פירוש חלומות

למידה רוחנית באמצעות חלומות

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, דפנה ביסמוט
למידה רוחנית הינה עבודה מודעות אשר מאפשרת לאדם לתקן מידות בהתנהגותו ובהתנהלותו היומיומית, ללמוד לשלוט על הצדדים הלא רצוניים והלא מודעים בתוכו.

למידה והתפתחות רוחנית מתאימה וישימה לכל אחד ולאו דווקא למיעוט אנשים בעלי יכולות מיוחדות. העניין עד כמה אנו מסוגלים להיות מודעים לחלקים סמויים בתוכנו. למידה רוחנית הינה עבודה מודעות אשר מאפשרת לאדם לתקן מידות בהתנהגותו ובהתנהלותו היומיומית, ללמוד לשלוט על הצדדים הלא רצוניים והלא מודעים בתוכו. רבים מהאנשים מפתחים חוש על חושי ,תקשור וריפוי רוחני באמצעות למידת מודעות עצמית. אנשים אלו באמצעות למידה מודעת משנים את ייעודם בחיים והופכים להיות מרפאים, מתקשרים, מורים רוחניים.

מוכנות נפשית ללמידה רוחנית שמשתקפת בחלימה הנה לעיתים זרז לתהליך או מעין התווית דרך העתיד לחולם. גם תחילת דרכי הרוחנית החלה בחלומות שבהם הודרכתי לגבי תהליכים שיתרחשו בעתיד, חוויתי מפגשים עם נפטרים שמרביתם היו רבנים שברכו ולימדו אותי. כבר בילדותי היו לי יכולות שהיום אני מודעות לרוחניות אבל החלימה עזרה לי להתפתח באופן טבעי ולקבל את מה שחוויתי בחלימה ולאחריה.

כבר לאורך 2 עשורים קיים תהליך של שינוי שרבים רוצים להעמיק את המודעות העצמית והיום אנו עדים לדרישת הולכת וגוברת בלמידה מודעת, בחשיבה חיובית ובדמיון מודרך.
להלן חלומות שמתארים למידה מודעת ותהליך רוחני.


תחילתו של תהליך רוחני בחלימה
תחילתו של תהליך המודעות מתאפיין בהתמודדות החולם בחוויית היציאה מהגוף ובתחושות של ידיעה מוקדמת להתרחשויות עתידות. ישנם כאלו שחווים את תחילת התהליך כפחד בגלל חוסר הידיעה לגבי התהליך אולם ברגע שהם מבינים מהו התהליך הלמידה נעשית קלה יותר ומובנת. 

חלום – "בעלי חולם בשכיחות חלום מפחיד שרוח רפאים חודרת לגופו ומנסה לקחת אותו ובחלום אחר היא מנסה לחנוק אותו והוא חש זאת ממש במציאות ולא בחלום הוא זועק בחלום לעזרתי אך אני לא עונה לו, הוא מנסה להוציא קול מגרונו אך מתקשה הוא רואה אותי בחלום ישנה לצידו אך הוא לא מצליח לתקשר איתי כל זאת עד שהוא מתעורר בפחד נוראי מהחלום"

פרוש – החולם אינו מודע למשמעות המודעות העצמית אך חווה אותה בחלימה מאחר והנשמה שלו מכילה את הידע המתאים. הפער בין מה שהנפש מכירה לבין מה שהנשמה מכירה הוא גדול לכן נוצרות החוויות של החנק והפחד ממוות. המסר בחלום שבעלך יגיע לשלב שבו עליו יהיה להתמודד עם תהליך למידה מודעת על מנת לצמצם פערים בין הנפש לנשמה. מניסיוני לאחר שהפערים נעלמים האדם ממשיך בלמידה רוחנית לתקשור וריפוי רוחני.

חלום על הכרת העץ הנשמתי 
בעבודה מודעת שאני מעבירה התלמיד מתמודד עם נשמתו על מנת להגיע לשורש הנשמה. בשורש הנשמה התלמיד חווה את התיקונים הקרמתים שהנשמה עברה בגלגוליה הקודמים ואת יעודה בחיים הנוכחיים. היכולת להתחבר לשורש הנשמה ולתיקוניה מעלה את יכולותיו הרוחניות של התלמיד ומחברו לייעודו בחיים הללו.

חלום – "חלמתי שאני נמצאת במסלול של טיול יחד עם המורה למודעות ומגיעים למקום שיש בו עצים מיוחדים וגדולים והגזע שלהם מתפצל  מעלה מעלה. לעצים יש פירות בצבע צהוב חרדל. שמו של העץ הוא עץ גויאבות אבל לא העץ הרגיל שאנחנו מכירים והפרי הוא הרבה יותר גדול מהרגיל .אני טועמת ממנו ומרגישה את טעמו המיוחד וחושבת לשתול לי בגינה כזה עץ. בחלום אומרים לי שצריך שטח גדול בגלל הגובה שהעץ אמור לצמוח"

פרוש – החולמת נמצאת בתהליך של למידת מודעות. הלמידה היא מעין מסלולים שבכל מסלול התלמיד חווה התמודדות שמעלה את המודעות שלו לחלקים סמויים בתוכו ושיא הלמידה היא היכולת להכיר את שורש הנשמה. החולמת חווה את המפגש עם העץ המיוחד שטעמו לא מוכר לה עדין. העץ הוא ביטוי לנשמתה הגדולה שמכילה בתוכה את נשמתה העכשווית. הפרי מכיל בתוכו גרעינים רבים כפי ששורש הנשמה מכיל וכל גרעין הינו פרק חיים אחר מתקופה אחרת שבו נרכשה למידה ותיקון והכל מאוגד בעץ עצמו. החולמת מבינה שלא ניתן "להוריד" את העץ לעולם הזה כי מקומו הנו רק בעולם הנשמות.

חלום על הדרכה רוחנית
בתהליך הלמידה מלבד המורה הרוחני שמלמד, מנחה ומכוון את התלמיד לעומקים שבנשמתו לתלמיד קיימת הדרכה נוספת באמצעות נשמה שמלווה אותו מרגע לידתנו. ההדרכה הרוחנית המדריך מלווה את התלמיד בלמידה המודעת ומאפשר לתלמיד להתוודע לחלקים הסמויים בנשמתו ולהתחבר לילד הפנימי לצרכי הנשמה ועוד. את ההדרכה אנו רואים בחלומות כישות אור, דמות מזוקנת בעלת אנרגיה אוהבת ועוטפת שמראה לחולם את אשר עליו לדעת. התהליך מתרחש בשכיחות בתוך יער.

חלום – "חלמתי שאני נמצאת ביער יושבת על כסא ומולי שני גברים צעירים. אחד מהם היה המדריך והשני המתלמד וערכו לי בדיקות. המדריך היה מאחורי המתלמד ישב לשמאלי ומדד לי לחץ דם. המתלמד הצעיר מאד אמפאתי וקשוב והמדריך היה מאד ממוקד ומקצועי. באחד מהטפולים הרגשתי מאד חלשה פיזית ללא אוויר. המדריך נגע לי בצוואר ובעמוד שדרה והראה למתלמד שילמד מה הסיבה של החולשה. ואז התעוררתי"

פרוש – היער בחלום הנו סימבול המתאר את נבכי תת המודע. בחלום החולמת רואה וחווה את המדריך הרוחני שלה ומשמשת מודל שבאמצעותו המתלמד לומד את רזי הטיפול והיא חווה את הכניסה לתת מודע – לחלקים שעד כה היו סמויים מעיניה. החולשה שהיא חשה במהלך הבדיקות מראות על המעורבות שלה בתהליך הלמידה. המתלמד בחלום הנו סמל לנשמה שתהפוך למדריך רוחני. מדריך רוחני הנו בעצם נשמה שנהפכה לישות אור, בעלת ידע ויכולות גבוהות שסיימה את מסלול ייעודיה בעולם הפיזי ולא תחזור אילו לעולם. בחלום אנו נחשפים לתהליך שמתרחש בעולם הנשמות שבו הנשמה לא חוזרת להוויה שלנו אלא לומדת להפוך למדריך רוחני. המדריך הרוחני עובד כישות אנרגטית עבור נשמות שמגיעות לאחר הפטירה לעולם הנשמות או לנשמות שחזרו להוויה שלנו כבני אדם. 


חלום על אמצעי להתפתחות רוחנית
מודעות עצמית הינו תהליך שמתעצם בהדרגה שבמהלכו חווים את החיבור לילד הפנימי, לתת המודע, למדריך הרוחני ולכלים אנרגטיים שעוזרים להתפתחות הרוחנית. החשיפה לכלים האנרגטיים הינה הדרגתית ומתרחשת כאשר התלמיד חש מוכן לכך. הכלים הם אינדיבידואליים לכל אדם.

לדוגמא החיבור לתת מודע יכול להתבצע באמצעות מדיטציה שבה המתלמד מדמיין את עצמו כעץ בעל שורשים עמוקים ובמהלך המדיטציה התלמיד יחוש את השורשים ויקבל מהם את המידהנדרש לו להתפתחות.

חלום – "לפני שהקצתי משנת צהריים קלה אמר לי מישהו "איזה כיף שיש לך מרכבה שלך לשימוש אישי".

פרוש – בחלום החולמת מתוודעת לכלי הרוחני שלה שמהווה אמצעי שמחבר או מעביר אותה לתת מודע ולמדריך הרוחני שלה. בחלום נאמר לה שלכלי שלה יש הגדרה "מרכבה" שיש לה כוח הנעה והובלה ונועדה לשימושה האישי.

לסיכום
חלומות להגדרתי מהווים את אחד מהכלים המרכזיים להתפתחות מודעות. רבים מתלמידי חווים חוויות רוחניות בחלומות לאחר לימוד בסדנאות שלי. ישנם רבים אחרים שחווים גם לאחר טיפולים רוחניים שלי. הסיבה שהחלומות יכולים לשמש גשר חזק ומוצק לתת המודע שלנו. היכולת שלנו לשמור על הגשר הזה פתוח וזמין עבורנו הנה חלק מההתפתחות הרוחנית שבסופו של דבר נוכל לעזור ליעדיי הנשמה שלנו בעולם ולהתקדם בתהליכים הרוחניים לשלב הבא.


מאמרים קשורים

Back to top button