ריפוי בצבעים

מנדלות – מראה צבעונית לתוך הנשמה

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, ד"ר שולמית רונן
מנדלה יכולה להוביל לתובנות שיש בהן מן המסתורין. זוהי חוויה בלתי מודעת של האדם, המהווה שער אל הרבדים הפנימיים.

במאמר זה נתמקד במנדלות וביכולתם להביא את הגוף-נפש-רוח לאיזון פנימי כולל. המנדלה היא סמל עתיק המשקפת את נפש האדם ואת נשמתו. זוהי דיאגרמה מקודשת, או סמל של הגות ומדיטציה. היא מורכבת מרישומים פשוטים או מורכבים, סמלים, דמויות, אלמנטים מהטבע, צורות גרפיות ועוד.
המנדלות היו נפוצות בתרבויות שונות ברחבי העולם ובכלל זה – טיבטים בודהיסטים, האבורג'ינים והילידים מאמריקה הצפונית והדרומית.

ההתבוננות במנדלה יכולה להוביל לתובנות שיש בהן מן המסתורין. זוהי חוויה בלתי מודעת של האדם, המהווה שער אל הרבדים הפנימיים ואשר פותחת את נפשו ואת רגשותיו לשפת הסמלים של הנשמה. זו שפה שימושית ומעשית, וברגע שהיא חזותית ויש בה התבוננות ותנועה דינאמית, היא מובנת ומסייעת להלך בנתיב בו אנו פוגשים את עוצמת השינויים.


המנדלות מעצם צביעתם, מאפשרות תהליך מאד עמוק, ללא צורך במילים או תרגום "מדוע ולמה", כאן ניתנת ההזדמנות והאפשרות לנטרל את החשיבה/אינטלקט בצורה לא מודעת, אשר לעיתים עוצרת מבעדנו "להיעשות ולהיות" חופשיים במעשינו ללא שיפוט וביקורת.

ניתן להשוות המנדלות לרחם – המכילה, מפרה ויוצרת חיים מלאים, שכל הפוטנציאל טמון וגלום בה.
ניתן להתבונן בפוטנציאל שבאדם ואת אשר מאפשר וניתן לממש במלואו, ולעיתים בגלל חינוך, תבניות התנהגות והרגלים מושרשים איננו מממשים את עצמנו במלואנו.

גילוי סמלי נשמתך באמצעות המנדלה והיופי שבשיטת הריפוי בצבעים הוא תהליך רב עוצמה להתמרה ושינוי ברמה האישית וברמה המקצועית כאחד. זהו כלי המאפשר לשוב אל עומק ההבנה והתבונה של הכוחות היצירתיים הצפונים בתוכנו. ציור המנדלה מסייע לפתוח את העיניים ולחבר את הלב והנשמה לנתיב שבו נתבונן, נרגיש, נחוש ונממש דברים בהם לא התנסינו עד כה.


המנדלות מאפשרת הזדמנות לחקור לעומק את המסתורין בצביעת מנדלות רחבות, אישיות וקבוצתיות, תמונות נוף, טבע או עצמים דוממים. ציור המאפשר גילוי התגלמות הנשמה שבתוכנו.

מנדלות מאפשרת צמיחה, גדילה והתפתחות ממקום כנה ואמיתי בתוכנו המאפשר את ההזדמנות לפתוח בתוכנו צוהר להתחדשות מחודשת, המאפשרת את הנביטה והצמיחה מתוך בחירה לאפשרויות, לשמחה ולהתרחבות הפנימית הנובעת מתוך התרחבותו של הלב ולחוכמתו, ולתהליך המאפשר אהבה ל"אני האמיתי" החבוי עמוק במעמקים של עצמנו ללא תנאי ומתוך קבלה של עצמנו.

שלכם באהבה וצבע שולמית רונן.

ליצירת קשר ופרטים מלאים על שולמית רונן


מאמרים קשורים

Back to top button