מודעות והגשמה עצמית

משתחררים מרגשות אשמה

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, מרגלית זהר אילון
כל רגש הוא אנרגיה וכל מחשבה הינה אנרגיה, מייצגת האשמה אנרגיה של אש. המילה אשמה עצמה רומזת: אש- מ- ה'. כלומר זו אנרגית-אש שניתנה לאדם מאת הבורא למטרה מסוימת.

אשמה  =  אש מ- ה'
מתוך ההנחה הבסיסית הרווחת בריפוי אנרגטי, כי כל רגש הוא אנרגיה וכל מחשבה הינה אנרגיה, מייצגת האשמה אנרגיה של אש. המילה אשמה עצמה רומזת: אש- מ- ה'. כלומר זו אנרגית-אש שניתנה לאדם מאת הבורא למטרה מסוימת. כיוון שמדובר באנרגיה חמה ושורפת, היא מכניסה את האדם למצוקה מאכלת, והוא נדחף לעשות משהו על מנת למצוא מוצא ולהשיג שחרור והקלה מן המצוקה ולשפר את מצבו.

הווה אומר שלרגשי האשמה יש תפקיד חשוב ומרכזי במערכת האנושית, והוא לעורר את האדם לעשות עבודה פנימית מסוימת עם עצמו. ככל שרגשי האשמה גדולים יותר, רבים יותר ומשמעותיים יותר, הם אמורים לדחוק באדם ביתר שאת לקראת אותה עבודה פנימית מסוימת שעליו לעשות. אין כוונת הבריאה שהאדם יישאר תקוע כל ימיו ברגשי אשמה ויתייסר בהם, אלא שישתמש בהם כמנוף שיביא אותו למקום אחר.


נוכל להבין זאת טוב יותר בצפייה בשיגור חללית למסע אל החלל: לקראת שיגור החללית אנו רואים את ההצתה עם הספירה לאחור. להבות אש עצומות פורצות מתוך מנועי החללית ומעניקות לה את כוח העילוי והדחף לצאת לדרכה, להמריא ולהתגבר על כוח המשיכה של כדור הארץ. אך לאחר מספר דקות כשהחללית כבר בדרכה החוצה מהאטמוספרה, כבר אין צורך במיכלי הדלק והמנועים, והם נפרדים מגוף החללית ומושלכים מטה אל האוקיינוס. מחוץ לאטמוספרה נעה החללית בכוח האינרציה, והאסטרונאוטים מתפנים לביצוע עבודתם.

אנו צריכים להבין כי רגשי האשמה הם המנועים, ואנרגית האשמה הינה הדלק המניע אותנו לצאת למסע של עבודה עצמית, אך ברגע שכבר התחלנו במסע כבר אין לנו צורך לא באנרגית האשמה ולא ברגשי האשמה. הם נעשים מיותרים ואפילו מסוכנים להמשך המסע. באמירה פשטנית ניתן לומר כי מדובר בתהליך, בו צריך האדם ללמוד לשחרר אשמה ובו בזמן ללמוד לקחת אחריות. זהו תהליך של צמיחה והתבגרות. הוא צריך לנצל את רגש האשמה שלו כקרש קפיצה לקראת הבנה פנימית גדולה יותר, ללמוד לשחרר אותו ולהמירו בלקיחת אחריות.

אם האדם אינו עושה את העבודה ואינו משחרר את רגשי האשמה שלו בתהליך שהוא צריך לעשות, הוא נתקע עימם והם עוצרים בעדו מלהתקדם, חונקים אותו, מקרקעים אותו ואף מחלים אותו. רגשי אשמה הם בבחינת מותרות שאיננו יכולים להרשות לעצמנו.


אך גם בבואנו לשחרר אשמה, אנו עלולים למצוא את עצמנו במלכוד, כי לעתים קרובות כשאנחנו באים לשחרר רגשי אשמה, יש לנו רגשי אשמה על כך שאנחנו עומדים לשחרר אותם. זה סוג של רקורסיה רגשית שאנו עלולים למצוא את עצמנו כלואים בתוכה עד קץ הימים, אלא אם כן נפעל לשבירת מעגל הקסמים האכזרי הזה וניחלץ ממנו. על כן נכון יהיה לומר כי:

אשמה היא משהו שאנחנו צריכים ללמוד לשחרר- בלי רגשי אשמה!!!

אנרגיה של אשמה הנאגרת בעצמות מביאה לידי מחלה וכאבים בעצמות, אנרגיה של אשמה הנאגרת בלב גורמת למחלת לב, אנרגיה של אשמה הנאגרת בכליות יכולה לגרום אפילו ליצירת אבנים וכמובן גם לבעיות אחרות. אם נבין את הקשר הישיר שבין אנרגית אשמה שבנו לבין המחלות והבעיות שלנו, נוכל ביתר קלות לבחור לשחרר אותה ולנקות את גופנו ממנה.

מתוך הספר "ריפוי אשמה ונשמה"


מאמרים קשורים

Back to top button