היצירתי הטבעי שלו. זו הביקורת העצמית שמבינה שביטוי מלא של התשוקה הטבעית פירושו אבדן ההתייחסות לביקורת העצמית ולתפקידה המסורתי.
 
אני מציע לך להתייחס בכובד ראש לתשוקה הטבעית שלך. אני מציע לך לצאת מנקודת הנחה שהתשוקה הטבעית שלך מבקשת ביטוי רחב ושביכולתך להעניק לה את זה, די בקלות. אני מציע לך לזכור ולהזכיר לעצמך – קיימת בכל עת ביקורת עצמית שמנסה לשכנע אותך שלא ללכת רחוק מדי, נעים מדי או גדול מדי. התשוקה הטבעית מייצגת כוח עם "גודל" תשוקה זה "הרבה" רצון, תשוקה זה "הרבה" חשק. תשוקה זה "הרבה" בכלל. אין אפשרות לחיות חיים בריאים מבלי להאזין לתשוקה הטבעית ומבלי לתת לה מקום משמעותי בחיי היום יום. 
 
התשוקה הטבעית המדוברת כאן אינה קשורה באופן ישיר לתשוקה מינית חייתית, למשל, אלא דווקא לתשוקה מינית שיש בה התעלות ורצון לאיחוד של אהבה. התשוקה הטבעית יכולה להיות גם כלפי אוכל, לא דרך הרצון החייתי "לטרוף" אלא דרך התשוקה האנושית הגבוהה לתענוג חושי. התשוקה הטבעית מובילה את האדם למקומות היותר גבוהים שלו ואין דרך לצמוח ולהתפתח בלעדיה. 
 
פעמים רבות אנחנו מתעלמים או נוקטים במדיניות של זלזול בתשוקות הטבעיות שלנו. אולי אנחנו חושבים שזה "ילדותי מדיי", אולי אנחנו חושבים ש"אין לנו זמן לזה", אולי אנחנו חושבים שזה "לא כל כך חשוב", אולי אנחנו חושבים שזה יכול לחכות, אולי אנחנו חושבים שזה לא מוסרי, חצוף ואולי אף טיפשי. כל אלה מעלליה של הביקורת העצמית שמחפשת (ומוצאת) בכל רגע דרכים מפותלות להרחיק אותנו מהגרעין היצירתי שלנו.


מה מתחשק לך כרגע? מה התחשק לך אתמול? איזה חשק עמום מסתובב בבטן כבר כמה זמן ואינך מוצא לו ביטוי נאות? מה נדרש ממך כדי לצאת מהמעגל הזה, לפתוח את הסתימות, להשתחרר מהתקיעות ולתת לתשוקה הטבעית שלך לפרוץ החוצה?
 
לתשומת לבך, מכיוון שמדובר במרכיב טבעי אפשר בהחלט לייחס לו יכולת של "תפקוד אוטונומי". כלומר – זו דרך הטבע ולטבע יש דרך פעולה משלו, אם לא מפריעים לו. האנטיתזה של פעולת הדרך הטבעית והבריאה של הטבע תהיה תמיד "אוטונומיה של מחלה". גם זה יפעל באופן טבעי. במילים אחרות – אם תיתן לתשוקה הטבעית שלך את המקום הראוי ואת תשומת הלב, היא תחזיר לך בשפע על ידי ניהול אוטונומי מצדה, של שגרת חייך. ככל שתפעל יותר בהתאם לתשוקה הטבעית שלך כך היא תפעיל אותך יותר ותוליך אותך יותר. ככל שתתרחק ממנה תפעיל אותך תמונת הראי שלה.

אסיים בתזכורת לתרופת הפלא החשובה והלא כל כך ברורה. אהבה עצמית. ככל שתתרגל אהבה עצמית כך תוכל ביתר קלות וביתר אומץ להתחבר לתשוקה הטבעית שלך ולהבדיל אותה מתשוקה שמוליכה לנזק ולהתמכרות. ככל שאדם אוהב את עצמו יותר כך הוא דורש לחייו יותר דברים טובים. ככל שאדם אוהב את עצמו יותר כך הוא מבקש יותר גמילה מההתמכרויות שלו ומהבעיות שלו, כך הוא מבקש להכיר את התשוקה הטבעית שלו וכך הוא לומד כיצד לממש אותה ביתר קלות.
 
תשוקה טבעית קיימת בשפע והיא רק גדלה ככל שמבטאים אותה .אל תחשוש לנצל אותה במלואה כי היא פועלת מתוך עיקרון של כדור שלג שרק הולך וגדל עם תנועתו. כאן יש סוג של חוק אחר שאינו מדבר על "שימור אנרגיה" אלא דווקא על הגברת אנרגיה תוך מעברים מפעם לפעם למצב מאוזן חדש שיש בו יותר אפשרויות ופחות מגבלות. אז קדימה. תשוקה טבעית היא שלנו, זה בא מאלוהים וזה מוביל אל החלקים הגבוהים ביותר שבאדם. עשה דברים עם יותר תשוקה, חשוב עם תשוקה, החלט מתוך תשוקה והתרחק ככל יכולתך מכל הדברים בחיים שהם נעדרי תשוקה ולא נראה שהמצב הזה הולך להשתנות עמם.


מאמרים קשורים

Back to top button