NLPטיפול בפחד וחרדה

מהו תהליך שינוי בשיטת NLP?

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, עדנה מימון
היתרון הגדול בתהליך לשינוי בשיטת NLP: NLP היא שיטה המחוללת שינוי התנהגויות תוך זמן קצר
.
NLP הוא קיצור של המלים: Neuro Linguistic Programming.
Neuro: הדרך בה אנו קולטים/ מעבדים מידע. אנו עושים זאת דרך החושים.
Linguistic: שפה, מערכת סמלים, כגון: שפת מילים, שפת מוזיקה, שפת גוף, שפת סימנים ועוד.
Programming: תכנות: הרגלים/ אוטומטים. כל מה שפועל דרך תבנית.
NLP היא שיטה ליצירת שינוי ממוקדת, המקצרת תהליכים.
שיטת ה-NLP  הומצאה על ידי דר' ריצ'רד באנדלר ופרופ' ג'ון גרינדר. ריצ'רד באנדלר הוא מתמטיקאי ואיש מחשבים במקצועו. ג'ון גרינדר הוא לשונאי. תשאלו: מה הקשר בין מקצועות אלה לרגשות? הרי אנו עוסקים ברגשות? ובכן, מסתבר שיש קשר חזק מאוד ביניהם. באנדלר וגרינדר גילו שאפשר לפתור בעיות מבלי להיכנס לתוכן, אלא רק על ידי מבנה.

למה הכוונה?
ובכן, על מנת להעלים טראומה, אין צורך בלהחזיר את האדם לטראומה. וזה ההבדל העיקרי בין פסיכולוגיה ל NLP. בפסיכולוגיה מחזירים את האדם לטראומה, והוא חווה אותה שוב. לעומת זאת, ב-NLP שואלים: בשביל מה לגרום לאדם לחוות שוב את הטראומה? אפשר להעלים לו אותה מבלי לחוות אותה שוב. עושים זאת בעזרת נוסחאות (בדיוק כמו במתמטיקה).

על פי הNLP, גוף ונפש הם יחידה אחת. המחשבות שלנו, ההתנהגויות שלנו והרגשות שלנו מושפעים זה מזה. ולכן, שינוי באחד המרכיבים יצור בהכרח שינוי במרכיבים האחרים. השפה שלנו היא חלק חשוב ביצירת המציאות שלנו.

כשהתחיל האימון האישי (קואצ'ינג), הפסיכולוגים לא כל כך אהבו את זה. מפאת קיצורי הדרך, היה חשש שזה יהיה חובבני. למרבה הפלא, היו תוצאות בשטח. האימון האישי אכן עבד.
ומה לגבי הNLP ?
ובכן, טכניקות הNLP ייחודיות מאוד. הן מביאות לתוצאות יותר מהירות מקואצ'ינג ומפסיכולוגיה. זאת, מכיוון שהן עובדות באופן ישיר על הלא מודע, וכך נוצר שינוי מהיר מאוד.

בזכות השיטה המיוחדת שלו, אנשים רואים ב NLP מעין קסם. זאת ועוד, בשיטת NLP ניתן להכחיד פחדים, חרדות, פוביות, התמכרויות למיניהן ועוד. גם בעודף משקל ניתן לטפל בטכניקות NLP.

טכניקות שינוי בשיטת NLP כוללות תשאול מיוחד, אשר מוביל את המתאמן למקומות שלא חשב עליהם במודע.

מכאן, תשומת הלב הרבה הניתנת ללא מודע. הלא מודע מניע אותנו למקומות שאליהם אנו מגיעים, לטוב או לרע. האמונות שלנו והמחשבות שלנו הנטועות עמוק בלא מודע, גורמות לנו לאוטומטים רבים בחיינו (חלקם לטובתנו, וחלקם לא). תהליכי שינוי בשיטת NLP מערערים ומנטרלים את האוטומטים השליליים, ומחזקים את החיוביים. וכך נוצר שינוי בחשיבה שלנו, תוך זמן קצר.

הודות לטכניקות הרבות ב NLP החשיבה משתנה לחיובית. לפתע מבינים מה מניע אותנו לעשייה זו או אחרת, ומקבלים כוחות לשינוי ולעשייה מקדמת.

כיצד עושים זאת?
הידעתם כי מחשבותינו ורגשותינו מבוססים על אמונות? ולכן, אחת הטכניקות הבולטות ביותר בNLP היא: שינוי אמונה. לדוגמה: אדם המאמין שאין לו כישרון לנגן בכינור, ולכן הוא אפילו אינו מנסה. באימון NLP, ניתן לשנות לו אמונה זו. ואז הוא יהיה מוכן לנגן בכינור, ואפילו בהצלחה רבה!

דוגמה נוספת: אדם המאמין שהוא פוחד ממעליות (או מטיסות, או מג'וקים, או מנהיגה באזורים חדשים וכו'). טכניקת NLP קצרה תשנה לו אמונה זו. אין צורך בכלל בתרופות מיותרות.

גם אנשים עם עודף משקל, המתקשים לרדת במשקל. מאמינים באמונה מגבילה (או בכמה אמונות מגבילות), אשר מונעת מהם את הירידה במשקל. גם במקרה זה, שינוי האמונה יביא לירידה במשקל.

אנשים הסובלים מחולשה כללית, מדיכאון, או כל תחושה רגשית מעכבת, יכולים לשפר את מצבם מקצה לקצה ע"י טכניקת NLP. והכול – ללא תרופות!!!

אפילו אנשים שחוו אהבה נכזבת יכולים לקבל כוחות ולהרגיש מחוזקים בעזרת תהליך קצר של טכניקת NLP. היום זה פשוט להתגבר על האקס המיתולוגי (גם את האקסית).

גם בחרדת מבחנים ניתן לטפל בתהליך קצר מאוד.

כולנו יודעים שחשיבה חיובית היא הבסיס להצלחה, לאושר ולתחושות נפלאות אחרות. למרות זאת, אנשים רבים ממשיכים לחוש פחדים, חרדות, חוסר ביטחון עצמי, שנאה עצמית, חוסר אמונה ביכולות, כעסים, תקיעות ועוד תחושות שאינן תורמות ואינן מקדמות. כאן בדיוק נכנסת טכניקת השינוי של NLP. תהליך השינוי של ה-NLP מאפשר לאנשים עם תחושות שליליות למיניהן, לשנות אותן לתחושות חיוביות תוך זמן קצר יותר. שיטת ה-NLP מאמינה כי כל אדם יכול לשנות, מכיוון שבתוך כל אדם חבויות יכולות עצומות, אשר לא מומשו.

כתוצאה מהשינוי המהיר, ההתרגשות גדולה. היו אנשים שהשוו את ההתרגשות, לקניית בית חדש, בית שתמיד חלמו עליו. והם הוסיפו ואמרו שהשינוי יותר חשוב. כי כתוצאה מהשינוי, אנשים עכשיו יכולים להרשות לעצמם לחלום לא רק על בית חלומות חדש, כי אם על הרבה מטרות אחרות. כי גם המטרות האחרות נראות ברות השגה.

מאמרים קשורים

Back to top button