כל מה שרצית לדעת על...

זה בא והולך – הולך ובא – ההרפס

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, תמר תאומים גורן
מבחינתה של הרפואה ההוליסטית, הופעתו של הרפס מעיד על חולשה של מערכת החיסון

מי שלא חווה ולו פעם אחת את המכה ה-11 ההרפס, לא יבין זאת!
זה מתחיל בעקצוץ מעצבן ומטריד סביב השפתיים והופעת שלפוחית או מקבץ שלפוחיות מלאות נוזל. אלו שכבר חוו פעם אחת את התופעה, באותו הרגע נדרכים ויוצאים לבית – המרקחת הקרוב בתקווה למצוא כל משחה/תרופה – כל מזור אפשרי שיעזור להם להיפטר ולהקל על התופעה כמה שיותר מהר ואם אפשר, בדרך הקלה ביותר.

CMV, EBV או ואריצֶ'לָה הם שלושת הוירוסים החשודים בהופעת ההרפס ושלושתם, יכולים להישאר שלמים שלווים ורגועים במצב רדום חיים שלמים במערכת העצבים או שלפתע – יום אחד, כשמערכת החיסון נחלשת או סטרס מגיע אל תוך חיינו ומחליש את אותה מערכת חיסון – אחד משלושת החשודים במעל זוקפים ראש ויוצאים למופע: שני מופעי "סימפלקס" יתיישבו בואגינה או סביב השפתיים, המופע הקשה יותר נקרא הרפס זוסטר או בעברית – שָלְבֶקת חוֹגֶרֶת וזה כבר מופע בהיקף נרחב שלוקח לו זמן וסבל לא מועט עד שהוא עוזב את בימת הגוף – לא נעים בלשון המעטה!


לפני כחודש יצרה איתי קשר – באמצעות דף הפייסבוק של הקליניקה – אישה חביבה מאוד וביקשה לדעת האם אוכל להנחות אותה למאכלים עתירי ליזין: ודאי הייתה תשובתי ואת המשך השיחה ניהלנו כבר טלפונית.

אז אכן אישה יקרה, חומצת האמינו ליזין חיונית לייצור נוגדנים, מסייעת בהליכי גדילה והתפתחות העצמות בילדים, שותפה בייצור אנזימים, הורמונים, מסייעת בספיגת סידן ומסייעת לייצור קולגן ובכך יעילה (פועלת לחיזור שלמוּת רקמות בדופן העורקים ומאיצה את החלמתם) בהטבה בפצעים – ליזין משמשת לזירוז החלמה של זיהומי הרפס ומניעת שובם מחדש.

עד כאן הכל טוב ויפה ואכן, אותה גברת שיצרה קשר אכן נוטלת ליזין במינון טיפולי א ל א…
אלא שהחומצה האמינית ארגינין – המצויה בלא מעט מזונות בהם מצויה החומצה האמינית ליזין, מבטלת את פעילות התרפואטית של הליזין…! לכן, כל המלצה תזונתית שאתן מכילה הן ליזין והן ארגינין המבטלת כאמור את פעילות הליזין !


אז מה עושים?
מבחינתה של הרפואה הנטורופתית ההוליסטית, הופעתו של הרפס מעיד על חולשה של מערכת החיסון לפיכך, כשהגוף אומר "מערכת החיסון שלי חלשה" – נדרש הנטורופת להשיב לגוף בחיזוק מערכת החיסון:

כבר דיברנו לא מעט פעמים על המרכיבים המחזקים מחד ומחלישים מאידך את מערכת החיסון – מזכירה כמה נקודות: קמח לבן, סוכר לבן ומוצריהם – מחלישים את מערכת החיסון! – ככל שתימנעו מאלו, תגדילו את סיכוייה של מערכת החיסון להתחזק!

תפריט המכיל שפע ירקות, דגנים מלאים כמובן וקטניות – יאפשר מגוון ויטמינים ומינרלים שלא בהכרח קיימים בגוף ברמה התקינה והאולטימטיבית שלהם.

וכמובן, צמחי מרפא, שמנים אתריים, פרחי באך והתייחסות מחייבת לגופנפש: כשטוב לנו, יש ביכולתנו לעמוד בפני כל פולש זר לגופינו ולהיפך גם נכון – לפיכך, התייחסות גופנפש מחוייבת התייחסות טיפולית.

אל תאמרו נואש, לטיפול והתייחסות נטורופתית יש בהחלט מכלול רחב של היצע טיפולי להרפס על סוגיו השונים ואם כבר מטפלים – אז כדאי, רצוי ומומלץ טיפול שורשי ומעמיק למניעת הישנות התופעה.


מאמרים קשורים

Back to top button