מודעות והגשמה עצמית

הערכה עצמית

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, אורפז ליאורה
הידיעה וההכרה של האדם את עצמו מסייעת להעצמה אישית תוך התעוררות סיפוק מהתוצאות הגורמים להמשיך לנוע באותו כיוון.

אדם המכיר ויודע ביכולת וכישרון ייחודי הטמון ובו הוא טוב במיוחד מבין במהרה כי יש לו את הטאץ' לכך, היכולת לגעת ברגישות עד הפרטים הקטנים תעודד את הכוחות והאומץ להתמיד ולפעול בכיוון הנכון לו באופן אישי. זה שביכולתו לבחור עד כמה שניתן, במדויק בתחומי עניין בו הוא טוב, יידע שגם תוצאות עיסוקו בתחום ייצאו תמיד לזכותו והערכתו בפני עצמו ובפני אחרים.

הידיעה וההכרה של האדם את עצמו מסייעת להעצמה אישית תוך התעוררות סיפוק מהתוצאות הגורמים להמשיך לנוע באותו כיוון. ככל שישנה התמדה בדרך הייחודית, קילוף המיותר, מתרחש מעצמו וחידוד אותה יכולת, כשהתוצאה המתקבלת הינה מלוטשת היטב, בדרך זו מעלים למודעות האישית את סך היכולות ואלה מגבירים הערכה עצמית בפני עצמנו ובפני אחרים תוך הישארות בענווה מבלי הצורך בהתרברבות בייחודיות.


לרוב מתרחש תהליך מעניין שתחום בו אנו טובים ומצליחים כך גם אנו נמשכים אליו יותר אך לעיתים נוצרים מצבים בהם הכישרון האישי כל כך ברור מאליו עד כי הוא זניח ומנגד נלחמים בתחום אחר שאינו תואם לכישורים האישיים, זה האחרון עלול בנוסף להערמת קשיים להביא גם לידי תסכול ואכזבה מעצמנו. לכן, חשוב מאוד שכל אדם יעצור מדי פעם את מרוץ החיים שלו ויבצע התבוננות אחורה על תקופת חיים מסוימת, תהליך התבוננות יסייע למצוא בתוכו את אותן נקודות מיוחדות בו כשאותן בהמשך יוכל לפתח ולקדם בהתאם למטרה שמציב לעצמו כשאלה יסייעו לצמיחה אישית.

כשמדובר באותן יכולות מסוימים בהם ישנה נגיעה מיוחדת המביאה להצלחה אישית או קולקטיבית אין הכוונה לאירוע, אלא מדובר במיקוד לאותה יכולת ספציפית שעמדה מאחורי אותה הגדרת הצלחה. חשוב לציין שהאירוע כולו חשוב אך הצורך בזיהוי יכולות וכישורים טבעיים או נרכשים, מצריך בצלילה עמוק פנימה אל תוכנו ונבירה עמוקה מעבר לחומר ולעשייה עצמה, זוהי נקודת זמן של התרגשות וחיוך פנימי המציינת יכולת וכישרון אישי.

זיהוי כישרון אישי
מאחורי כל הצלחה עומד כישרון ויכולת אישית ספציפית זוהי אותה יכולת שיש לאתרה, לעיתים יכולת זו תסייע לראות סופו של תהליך ולעיתים היא משתחררת מעצמה בתחושת ריחוף מעלה, תחושות ורגשות אלה מאפשרות לנו להניח בצד את ההחלטה הרציונאלית ולחוש אמוציונאלית את הדרך להוציא מסך המתרחש את התוצאה הנכונה ביותר.

זיהוי אותה תחושה תיצור זרימה אנרגטית תואמת לכל מי ומה שנמצא בסביבת ההתרחשות בשילוב ספונטני שאינו מוגדר מראש ורק מדי פעם תתקיים עצירה לשיקול דעת. ההרגשה של תחושות הקלילות, ריכוז וזרימה אינן יוצרות סטרס אלא מגבירות את תחושת הנינוחות והשלווה כשהן אינן מלוות במאמץ או צורך בשימוש בכוחות מיוחדים. בדרך כלל, הסביבה קולטת זרימה אנרגטית זו וחשה באותה נינוחות כשמכאן התוצאה המתקבלת היא הטובה ביותר וזוהי נקודת השיא.


זיהוי יכולות וכישורים בנו אינם דורשים מאמץ מיוחד, הם למעשה נמצאים כחלק אינטגראלי מאיתנו, הם שם בתוכנו וכל שיש הוא לעצור ולהעלותם למודע, להציפם מעלה ובעזרתם ניתן לעצב חיינו בשילוב תחושת הסיפוק.

בכל אדם ישנה הייחודיות שלו, הכישורים הספציפיים התואמים אותו ואין שניים עם אותם יכולות וכישורים ובהחלט שאין גם אותה רמת יכולות וכישורים זהה בין אדם למשנהו. כל שעלינו הוא לדעת לזהות כישרונות ויכולת אישיות שהגענו איתם לעולם ומהווים כלי ייחודי לנו ועלינו נשאר רק להתחיל לעשות בהם שימוש בחיי היומיום.

תיאור התחושה המלווה בגילוי וזיהוי תכונות וכישורים אישיים לרוב תהיה בפשטות ועד כמה שננסה להזדהות עם אותו אדם, לא נוכל כי הרגשות והתחושות הן סובייקטיביות ואישיות לגמרי ואינן ניתנות להעברה מאדם אחד למשנהו, כשלכך מצטרפת דרך מחשבתית ייחודית לאדם, כשניתן להעביר רק את הלך הרוח של המחשבה.

הכרת עצמנו באופן ברור ומוגדר לנו בפני עצמנו תסייע לנו לגייס את כל המשאבים האישיים הטמונים בנו וכל שעלינו נשאר הוא רק להיות ערים לנוכחותם בתוכנו ולנוע איתם בשלווה והם אלה שיבטאו את הערכה העצמית שלנו כלפי עצמנו.


מאמרים קשורים

Back to top button