כל מה שרצית לדעת על...

שוּמָר – Foeniculum Vulgare

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, תמר תאומים גורן
לשומר תכונות תרפואטיות רבות. הוא משכך כאבים, נוגד דלקת, נוגד זיהום, נוגד עוויתות, משחרר כיווץ – אנטי ספזמוטי, מכייח, סופח גזים ועוד רבות

אחחח, איזה ריח טרי, מרענן ונפלא עולה מהירק המיוחד הזה – מי שאוהב טעמו של אניס, יאהב ודאי את הירק הנפלא הזה, טרי, מתובל, מוקפץ, אפוי, מבושל – עונג…

את השומר הפשוט, תוכלו למצוא כשתצאו לטיול בטבע, ליד מקורות ניקוז ומים, במורדות הרים, בין אבנים וסלעים, ליד נחלים ומעיינות בכל איזור אגן הים – התיכון.


ניתן להשתמש בכל חלקיו של השוּמָר: 
בעלים ובזרעים טמון רוב כוחו של השומר, רוב החומרים הפעילים מרוכזים בשמן הנדיף שפעילותו דומה לזו של האסטרוגן, הוא מונע התכווצויות ועוויתות של שריר חלק (מעיים). ולכן, אחד הדברים המרגיעים את התינוקות הקטנטנים מכאבי הגזים, הוא חליטה של זרעי שומר. גם הבוגרים שבנינו יכולים ליהנות מחליטה שכזו ולהבחין בטעם המתקתק אניס של הזרעים ומספיחת הגזים וההקלה המיידית בבטן.

להכנת חליטת שומר:
הרתיחו 2-3 גר' זרעי שומר כתושים בכ-1/4 ליטר מים למשך 10-15 דקות כמובן במכסה סגור. צננו ושתו עד שלושה ספלים ביום.

לשומר תכונות תרפואטיות רבות:
משכך כאבים, נוגד דלקת, נוגד זיהום, נוגד עוויתות, משחרר כיווץ – אנטי ספזמוטי, מכייח, סופח גזים, מסייע לעיכול, מצנן ומוריד חום, מעודד מחזור ומגביר את תפוקת ייצור החלב בנשים מניקות.

טוב יהיה להשתמש בחליטת שומר במצבים של:
הפרעות עיכול למינהן, צרבות, תסמונת המעי הרגיז/הרגיש – IBS
לספיחת גזים מקטנים ועד גדולים
לגרגור במצבים של דלקת גרון ושקדים, למצבי ברונכיט
לשטיפת עיניים כשיש דלקת בלחמית
או סתם ללעיסה וריענון הבל פה – באשת פה.


בתום כל ארוחה הודית תוכלו למצוא זרעי אניס מצופים כסוכריות, כשהמחשבה העומדת מאחורי הקינוח המוזר, היא סיוע לעיכול וספיחת הגזים כאמור.

ואני אוהבת את השומר טרי ורענן, פרוס לרוחבו דקיקות, מתובל במעט מלח ים אטלנטי, פלפל שחור גרוס וים של לימון סחוט טרי – נ פ ל א !!

תוכלו להכניס חצאי שומר לתבנית אפיה, לזלף ממעל מעט שמן זית כתית מעולה, מלח ים אטלנטי וכמובן קורט פלפל שחור גרוס ולאפות יחד עד ריכוך והזהבה – מעדן !


מאמרים קשורים

Back to top button