הומאופתיה

מהו טיפול הומאופתי?

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, נופית אהרונסון
הכל על טיפול הומאופתי ויתרונותיו.

הומאופתיה קלאסית טיפול טבעי לריפוי המעניקה פתרונות טבעיים למגוון רחב מאוד של בעיות רפואיות, אך לפני שנלמד על יתרונותיה של ההומאופתיה הקלאסית, בואו נתחיל ברקע קצר של הומאופתיה.

מהי הומאופתיה?
הומיאופתיה היא שיטת ריפוי המעודדת את מנגנוני הריפוי העצמיים ובכך מטפלת באדם בשלמותו ומתוכו על פי עקרונות ריפוי אוניברסאליים. ההומיאופתיה מטפלת באדם החולה ולא במחלה. לשם כך ההומאופת מבצע תשאול מקיף הכולל רבדים שונים: בפן השכלי, הרגשי והגופני וע"י מציאת דפוס אחיד ורעיון מרכזי בין מכלול הסימפטומים השונים ההומאופת מתאים למטופל רמדי (תרופה הומיאופתית) אינדיבידואלית מתאימה.


הומאופתיה הקלאסית רואה את עניין החולי והבריאות בצורה קצת שונה מהמקובל, היא לא שואלת איך כ"כ הרבה אנשים נדבקים בשפעת כל חורף כאשר השאלה המעניינת יותר איך זה שיש אנשים שאינם נדבקים? האם להשקיע את כל משאבי הרפואה במלחמה נואשת בוירוסים ובחיידקים או להשקיע את המאמץ בחיזוק המערכת החיסונית ופיתוח מודעות לאורח חיים בריא?

יתרונות ההומאופתיה:
היתרון הגדול של הרמדיז ההומאופתיות הינו בכך שהן עמידות לאורך שנים, כמעט וללא תופעות לוואי, אין את אפקט ההתמכרות של הגוף אליהן, והחשוב מכול הינו בכך שהן בטוחות לשימוש ואינן רעילות.
 
טיפול אינדיבידואלי: ההומאופתיה הקלאסית גורסת כי לכל אדם יש לתת טיפול אינדיבידואלי המתאים במיוחד למחלה/ חוסר האיזון האישי שלו, ולא מתן של תרופה אחת שניתנת לכולם בכדי לפתור מחלה מסויימת (כמו לדוגמא מתן של אקמול להורדת חום בכל בני האדם). הרעיון הוא לתת רמדי אחת שמתאימה למצבו הנפשי והפיזי של המטופל שיכולה ליצור גירוי לכוחות הריפוי של גופו, על מנת שזה יחל לרפא את עצמו. בשל האינדיבידואליות הזו ישנם מעט מאוד ולעיתים כלל אין תופעות לוואי ברמדיז הומאופתיות. ההומאופתיה אינה נלחמת במחלה, ואינה "מסלקת" את הסימפטומים הלא נעימים. לא, להיפך, היא מעוררת את כוחות הריפוי הקיימים בגוף ובנפש ומחזקת את המערכת החיסונית של הגוף, על מנת שיוכל להתמודד עם המחלה.


טיפול שאינו פולשני: הטיפול ההומאופתי אינו פולשני ואינו כולל כל מגע. האינטראקציה שבין המטפל למטופל הינה באמצעות שיחה שבה מאזין ההומאופת למטופל ושואל אותו שאלות הנוגעות לאופי הסימפטומים שמופיעים ומטרידים אותו (זמן, צבע, ריח, צד, החמרה מחום/ קור וכו'…) ועובר עם המטופל על המערכות השונות, תוך כדיי מתן תשומת לב והעלאת הנושאים שמטרידים או שהמטופל חוזר עליהם בהדגשה מס' פעמים. לאחר סקירת הצד הפיזי יש מעבר לצד הנפשי מנטאלי ותאור של המטופל את עצמו חבריו, תחביביו ועיסוקו. לאחר הסקירה הזו, יש מעבר לשאלות בסיסיות על: שינה, אוכל, טמפ', חלומות ועוד… בסיום התשאול (שעשוי לקחת מס' שעות) ההומאופת הקלאסי מתאים רמדי (הכנה הומאופתית) למטופל שנוטל אותה עפ"י הנחיות ההומאופת.

יתרונות נוספים:
הרמדיז ההומאופתיות אינן ממכרות ואינן יוצרות תלות. הן בטוחות, יעילות לשימוש בתינוקות, ילדים, נשים בהריון ומיניקות. הפעולה שלהן היא עדינה טבעית וללא תופעות לוואי. השיפור שניכר בעקבות טיפול הומאופתי הינו בכל תחומי החיים, ולא רק שיפור בסימפטומים (או בתלונה המרכזית של המטופל). בעקבות הטיפול ההומאופתי נראה התחזקות של המערכת החיסונית. כאמור, הטיפול הינו בשורש הבעיה העמוק, ולא רק ברובד החיצוני שמתבטא בפתולוגיה פיזית -לרוב. נראה שכאשר נפתרת הבעיה המרכזית (לדוגמא האסטמה שבעטיה הגענו לטיפול) היא נעלמת ואינה שבה כמו שקורה פעמים רבות לאחר הפסקת נטילתם של כדורים מסויימים. יש הרמוניה, איזון וזרימה חופשית ללא כל הפרעה של כח החיים בכל הגוף, והפתולוגיה אינה חוזרת. הריפוי הינו קבוע ויציב. האדם מרגיש טוב ומאושר, חופשי מחוליים שהפריעו לו עד כה בתפקודו היומיומי והרגשתו הכללית השתנתה לטובה בצורה פלאית.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על נופית אהרונסון


מאמרים קשורים

Back to top button