פירוש חלומות

פירוש חלומות – חלום על רעידת אדמה

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, דפנה ביסמוט
מה הסיבה שאדם חולם חולם על רעידת אדמה, האם רעידת האדמה קשורה לחייו האישיים או לאנשים אחרים? האם זה מסמל נבואה או אזהרה לחולם?

לרעידת אדמה, תופעת טבע מדהימה שזורעת לעיתים הרס רב ומזעזעת את יסודות כדור הארץ ישנה לעיתים משמעות שונה בחלומות. המאמר יעסוק בסימבוליות של רעידת אדמה בחלום, מה הסיבה שהחולם חולם על רעידת אדמה,האם רעידת האדמה קשורה לחייו האישיים או לאנשים אחרים? האם זה מסמל נבואה או אזהרה לחולם?

רעידת אדמה בחלום מסמלת לחולם על אופן ההתנהלות חייו. האדמה מסמלת את יסודות היציבות והקיום, בריאותו של החולם. רעידת אדמה מסמלת הקצנה של יסודות אלו לכוון השלילי ולמהפך שסופו מביא שוב לביסוס היסודות הללו. רעידת האדמה בחלום מסמלת גם על תהפוכות בחייו של החולם. תהפוכות אלו מביאות לשינוי שבסוף התהליך הוא תהליך חיובי ונדרש לחולם. כמו כן יש בחלומות לעיתים היבט נבואי שלעיתים עלול להתרחש במציאות כפי שקרה בחלום.

רעידת אדמה כזעזוע במבנה חייו של החולם
"חלמתי שאני מבקרת את אמי בבית אבות ואז יש רעידת אדמה.הקשישים מאד מבולבלים לא יודעים היכן להיות. אני מכנסת אותם בחוץ ומוצאת להם מקום מוגן ובטוח."

פרוש – החולמת מגיעה לפגוש את אימה בבית אבות. היסודות שהיו קיימים עד כה בחייה של אימה השתנו, היא קשישה וזקוקה לתמיכה מה שגורר אחריו שינוי בחיי החולמת.רעידת האדמה מסמלת את השינוי בחייה של החולמת וההכרה בו.


רעידת אדמה כסימבול לשינוי שלילי הגורם להקצנה
"חלמתי שנסענו באילת לטיול ועברנו ליד הים וגלים התנפצו עלינו וראיתי חלק מהאדמה שנשבר כמו ברעידת אדמה. לאחר מכן פגשתי מישהו שסיפר על שני טילים חדשים שיש לאויב ואחד הטילים נשלח והיה מן עשן לבן כזה וכנראה הייתה לכך השפעה והסתבר שזה טיל כימי או ביולוג."

פרוש – החלום קשור ליחסים בין ישראל למצרים.רעידת האדמה בחלום מתארת את השינוי הקיצוני ביחסי השלום בין ישראל למצרים. החלום מתאר את השבר במבנה השלום,שיגרום לזעזוע בשני המדינות.

רעידת אדמה כסימבול לשינוי חיובי
"חלמתי שאני הולכת לישון לפתע חשתי ברעידה אדמה שנענעה את המיטה שלי. אני זוכרת שאמרתי לעצמי הא. רעידת אדמה לא ממש התרגשתי או פחדתי מזה ואמרתי נמשיך לישון זה יחלוף כמו כל דבר"

פרוש – המיטה מסמלת את מקור הביטחון של החולמת בחייה. התעלמותה של החולמת מרעידת האדמה בחלום מסמל על חשיבה חיובית וקבלת השינוי שאמור להתרחש בחייה כמובן מאליו.רעידת האדמה מזעזעת את הקיים ופותחת דלת לשינוי.

"חלמתי כי אני ניגשת למעלית לפתע המעלית נתקעת ומתחילה רעידת אדמה כשאני מחוץ למעלית. אני רואה את המעלית צונחת ומודה לאלוקים איזה מזל שלא עליתי עליה. רעידת האדמה מתחזקת ואני מחפשת משקוף של דלת לעמוד מתחתיו בחלום אני מתפללת את תפילת "שמע" כמה פעמים בקול. בסוף רעידת האדמה נפסקת וכולם בסדר"

פרוש – המעלית בחלום היא סימבול לעלייתה של החולמת לעולם הנשמות. רעידת האדמה היא סימבול לשינוי גדול בתודעתה של החולמת. שינוי חזק ועוצמתי והדרך של החולמת להתמודד עימו הוא באמצעות האמונה. תפילת שמע מחזקת את הנשמה ושומרת עליה מכל רע והיא גם מחזירה את הנשמה חזרה לגוף בהתעוררות.

רעידת אדמה כאות אזהרה לחולם
"חלמתי שיש רעידות אדמה והבית שלי משתנה. הפנימי אותו הבית אבל החיצוני זה בניין. אני רואה את הילדים שלי ישנים ולאחר הרעידה הראשונה הבית בפנים מקבל צורה שונה הפתחים נעשים קטנים ולאחר מכן אני מוצאת את עצמי מחוץ לבית עם הרבה אנשים לפתע מתרחשת רעידה נוספת. אני הולכת לראות מה עם הילדים שלי ואומרים לי שהם לא שרדו ,אני בוכה ומרגישה כאב וצועקת זה לא יכול להיות ואני רצה לבית והבית הרוס ושום דבר לא שרד .לבסוף אני מתעוררת ורואה שהילדים שלי ישנים"

פרוש – החלום מתאר את הפחד של החולמת מהרס הזוגיות וההשלכות על ילדיה. רעידות האדמה בחלום מסמלות על קיומן של אירועים שמזעזעים את חיי השגרה בבית ובזוגיות ועל חוסר קבלת החלטה ופסיביות של החולמת מתוך פחד וחשש שילדיה יפגעו מהחלטותיה .סופו של החלום שהזוגיות נהרסת ושלא ניתן לשקמה ושהילדים נפגעים כמו שהחולמת חששה.החלום בא כאזהרה לחולמת לא לעמוד במקומה אלא לנקוט בעמדה.


"חלמתי שאני מתעורר בחדר שוכב על הרצפה מכוסה בשמיכה ויש רעידת אדמה. בחלום אני מנסה לקום אבל לא יכול, כאילו מחזיקים אותי. נפלתי לחור שחור ומשהו אפל ושחור ורע ניסה לעטוף אותי בחלום התנגדתי וידעתי שאני חולם ולמרות זאת לא הצלחתי להתעורר כאילו הגוף היה משותק התעוררתי בבהלה"

פרוש – רעידת האדמה בחלום מסמלת אזהרה לחולם מפני נפילה רגשית ועל תוצאותיה – הרס הקיים. החלום נסנל שהחולם מודע למצבו והוא אכן מנסה להתמודד ולצאת ממצב זה

רעידת אדמה כמסר לעם ישראל
"חלמתי שאני גרה בבניין רב קומות ומתחילה רעידת אדמה. כולם בורחים מהבתים. אני מתארגנת לצאת מהבית ולוקחת רק דברים הכרחיים לילדים שלי כמו אוכל וטיטולים. מהחלון אני רואה את הכותל המערבי והמון אנשים דתיים מתפללים מולו בדממה. כשאני יורדת במדרגות אני מבינה שזה לא רעידת אדמה אלא תקופה של שואה חדשה. כולנו מודאגים. הכול אפור מסביב ויש הרגשה כבדה מאוד"

פרוש – לפני כעשור חלמתי חלום זהה שסימל רעידת אדמה בירושלים. היקיצה מהחלום הייתה קשה עבורי כי הבנתי שזה מסמל על ימים של קושי גדול בעם ושירושלים תהיה המוקד לכל השינוי. גם בחלום שלי וגם בחלום הנוכחי המסר מיועד לעם ישראל ולא באופן אישי. רעידת האדמה בחלום מסמלת שינוי בתפיסת החיים ובאורח החיים של האנשים. בחלום החולמת עוברת לדירה חדשה זמנית שנועדה לה כמחסה מתוך ידיעה שמה שהיה קיים עד כה ישתנה.

לסיום
רעידת אדמה בחלום מסמלת מצד אחד שהיסודות שאנחנו בטוחים בהם מתערערים ועלינו לנקוט פעולה מתאימה ומצד שני מסמלת שינוי חיובי לחולם. אז לכו לחלום …. חלומות נעימים


מאמרים קשורים

Back to top button