כל מה שרצית לדעת על...

קרניוסקרל וכאבי גב

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, נופית אהרונסון
הסיבות השכיחות ביותר היום להופעתם של כאבי גב הן יציבה לא נכונה ומתחים נפשיים.‬

מהו קרניוסקרל?
תרפיית קרניוסקרל היא שיטת טיפול ייחודית ומרתקת, המבוססת על הקשבה של המטפל לקצב זרימת נוזל המוח והשדרה בגוף המטופל.
השיטה מבוססת על גילוייו של סאתרלנד, אוסטיופאט אמריקאי, שגילה שבכל תא בגוף בריא קיימת תנודה ריתמית שמקורה בנוזל המוח והשדרה. הוא כינה תנועה זו "נשימת החיים" והיא מבטאת את אנרגיית החיים שבגוף, תפקידה לשמור על הסדר הפנימי, על האיזון ועל הבריאות.
הטיפול הקרניוסקרלי בגישה הביו-דינאמית מעצים את "נשימת החיים" בגוף כדי להחזירו לקו הבריאות. הוא מחזק את כוחות הריפויהפנימיים הקיימים בכל אחד ואחת, ומאפשר לגוף לשחרר מתחים וטראומות שקיימים ברקמות.

הטיפול יעיל לטיפול במחלות שונות, ובהן: כאבי גבמיגרנות, חוסר איזון הורמונאלי, אפילפסיה, פגיעות ראש וצוואר, פגיעות נוירולוגיות, שיקום מתאונות ומניתוחים, כאבים במפרק הלסת, מתח נפשי, תשישות, עייפות כרונית, קשיי למידה, היפר-אקטיביות, אוטיזם, ADHD, PDD, טיפולים לנשים לתמיכה בפריון, הריון ולידה, טיפולים לילדים ותינוקות, ועוד.


קרניוסקרל וכאבי גב

הסיבות השכיחות ביותר היום להופעתם של כאבי גב הן יציבה לא נכונה ומתחים נפשיים.‬
העידן שבו אנו חיים הביא עימו, יחד עם הקדמה הטכנולוגית, מאפייני פעילות ועבודה חדשים כגון: ישיבה ממושכת, עבודה מול מחשב ועומס עבודה רב. מאפייני פעילות אלה גורמים בין השאר לכאבי גב אצל חלק ניכר מהאוכלוסייה. 

לכאבי גב עליון סיבות שונות, ביניהן: כאבי ראש המשליכים לגב, יציבה לא נכונה, חולשת שרירים ומתחים נפשיים.

כאבי גב תחתון נפוצים ביותר, בעיקר בגלל חלוקת עומסים לא תקינה, יחד עם שימוש לא נכון בעת הרמת משאות ופעולות שונות הדורשות מאמץ. כאב גב תחתון יכול להיות על רקע מפרקי, על רקע דיסקלי ועל רקע שרירי.


הטיפול בשיטת קרניוסקרל במקרים של כאבי גב מסיבות שונות יעיל ובטוח ביותר. פריצות דיסק – כ- 90% מפריצות הדיסק הן באזור הגב התחתון – החוליות הלומבריות. כאשר נוצרת פריצת או בליטת דיסק, הגוף ממהר להגן על האזור. המוח ומערכת העצבים פוקדים על השרירים מסביב לדיסק להתכווץ, והמקצב הקרניאלי פוחת באופן משמעותי. כך נוצר מעגל כאב הנמשך בדרך כלל זמן ארוך ומיותר.

לא כל בליטת או פריצת דיסק אמורים לייצר כאב. במחקר רפואי נמצא של- 65% מהאוכלוסייה שמעל גיל 50 יש פריצות ובליטות דיסק, אך רק 25% מהן גורמות לכאב. הסיבה לכך היא תגובת הגוף – כיווץ השרירים והחלשת המקצב הקרניאלי.

הטיפול בשיטת קרניוסקרל מסייע למערכת העצבים להסיר את פקודת הכיווץ לשרירים המקיפים את הדיסק. הוא מעודד את המקצב הקרניאלי באזור חוליות הגב התחתון ועצם העצה לשוב ולהיות מלא וחיוני. התוצאה – הכאב פוחת באופן משמעותי.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על נופית אהרונסון


מאמרים קשורים

Back to top button