אוכל בריא

אגוז קשיו(occidentale accardium)

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, הלל לרנר
אגוזי קשיו עשירים בשומן (46%) המכיל כמות גבוהה יחסית של חומצות שומן חד בלתי רוויות (68%) ורק 15% חומצות שומן רב בלתי רוויות.

עץ הקשיו תואר לראשונה על ידי צרפתי בשנת 1550 בתקופה הקצרה שברזיל נחשבה כמושבה צרפתית. השם anacardium משמעו בלטינית "דומה ללב" על שום צורת הפרי שמזכירה לב. בית הגידול הטבעי של העץ היה צפון ברזיל. השם העממי של העץ cashew נקרא על שם הפורטוגזים caju, cajueiro שהשתלטו על ברזיל. בעקבות ההתישבות הפורטוגזית בברזיל הוא הועבר לגואה המושבה הפורטוגזית בהודו, לצורך עיגון קרקעות חקלאיות, כדי למנוע סחף אדמה. רק במאה העשרים החלו לגדל את העצים לצרכים כלכליים.
אגוזי קשיו עשירים בשומן (46%) המכיל כמות גבוהה יחסית של חומצות שומן חד בלתי רוויות (68%) ורק 15% חומצות שומן רב בלתי רוויות. כמו כן כמות גדולה של ויטמיני B,על כן מומלצים לחיזוק הזיכרון. הם מחזקים את הלב וכלי הדם ומורידים רמות כולסטרול. מורידים לחץ דם בשל רמות אשלגן גבוהות (464 מ"ג). מכילים כמות גבוהה של שומנים על כן ערכם הקלורתי גבוה ביותר. בקשיו מצויה חומצה אנקרדית (anacardic acid) בעלת פעילת המיטיבה עם הלב, מונעת גידול תאים סרטניים ובעלת פעילות אנטי חיידקית חזקה. 100גר' אגוזי קשיו מספקים 486 קלוריות. יש צורך לקלות את האגוזים כדי לבטל את השפעת רעילות החומצה ההידרוציאנית.


לחץ דם גבוה: לאכול כל יום אגוזים. מכילים 464 מ"ג אשלגן וקר 15 מ"ג נתרן.

כולסטרול גבוה: לאכול אגוזים בגלל התכולת הגבוהה של חומצות השומן החד בלתי רוויות.

חיזוק הזיכרון: כנ"ל. השילוב של תכולת ויטמיני B וחומצות השומן הרב בלתי רוויות מחזקים את הזיכרון.

בעיות לב: לאכול אגוזי קשיו.

דלקות חניכיים: לאכול במשך יומיים שלושה אגוזי קשיו לא קלויים. לאגוזים פעילות אנטי דלקתית המחסלת חיידקי גרם חיוביים הודות  לחומצה האנקרדית. 
אין לאכול אגוזי קשיו לא קלויים לאורך זמן רב בגלל המצאות החומצה ההידרוציאנית.

דלקת שיניים: כנ"ל.

סרטן השדלאכול אגוזי קשיו. לחומצה האנקרדית פעילות הקוטלת את תאי סרטן השד.

פצעים בפה ובלשון: כנ"ל.


אין אונות: לאכול אגוזי קשיו. ריבוי החומצה האמינית ל-ארגינין מגבירה את כושר הזיקפה.

אזהרה: אנשים הרגישים להרפס צריכים להיזהר באכילה מרובה של קשיו עקב המצאות כמות גבוהה של החומצה האמינית ל-ארגינין. כמו כן יש אנשים המפתחים אלרגיה לאגוזי קשיו.

ליצירת קשר ופרטים מלאים על הלל לרנר


מאמרים קשורים

Back to top button