כל מה שרצית לדעת על...

טיהור הגוף מרעלים

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, דליה ורדי
אילו היו מציעים לכם לקבל שעתים נוספות של חיים מדי יום, רמת אנרגיה טובה יותר, עור נקי ורענן, מחשבה בהירה ועל הדרך- גם להוריד מעט במשקל, הייתם מסרבים?

אילו היו מציעים לכם לקבל שעתים נוספות של חיים מדי יום, רמת אנרגיה טובה יותר, עור נקי ורענן, מחשבה בהירה, סף גבוה ללחצי היום יום, תפקוד כללי טוב יותר, ועל הדרך- גם להוריד מעט במשקל, הייתם מסרבים?? ובכן, אלה מקצת הסיבות הנהדרות לנקות את הגוף מרעלים.

אנו נמצאים בתקופה שמתח ולחץ הם מנת חלקנו היומית. אנו עובדים קשה, שעות על שעות, לא נחים מספיק, נוהגים לכל מקום, אוכלים מזון משומר ומתועש, נושמים אוויר מזוהם, מכניסים לגופנו צבעי מאכל, חומרים משמרים, חומרי טעם וריח, חומרי הדברה, הורמונים אנטיביוטיקה ועוד מיני רעלים, ואפילו איכות המים שאנו שותים מוטלת בספק. כתוצאה מכך, גופנו עובד קשה מאוד על מנת לנטרל את הרעלים המצטברים, וככל שאנו נחשפים לכמות רעלים גבוהה יותר, יכולתו של הגוף להיפטר מהם נעשית מוגבלת. אם הגוף לא מבצע נטרול רעלים כראוי (בעזרת הכליות, הכבד, העור, המעיים,הדם והלימפה), אנו נהיה עייפים, נעלה במשקל, עורנו יהיה עייף, עלולים להיווצר כאבים שונים, ומכאן הדרך להתפתחות מחלות קצרה (אלצהיימר ופרקינסון למשל קשורים לליקויים בתהליכי נטרול רעלים).

אז איך נפטרים מהרעלים?
ראשית, יש לציין שההצעות שלהלן אמורות להוות אורח חיים ולא תכנית חד פעמית. 
בנוסף, רק מעטים יכולים ליישם את כל ההמלצות. המטרה היא לאמץ בהדרגתיות עוד ועוד הרגלים, ולבצע את מה שנראה נכון ופשוט יחסית לאימוץ. יש עוד המון המלצות, וכאן מובאות בקצרה חלקן. 


– מבחינה תזונתית, קצרה היריעה מכדי להכיל את כל ה"עשה ואל תעשה", אך רובנו מכירים ויודעים לשנן היטב את הכללים: בסיס התזונה שלנו צריך להיות מורכב מפירות וירקות מכל הסוגים והצבעים (ובכלל, מזונות נוגדי חמצון), פחמימות מורכבות ודגנים מלאים, אוכל עשיר בסיבים תזונתיים, קטניות, שמנים איכותיים (חד בלתי רוויים ואומגה 3ו-6) ומיני אגוזים וגרעינים בכמות קטנה. רצוי לצמצם את תצרוכת הסוכר, קמח לבן ומוצריו, מזון מעובד, מלח, אלכוהול, שומנים רוויים וכו'.

– בדקו את איכות המים בביתכם, ודאגו לשתות והרבה. 
כדאי לשתות כל בוקר כוס מים פושרים עם הרבה לימון, ואפשר גם כף שמן זית (זה חומצי, מפעיל את כיס המרה, טוב לכולסטרול, ומנקה את הגוף). 

– כדאי לאכול מאכלים שמחזקים את הכבד ואת הכליות כדוגמת ענבים שחורים, שן שום טרייה וכתושה, מלון, כוס מיץ גזר וסלק, ועוד. בכלל, "דיאטת מיצים" היא דרך נהדרת לניקוי רעלים, ולהשבת אנרגיה מהירה לגוף (לא לחולי סוכרת, לא עם תרופות לבביות או פסיכיאטריות). רצוי להתייעץ על אופן הביצוע.

פעילות גופנית – על מנת לעודד את איברי ההפרשה, להגביר את קצב חילוף החומרים ולשפר את זרימת הדם. פעילות גופנית מורידה את רמות המתח, מעלה את רמת האנרגיה ומסייעת במניעת עצירות (וכך במניעת הצטברות הפסולת והרעלים בגופנו).

– בד בבד עם הפעילות הגופנית, כדאי לתת את הדעת גם לפעילות לנפש, על מנת להפחית את רמת המתח והלחץ. פעילות מסוג זה עשויה להקטין את שיעור הנזק החמצוני בגוף. פעילות כזאת יכולה לכלול תרגילי נשימה נכונה, הרפיה, דמיון מודרך, מדיטציה, יוגה, חיזוקים, צחוק בריא, חשיבה חיובית וכו'.

דאגו לאיכות השינה שלכם בכדי לאזן את התהליכים ההורמונאליים ואת המקצבים הביולוגיים, ובכך להפחית את העומס החמצוני.

– מקלחת קרה בבוקר תמריץ את מחזור הדם ותיתן זריקת מרץ למערכת הלימפה. למי שקשה עם מים קרים, אפשר להתפשר על סיום המקלחת בזרם מים קרים למשך דקה אחת.

– הברשת עור יבש מסלקת תאי עור מתים ומסייעת לעור לנשום ביעילות. ההברשה מעודדת ייצור חלב ותורמת לשיפור מראהו ומרקמו של העור. כמו כן, היא מעודדת את מחזור הדם ואת מערכת הלימפה. ניתן להבריש את העור בעזרת מברשת עשויה זיפים טבעיים או ליפה. ההברשה נעשית מכפות הרגליים כלפי מעלה. התחושה אח"כ תהיה רעננה ומלאת אנרגיה.


– עיסוי עצמי – לעיסוי יתרונות רבים ותמיד כדאי וכייף לקבלו אצל מעסה. אך כדאי להפוך את העיסוי לעניין שבשגרה, ולעסות לבד את הגוף. העיסוי מרגיע את השרירים, מוריד מתחים, מזרים את הדם ואת מערכת הלימפה, מסייע בסילוק פסולת ועוד. מתחילים בתנועות עיסוי עדינות, ועוברים לתנועות נמרצות. ניתן לעסות עם שמנים ארומתיים. השמן המומלץ ביותר לניקוי רעלים הוא ג'וניפר (אסור בהיריון, מחלות כליה, לחץ דם גבוה, ואסור להיחשף לשמש לאחר השימוש).

רפלקסולוגיה– חלק מיתרונות הרפלקסולוגיה הם עבודה על איברי ההפרשה כמו הכבד והכליות, הזרמת הדם ומערכת הלימפה. כמו כן, היא מסייעת למעיים לפנות את הפסולת. הרפלקסולוגיה עובדת על הנקודות החלשות, ועוזרת להביאן למצב אופטימאלי.

– ישנם גם צמחי מרפא שמסייעים בטיהור הגוף כגון שן הארי (טרקסקום). חליטה מעלים אלה מסייעת בשיתון ובניקוי הכבד.

טיהור הגוף נועד לנקות את הגוף, לתקן נזקים שכבר נגרמו, לתדלק אותו וללמדו להשתמש בצורה יעילה במשאבים העומדים לרשותו. ניקוי הגוף מרעלים הוא תוספת חיים לגוף, לרוח ולנשמה.


מאמרים קשורים

Back to top button