דיאטה ותזונה

הקשר שבין בריאות דיאטה וחולי

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, בלה אשור
דיאטה חסרה, עודפת ולא מאוזנת עלולה להשפיע לרעה על הבריאות ולגרום למחלות לב וכליות, הפרעות אכילה, השמנה, דלדול עצם, צפדניה ועוד…

מדע הרפואה ומרפאים בעידן החדש, ואנשים מכל המגזרים מחפשים את הנוסחה האופטימאלית או הכיוון הנכון לחיים טובים ובריאים, וחוקרים את הקשר שבין בריאות דיאטה וחולי, בעולם המודרני, עם כל הלחץ, המהירות, הגירויים הרבים המגיעים מהתקשורת, הקניונים והתעשייה אבדה הדרך הקלה והפשוטה לחיים בריאים ולאפשרות של מניעת מחלות באמצעות תזונה נכונה.

דיאטה חסרה, עודפת ולא מאוזנת עלולה להשפיע לרעה על הבריאות ולגרום למחלות לב וכליות, הפרעות אכילה, השמנה, דלדול עצם, צפדניה, בעיות פסיכולוגיות, דיכאון והפרעות התנהגותיות. מדע התזונה מנסה להבין איך ומדוע הדיאטות השונות משפיעות על התזונה.

צבעי מאכל, חומרים משמרים וחומרים רעילים במזון
כיום קיימת רשימת חומרים המותרים לשימוש במזון (הצריכה הממוצעת לנפש בעולם המערבי היא כ- 5 ק" לשנה) ומקבלים את הסימון E+, לתוספים רבים השפעה מצטברת על גוף האדם משום שהם שאינם מתפנים מהגוף ומעמיסים במיוחד על מערכת הכליות והלב, הוספת חומרים שונים למזון ידועה מזה דורות, החל המלחת בשר לשימור, הוספת צמחים ותבלינים, שימור פירות ע"י סוכר וירקות מוחמצים.

המיותרים והמזיקים ביותר הם אלה שנועדו לכבוש את עינו של הקונה, הצרכנים הגדולים ביותר לזה הם הילדים, ולהם נגרם הנזק הגדול ביותר בשל משקל גופם הנמוך. יש להימנע מצבעי מאכל סינטטיים. ישנן הוכחות לגבי השפעת חומרים אלה על בריאות, מחלות כמו אסטמה, פריחה, הפרעות קשב וריכוז, אסטמה של העור, היפראקטיביות והפרעות התנהגותיות. סילוק החומרים המזיקים מהתפריט מביא לשיפור מיידי.

חומרים נוספים במזון הם ניטרטים, מוכר כמסרטן, טרזין שהוא צבע מאכל צהוב שתורם להפרעות בקשב וריכוז וגם מסרטן. מונוסודיום גלוטמט, גורם אלרגני, כאבי ראש ומיגרנות. מעכבי חמצון למיניהם.

הרגלי אכילהתזונה נכונה ומערכת העיכול
אכילה בחוץ
רעב פסיכולוגי
כמות וטיב המזון
אכילה איטית מודעת
שינוי קטן – תוצאה גדולה

סיבים תזונתיים– שאינם מתסיסים קיימים במזון מהצומח חשובים לפעילות סדירה של מערכת העיכול, הגוף אינו מעכל אותם, הם חשובים משום שהם מתסיסים את חיידקי המעיים.
בלתי מסיסים – חיטה מלאה ומוצריה, קליפות של פירות וירקות.
מתסיסים –דגנים כמו שיבולת שועל, קטניות כגון שעועית אפונה ועדשים ופירות וירקות.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על בלה אשור


מאמרים קשורים

Back to top button