הומאופתיה

הומיאופתיה- דימום ויסתי מוגבר

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, ד''ר אדית נורמה דניאל
מחזור הווסת הוא בעצם נשירה של רירית הרחם שמתרחשת בגוף האישה כל חודש, שבועיים לאחר הביוץ –אם האישה לא הופרתה ונכנסה להריון.

מהו מחזור הווסת?
הרחם, איבר שרירי שמקבל לתוכו את הזרע והביצים במטרה לאפשר לעובר לגדול בתוכו להכיל ולהגן עליו עד ללידה – הרחם אחראי על התכווצויות צירי לידה שיוביל את העובר אל מחוץ לגוף האישה. פנים הרחם מרופד ברקמה שעשויה מריר ומכונה רירית הרחם. הרירית מורכבת מכלי דם רבים שמטרתם להזין את העובר. דרכם עובר המזון ודרכם גם מפונת הפסולת.

מחזור הווסת הוא בעצם נשירה של אותה רירית שמתרחשת בגוף האישה כול חודש, שבועיים לאחר הביוץ –אם האישה לא הופרתה ונכנסה להריון. בתהליך זה קיימים ועובדים יחד בלוטות הורמונאליות רבות כדי להשיג את האיזון הדרוש. הורמונים מסוימים מופרשים מבלוטות ההיפותלמוס והיפופיזה במוח ומשפיעים על השחלות. הורמונים מהשחלות עצמן אסטרוגן ופרוגסטרון משפיעים על רירית עצמה ולכן מצב בריאותם של השחלות חשוב בתהליך המחזור.

עליה בהורמון האסטרוגן בתחילת המחזור גורמת לרירית הרחם להתמלא ולהתעבות. לאחר הביוץ, כשהפרוגסטרון מופרש, אספקת הדם לרירית משתנה. וכך כל חודש ההורמונים מציפים את הרחם הרירית מתעבה- ואחרי זה כמותם יורדת והרירית מתנתקת מדפנות הרחם ונוצר הדימום הווסתי.


הסיבות לדימום ווסתי מוגבר:
1. פגיעות מקומיות.
2. מיומות שרירן, פוליפים של רירית הרחם.
3. חוסר ברזל (דימום כבד יגרום בתורו לחוסר ברזל).
4. מחלות של רירית הרחם שגורמות ליצירת עודף ממנה.
5. תהליך ביוכימי לא רגיל ולא מאוזן.
6. אספקת חומצה ארכידונית בכמויות מרובות מן הרגיל.
7. חומצה הארכידונית יש לה השפעה על נוגדי קרישת דם ולכן נוצר דימום מוגבר.
8. תת – פעילות של בלוטת התריס.
9. תחילה גיל ההתבגרות.
10. בסוף גיל המעבר כשהמחזור אינו מבייץ, ההורמונים לא עובדים בצורה מסודרת.

כריתת רחם?
כריתת רחם הפכה לפיתרון פופולארי –כמו שאר הפתרונות הפופולאריים שמקובלים היום לצערנו גם על הנשים עצמן. יש איבר מסוים בגוף שמפריע ולא עובד כמו שצריך, ללא קשר אם יש אפשרות לאזן אותו שיפעל ויועיל למערכת כולה. ללא קשר אם לי יש אחריות אישית בעובדה שבגללה האיבר יצא מאיזון, ללא קשר לכלום, הולכים ופשוט מורידים. 

שיטות נוספות לאזן את הבעיה כפי שהרפואה מציעה הן:

1. לקיחת הורמונים להחזרת האיזון ההורמונאלי. הורמונים הם תרופות כימיות לכול דבר ועניין תכנות כזה של הגוף בהכרח יש לצידו תופעות לוואי ונזק מצטבר בלתי נראה –תופעות הלוואי הנצפות הן – כאבי ראש, שדיים גדושות עליה במשקל. היעילות איננה מרבית. לאלו שלא מוכנות לוותר על התערבות הורמונאלית, ניתן להשיג אותה גם באמצעות הומאופתיה בצורה טבעית תזונה נכונה צמחי מרפא –שאינם פוגעים בבריאות ובאיזון, ולהיפך.

2. גרידה מכנית של רירית הרחם בהרדמה כללית. מוצא לנשים שסובלות מדימום חמור ביותר. גם כאן ניתן להחליף הליך חודרני זה בתהליך הומאופתי מדויק שיכול לתת מענה אקוטי ועזרה ראשונה לדימום כבד.

3. התקן תוך רחמי הורמונאלי למטופלות בגיל הפוריות. פרוגסטרון משתחרר בצורה עקבית ורציפה לתוך הרחם ומונע ממנה לגדול. הפחתת דימום משמעותית, אך שוב נשאלת השאלה האם ניתן לגרום לאיזון הורמונאלי בצורה טבעית ובצורה זאת לגרום לווסת לחזור ולהיות רגילה ונורמאלית. ומתוך הניסיון ההומאופתי אנו רואים שאכן תוצאה זו אפשרית ברוב המקרים –וכמו כן הגורם לדימום וחוסר האיזון ההורמונאלי הוא לרוב מגיע על רקע של נפש שחווה מצוקה והגוף רק מאותת על מקור הבעיה הנפשית באמצעות הדימום המוגבר שנגרם.

4. צריבה של רירית הרחם, הכנסת סיב אופטי לרחם. צריבת הרירית נעשת כשיש נוכחות של פוליפים ברחם אותם צריך להוציא –ההצלחה רבה לצד הסיכון הרב גם הוא לנקב את דופן הרחם, לגרום לדלקות. בקיצור אם אלוהים היה רוצה שנלחים את האישה מבפנים הוא אולי היה בורא אותה יחד עם מלחם פנימי ששורף כול מה שצריך אם צריך –נשמע גרוע כמו להעלות אישה על מוקד.


ומה ההומאופתיה יכולה להציע לכן, הנשים שלא פוחדות מלהב הסכין אך מוכנות להתנסות בגישה פחות חודרנית ואלימה כלפי החלקים הנשיים בגוף שלנו שמין הסתם מתנהגים לא כמו שמצפים מהם, כי אנו מתנהגים אליהם לא כמו שהם מצפים מאיתנו.

ההבנה הפשוטה הבסיסית של משווא זו שההתנהגות שלנו חסרת ההתחשבות בגוף היא שהובילה איבר כזה או אחר לחרוג מסדר האלוהים שבו ולהתחיל לשגע אותנו היא הבנה בסיסית ולקיחת אחריות בסיסית וראשונית בדרך לריפוי שפוי –עבור הגוף.

בהומיאופתיה נחקור את שורש התופעות בנשמה שורש המצוקות שלה, שמתחילות אצל כול אחת בעבר ברחוק שלה. נלך אחורה עד היכן שהזיכרון מרשה לנו לזכור ונחפש את השורש –של התנהגות חורגת של הגוף בכול המישורים לא רק של הרחם ושל התנהגות הנשמה בכול מישורי החיים ולא רק בהקשר להריון, מחזור ולידה –משם נסיק את המסקנות ונטווה הליך הומאופתי שיחזיר את הסדר לקנו.


מאמרים קשורים

Back to top button